2013.02.16. 19:23
Oktatási államtitkárság: a PDSZ sztrájkja nem szolgálja a pedagógusok érdekeit
Budapest, 2013. február 16., szombat (MTI) - Az oktatási államtitkárság szerint a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének sztrájkja nem szolgálja a pedagógusok érdekeit.
Budapest, 2013. február 16., szombat (MTI) - Az oktatási államtitkárság szerint a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének sztrájkja nem szolgálja a pedagógusok érdekeit.
A PDSZ elnöke szombaton jelentette be, hogy a szakszervezet határozatlan idejű országos sztrájkot hirdet, mert az oktatási rendszer átalakításával kapcsolatban nem sikerült megállapodnia a kormánnyal. Mendrey László budapesti sajtótájékoztatóján elmondta: teljes kudarccal zárult az öt tárgyalási fordulóból álló, pénteken befejeződött tárgyalássorozat, minden kompromisszumos javaslatukat elutasította az Emberi Erőforrások Minisztériumának képviselője. Jogszerűen, a sztrájkra vonatkozó bírósági határozat függvényében, a március 15-ei ünnepségek utáni időszakra, az országos választmány által elfogadott és a jövő hét folyamán kijelölt időpontban határozatlan időre hirdetik meg az országos sztrájkot - tette hozzá az érdekvédő.
Az államtitkárság szombaton az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte: az Emberi Erőforrások Minisztériumának delegációja számos megoldási javaslatot kínált a megegyezés reményében a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének, azonban a szervezet minden ésszerű kompromisszumot elutasított.
Hozzátették: a gyerekek, szülők, a sztrájkhoz nem csatlakozó pedagógusok érdekében a minisztérium gondoskodik arról, hogy azok a tanítók, tanárok, akik nem vesznek részt a PDSZ munkabeszüntetési akciójában, zavartalanul végezhessék munkájukat, az iskolák fogadják a diákokat, és ahol lehet, ott legyen tanítás.
Felidézték, hogy a hat pedagógus szakszervezetből öt - köztük az ágazat legnagyobb reprezentatív szakszervezete - aláírta a kormánnyal azt a megállapodást, amely biztosítja számukra, hogy tevékenyen részt vesznek a köznevelési rendszer helyzetét feltáró és jövőjét meghatározó megyei fejlesztési tervek előkészítésében, a pedagógus életpályamodell fontos részleteinek – például a minősítési rendszer – kidolgozásában, valamint ellenőrző szerepet töltenek be a közoktatás megújításának egész folyamatában.
Szerepvállalásukkal tanúbizonyságát adták annak, hogy céljuk nem az öncélú tiltakozás, hanem a pedagógustársadalom számára a jogszabályokból kiolvasható elemeken túl további garanciákat akarnak biztosítani - fejtette ki az államtitkárság.
Ezzel szemben PDSZ az utolsó pillanatban megtagadta a megállapodás aláírását és önálló sztrájkbizottságot hozott létre, s olyan követeléseket fogalmazott meg, amelyek teljesülésük esetén veszélybe sodornák az egész magyar iskolarendszer működését; a köznevelési, a szakképzési és az állami átadás-átvételről szóló törvény felfüggesztése "ex lex" állapotot eredményezne - áll a közleményben.
Az államtitkárság hangsúlyozta: a köznevelés megújításával a kormány olyan iskolarendszert hoz létre, amely felszámolja az európai léptékkel példátlan különbségeket, mind a diákok, mind a tanítók, tanárok számára nagyobb biztonságot teremt. Ezenkívül a pedagógus életpálya törvénybe iktatásával egyértelművé tette, a jó színvonalú iskolarendszer alapfeltételének tartja, hogy a tanítókat, tanárokat a jelenleginél nagyobb anyagi és erkölcsi megbecsülés illesse meg.
Sajnálatos, hogy a PDSZ mindennek ellenére sztrájkot hirdetett - zárul az államtitkárság közleménye.