2012.02.29. 16:07
A szupergazdagok kiváltsága: égi palota
332.9 millió dollárért igencsak drága "játékszer" az a Boeing utasszállító, amit VIP berendezéssel adtak át - egy ilyen majd 500 négyzetméteres teret kínáló fémóriás a leggazdagabbak kiváltsága.
332.9 millió dollárért igencsak drága "játékszer" az a Boeing utasszállító, amit VIP berendezéssel adtak át - egy ilyen majd 500 négyzetméteres teret kínáló fémóriás a leggazdagabbak kiváltsága.
A 747 a legismertebb repülőgép a világon, aminek első utasszállító változtatát adta át a Boeing repülőgépgyár egy meg nem nevezett V.I.P. ügyfélnek. A 747-8I típusnevet viselő óriás majd csak 2014-ben kezdi meg szolgálatát, addig különleges berendezéssel készül a repülőgép részben olyan gazdag embereknek, akik megengedhetik maguknak a 332.9 millió dolláros "játékszert".
Az egyelőre meg nem nevezett tulajdonos - akinek kedden adták át az első VIP 747-8 Intercontinentalt - minimális fedélzeti berendezéssel vette át a repülőgépet annak érdekében, hogy teljes egészében az általa kiválasztott elemekkel rendezzék be számára az óriásgépet.
A VIP kialakítású égi palota igazán hatalmas, 444.6 négyzetméteres teret kínál a tulajdonos számára. Az elsőként átadott VIP repülőgép különlegességét csak tovább fokozza, hogy kiépítették benne a Greenpoint Technologies által tervezett Aeroloft, amely tulajdonképp nem más, mint egy plusz fedélzet a repülőgép belsejében, amelyet háló helyiségként lehet berendezni. Ez a fő fedélzet és a farok közötti felső törzsrészben elhelyezett mennyezeti kabin további 36.5 négyzetméteres hasznos teret jelent a repülőgépben.
Az Aeroloft hálókabinnal szerelt VIP Boeing 747-8I szinte hihetetlen, összesen 481.1 négyzetméteres teret kínál a fedélzeten tartózkodó utasoknak, akik 16372km-es hatótávval vehetik igénybe a 100 utas szállítására alkalmas repülőgépet. Érdekes adat, hogy az új hajtóműveknek köszönhetően mintegy 30%-kal lett halkabb a 747-8I, mint elődje, az eddigi legnagyobb Jumbo, a 747-400-as. Ráadásul nemcsak, hogy halkabb, de igen gyors is lett az Intercontinental, mivel a maga 0.86Mach-os utazósebességével a leggyorsabb szélestörzsű kereskedelmi repülőgép.
Az első Boeing 747-8I egyelőre festetlenül került átadásra és hivatalos szolgálatba is csak akkor áll, amikorra teljesen elkészülnek a belsőépítészeti munkálatok, hogy a tulajdonos a legnagyobb kényelemben és luxusban szelhesse az égi kilométereket.