2008.09.19. 11:37
Online check-in-t és jegymódosítást vezetett be a MALÉV
<p>A Malév csütörtöktől bevezette az internetes online check-in és az online jegymódosítás lehetőségét, amelyek jelentős időmegtakarítást jelentenek az utasok számára.</p>
Nemes Anikó, a Magyar Légiközlekedési (Malév) Zrt. vezérigazgató-helyettese, sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten elmondta: a Malév Budapestről induló, elektronikus jeggyel rendelkező utasai így az eddigieknél jóval korábban, már repülőgépük indulása előtt akár 23 órával bejelentkezhetnek járatukra a Malév honlapján.
A vezérigazgató-helyettes közölte: az online check-in az indulás előtt 50 perccel zár. Az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az utasok elkerüljék a felesleges és időigényes sorban állást, hiszen az interneten a check-in mindössze 5 percet vesz igénybe, szemben a hagyományos átlagos 20 perccel.
Az utasok a webes felületen az e-jegy száma, járatszám és név segítségével azonosíthatják magukat, majd a repülőgép ülés-térképének segítségével kiválaszthatják, hogy hová szeretnének ülni.
A folyamat végén egy A/4-es papírra kell kinyomtatni a beszállókártyát, melyen 2 dimenziós vonalkódok tartalmazzák az utasra és a járatra vonatkozó elengedhetetlen információkat. A már bejelentkezett utasok a csomagjukat a repülőtéri speciális "Drop off" feliratú poggyászfeladó pultoknál tudják feladni, amelyek az online és reptéri kioszk check-in-t választó utasoknak tartanak fenn.
Az online check-in a légitársaság költségeit csökkenti, hiszen kevesebb check-in pultért kell fizetnie a repülőtérnek, és megtakarítja a beszállókártya nyomtatásának költségeit is. Iparági becslések szerint a jegykezelés hagyományos módja átlagosan 3,68 amerikai dollár utasonként, míg az online check-in esetében ez az összeg mindössze 0,16-0,25 dollárt tesz ki.
Leonov Péter, vezérigazgató elmondta: az online check-in egyelőre csak a Budapestről induló Malév-járatokra vehető igénybe, ám azt a következő 12 hónapban kiterjesztik bármelyik reptérről történő indulás esetére. Kiemelte, hogy hat Malév self check-in kiosk már 2007 óta működik a Budapest Airport terminálján, és szintén évek óta biztosítanak lehetőségét online jegyvásárlásra is.
A oneworld légiszövetség - amelyhez a Malév is tartozik - várhatóan 2009-ben teszi kötelezővé valamennyi tagja számára az online check-in biztosítását. A légitársaságokat tömörítő nemzetközi szervezet, a IATA szerint ma megközelítőleg 100 légitársaság biztosít online utasfelvételt járataira. Független iparági szakértők véleménye szerint 10 év múlva csak az utasok mindössze ötöde fogja választani az utaskezelés hagyományos módját.
Szűk két hónapon belül megérkezik a Windows legújabb operációs rendszerének első próbaverziója.
Korábban rengeteg beharangozó jelent meg arról, hogy igazi mérföldkő lesz a következő rész a sorozatban.
Budapest felkerült az egész Földet háromdimenziós műholdas képekben ábrázoló Google Earth-re. A főváros 26 idegenforgalmi látványossága látható madártávlatból, "körberepülhető" tetszőleges magasságban - jelentették be a képek létrehozói és az önkormányzat vezetői.