Multimédia

2008.09.19. 11:37

Online check-in-t és jegymódosítást vezetett be a MALÉV

<p>A Malév csütörtöktől bevezette az internetes online check-in és az online jegymódosítás lehetőségét, amelyek jelentős időmegtakarítást jelentenek az utasok számára.</p>

Nemes Anikó, a Magyar Légiközlekedési (Malév) Zrt. vezérigazgató-helyettese, sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten elmondta: a Malév Budapestről induló, elektronikus jeggyel rendelkező utasai így az eddigieknél jóval korábban, már repülőgépük indulása előtt akár 23 órával bejelentkezhetnek járatukra a Malév honlapján.

A vezérigazgató-helyettes közölte: az online check-in az indulás előtt 50 perccel zár. Az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az utasok elkerüljék a felesleges és időigényes sorban állást, hiszen az interneten a check-in mindössze 5 percet vesz igénybe, szemben a hagyományos átlagos 20 perccel.

Az utasok a webes felületen az e-jegy száma, járatszám és név segítségével azonosíthatják magukat, majd a repülőgép ülés-térképének segítségével kiválaszthatják, hogy hová szeretnének ülni.

A folyamat végén egy A/4-es papírra kell kinyomtatni a beszállókártyát, melyen 2 dimenziós vonalkódok tartalmazzák az utasra és a járatra vonatkozó elengedhetetlen információkat. A már bejelentkezett utasok a csomagjukat a repülőtéri speciális "Drop off" feliratú poggyászfeladó pultoknál tudják feladni, amelyek az online és reptéri kioszk check-in-t választó utasoknak tartanak fenn.

Az online check-in a légitársaság költségeit csökkenti, hiszen kevesebb check-in pultért kell fizetnie a repülőtérnek, és megtakarítja a beszállókártya nyomtatásának költségeit is. Iparági becslések szerint a jegykezelés hagyományos módja átlagosan 3,68 amerikai dollár utasonként, míg az online check-in esetében ez az összeg mindössze 0,16-0,25 dollárt tesz ki.

Leonov Péter, vezérigazgató elmondta: az online check-in egyelőre csak a Budapestről induló Malév-járatokra vehető igénybe, ám azt a következő 12 hónapban kiterjesztik bármelyik reptérről történő indulás esetére. Kiemelte, hogy hat Malév self check-in kiosk már 2007 óta működik a Budapest Airport terminálján, és szintén évek óta biztosítanak lehetőségét online jegyvásárlásra is.

A oneworld légiszövetség - amelyhez a Malév is tartozik - várhatóan 2009-ben teszi kötelezővé valamennyi tagja számára az online check-in biztosítását. A légitársaságokat tömörítő nemzetközi szervezet, a IATA szerint ma megközelítőleg 100 légitársaság biztosít online utasfelvételt járataira. Független iparági szakértők véleménye szerint 10 év múlva csak az utasok mindössze ötöde fogja választani az utaskezelés hagyományos módját.

  • Nyakunkon a Windows 7
    Szűk két hónapon belül megérkezik a Windows legújabb operációs rendszerének első próbaverziója.

  • FIFA 09 - Megérkezett a demó
    Korábban rengeteg beharangozó jelent meg arról, hogy igazi mérföldkő lesz a következő rész a sorozatban.

  • Budapest nevezetességei 3D-ben
    Budapest felkerült az egész Földet háromdimenziós műholdas képekben ábrázoló Google Earth-re. A főváros 26 idegenforgalmi látványossága látható madártávlatból, "körberepülhető" tetszőleges magasságban - jelentették be a képek létrehozói és az önkormányzat vezetői. 

  • Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!