Nagyvilág

2013.04.15. 13:41

Biztonságosabb és környezetkímélőbb kamionokat szeretne az Európai Bizottság

Brüsszel, 2013. április 15., hétfő (MTI) - Biztonságosabbá és egyúttal környezetkímélőbbé tenné a kamionokat az Európai Bizottság azzal, hogy engedélyezik, a vezetőfülke lekerekített legyen, a teherautó hátuljára pedig légterelők kerüljenek - közölte hétfőn Siim Kallas, a brüsszeli testület közlekedésért felelős tagja.

Brüsszel, 2013. április 15., hétfő (MTI) - Biztonságosabbá és egyúttal környezetkímélőbbé tenné a kamionokat az Európai Bizottság azzal, hogy engedélyezik, a vezetőfülke lekerekített legyen, a teherautó hátuljára pedig légterelők kerüljenek - közölte hétfőn Siim Kallas, a brüsszeli testület közlekedésért felelős tagja.

A bizottság becslése szerint ez egy átlagos, évi mintegy 100 ezer kilométert futó kamionnál évi ötezer euró üzemanyag-megtakarítást jelenthet, az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását pedig 7-10 százalékkal mérsékelheti. A bizottság szerint a járművezetők látóterének növelése a közúti biztonságot is javítja. A brüsszeli testület úgy számol: ezzel 300-500 ember életét lehet megmentheti évente Európa útjain.

A "tégla" az elképzelhető legkevésbé aerodinamikus forma a kamionok számára, ezért ezen az alakon változtatni kell. Ettől tisztább és biztonságosabb lesz a közlekedés" - idézi a közlemény Siim Kallas, közlekedésügyi uniós biztost.

A bizottság úgy véli, hogy emellett a javasolt változtatások azt is lehetővé teszik az európai kamiongyártók számára, hogy új modelleket fejlesszenek ki, ami hozzájárul a munkahelyteremtéshez és a gazdasági növekedéshez egyaránt.

A brüsszeli testület közleményében ismerteti, hogy jelenleg 6,5 millió, 3,5 tonnánál nehezebb teherautó rója Európa útjait. A közúti szállítás és a kamiongyártás mintegy hatmillió embernek ad munkát a kontinensen, a legtöbb árut pedig közúton szállítják Európában.

A brüsszeli testület szerint a jelenlegi szabályozás felülvizsgálatra szorul, mert annak megalkotását a nyolcvanas években három szempont vezérelte; az infrastruktúra megóvása, a közúti biztonság és a szabad verseny biztosítása az egységes piacon belül. Az energiahatékonyság és a környezetvédelem akkor nem volt szempont - szögezi le a közlemény.

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!