2010.07.13. 14:45
A könyv a sláger a netes kereskedelemben
<p>Könyvet, utazást, szállást és belépőjegyeket vásárolnak a magyarok leggyakrabban az interneten. A megkérdezettek 66 százaléka mondta, hogy vesz valamit a világhálón a következő fél évben.</p>
Ez derül ki a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük Magyarországon végzett online felméréséből.
A magyar internet-használók kétharmada tervezi, hogy vásárol valamit a világhálón, a következő hat hónapban - derül ki a Nielsen felméréséből. A legtöbben - a válaszadók 40 százaléka - könyvet vásárolna. Utazást, szállást, rendezvényekre szóló belépőjegyet 19, szórakoztató elektronikát 16, repülőjegyet, vagy ruházati cikket pedig 15 százaléka vásárolna az interneten a megkérdezetteknek.
A Nielsen megállapításai szerint százból 78 magyar internetező vett már valamit a világhálón.
Magyarországon a megkérdezettek 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Vásárlás előtt a legtöbb magyar internetező a hálóról szerez be információkat a beszerezni kívánt termékről. Családtagjainak ajánlásában bízik online vételi döntése előtt a megkérdezettek 65 százaléka, barátai tanácsában pedig 50 - áll a Nielsen felmérésében.