2011.07.08. 09:16
Így verik át a nyaralókat!
Ha az ember kuporgat egy nyaralásra, majd fogcsikorgatva leperkál egy csomó pénzt érte, picit naivan azt hiszi, azt kapja a pénzéért, amire befizetett. Pedig nem.
Ha az ember kuporgat egy nyaralásra, majd fogcsikorgatva leperkál egy csomó pénzt érte, picit naivan azt hiszi, azt kapja a pénzéért, amire befizetett. Pedig nem.Legalábbis sok esetben nem. Trükkös prospektusok, ügyes fénykép manipulációk és Isten leggonoszabb fegyvere, a marketing. Rengeteg történetet hallani pórul járt nyaralókról, luxusutak helyett csótányos szobában és omladozó falak között elszállásolt turistákról, de ha az ember mondjuk egy nem éppen hétköznapi, mondjuk a Dominikai Köztársaságot választja desztinációnak, minimum a kókuszos édességreklámban kéne éreznie magát.
A Miamiban található Essex House Hotel például prospektusokban rafináltan eltüntette az épülete előtt húzódó forgalomirányító lámpákat, de akadnak durvább dolgok is. A Dominikai Köztársaságban található Gran Bahia Principe Punta Cana hófehér homokos tengerpartot ígér az oda utazóknak, ami részben meg is valósul, leszámítva a mocskot, és napágytengert, ami az odaérkezőt fogadja.
A nyalánkságok sora itt még nem ér véget, egy Los Angeles-i hotel képes volt egy teljes plázát digitálisan leradírozni a panorámából, a Karibi szigeteken pedig a Holiday Inn Resort Montego Bay ígér paradicsomi hátteret a testedzéshez. A valóságban azonban a konditerem falai rikító sárgára vannak pingálva, nyoma sincs az azúrkék tengernek.
- MON -