2012.03.14. 19:31
A FEOSZ bejelentést tesz a Telekom tranzakciós díja miatt
Budapest, 2012. március 14., szerda (MTI) - Bejelentéssel fordul a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), a szervezet szerint ugyanis sérti a fogyasztók érdekeit, hogy a Telekom tranzakciós díjat fizettetne azokkal a fogyasztókkal, akik személyesen vagy postai csekken egyenlítik ki számlájukat.
Budapest, 2012. március 14., szerda (MTI) - Bejelentéssel fordul a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), a szervezet szerint ugyanis sérti a fogyasztók érdekeit, hogy a Telekom tranzakciós díjat fizettetne azokkal a fogyasztókkal, akik személyesen vagy postai csekken egyenlítik ki számlájukat.
A Telekom Nyrt. ügyfeleinek, akik postai úton vagy a szolgáltató üzleteiben személyesen rendezik számlájukat, május elsejétől külön 142 forintos tranzakciós díjat kell majd fizetniük - közölte a szövetség szerdán az MTI-vel.
A FEOSZ szerint a gyakorlat ellentétes a fogyasztók érdekeivel, a többi között azért, mert Magyarországon még mindig a postai csekkes befizetési mód a legelterjedtebb. Emellett érthetetlennek tartják, hogy személyes befizetés esetén miért számítanak fel tranzakciós díjat, mikor így a cégnek nincs adminisztrációs vagy postaköltsége.
A szolgáltató által bevezetni kívánt gyakorlat tisztességtelennek számít, hiszen a fogyasztókat terhelő külön díjfizetési kötelezettséggel szemben semmilyen valós szolgáltatást nem nyújt a Telekom - hangsúlyozza közleményében a FEOSZ.
A fogyasztóvédelmi szervezet arra is felhívja a figyelmet: a szolgáltató tájékoztatása alapján a fogyasztó választhatja az online alapon működő fizetési rendszert, ekkor díjmentes a befizetés, ezt azonban csak az internetes hozzáféréssel rendelkező ügyfelek tudják igénybe venni.
- MTI -