2021.09.28. 11:09
Melegnek kellett kiadják magukat a fiatalok az iskolában
Szülők és más civilek is elkezdtek tiltakozni a minnesotai tankerületben használt szexuális felvilágosítási program ellen.
Szituációs feladat keretében meleg és transznemű embereket kellett eljátszania gyerekeknek a felvilágosító foglalkozáson – adta hírül a V4NA.
Szülők és más civilek is elkezdtek tiltakozni a minnesotai tankerületben használt szexuális felvilágosítási program ellen, amely során a diákoknak transznemű és meleg kapcsolatokat kellett eljátszaniuk egy-egy szituációs feladat során.
A szóban forgó feladatsort a 3Rs elnevezésű tanterv tartalmazza, melyet az Advocates For Youth illtve az abortusz klinikákat működtető Planned Parenthood civil szervezetek segítségével állították össze.
“Az ilyen típusú tananyagoknak nincs helye az iskoláinkban”, mondta az egyik felszólaló az esett miatt rendezett iskolagyűlésen. Más valaki szerint “a szülőket szándékosan becsapják és félrevezetik a gyermekeik taníttatásával kapcsolatban”, a Gyermekvédelmi Liga szerint pedig a 3Rs-hez hasonló programok egyszerűen nem hatékonyak.
Az Advocates for Youth szerint a 3Rs program a jogok ismeretére, a tiszteletre, és az egymás iránt érzett felelősségre összpontosít. “Az Advocates for Youth egy olyan társadalmat képzel el, amely normálisnak és egészségesnek tekinti a szexualitást, illetve értékes erőforrásnak látja a fiatalokat. Sok szexuális neveléssel kapcsolatos anyag foglalkozik a serdülők igényeivel, az Advocates for Youth azonban felismerte, hogy
a szexuális nevelést a tervezettnél sokkal korábban el kell kezdeni”.
A program azok után vált ismertté, hogy nyilvánosságra került egy lecke belőle, amelyet “szexuális döntéshozatalnak” hívnak. A szituációs feladat során az egyik diáknak egy nyíltan homoszexuális fiút kell eljátszania, egy másik tanulónak pedig egy olyan fiú bőrébe kell bújni, aki szexelni akar a másik fiúval, de senkinek nem merte még elmondani, hogy meleg.
A helyzetgyakorlat végére oda kell eljutni, hogy a két fiú titokban találkozik tanítás után, hogy közösen döntsenek arról, lefekszenek-e egymással.
Az iskolában egy másik, a szexuális neveléssel foglalkozó tantervet is alkalmaznak egyébként, amely a reproduktív jogokra, a születésszabályozásra, a szexuális irányultságra, és a nemi identitás ismertetésére helyezi a hangsúlyt. Emellett egy rész felvázolja, hogy miként kell a tanároknak reagálniuk, ha heteroszexuális fiúk homofób megjegyzéseket tesznek a szexuális nevelés során.
A Gyermekvédelmi Liga egyik vezetője, Julie Quist szerint azonban az ilyen programok alacsony hatékonyságúak, sőt, sokszor árthatnak a gyerekeknek. Quist felhívta a figyelmet a Institute for Research and Evaluation kutatóintézet tanulmányára, mely 60 iskolában vizsgálta az efféle szexuális felvilágosító programokat. A tanulmány nem tudta megerősíteni, hogy az ilyen képzések hatására csökkent volna a szexuális úton terjedő betegségek vagy a tinédzser terhességek száma. A képzés a felelősségteljes óvszerhasználat terén sem ért el eredményeket. Ugyanakkor az egyes programok 12 százaléka lehet negatív hatással a kamaszok szexuális fejlődésére és egészségére
Az érintett középiskola a botrány kirobbanása után a honlapján egy nyilatkozatot tett közzé, ami szerint a média által terjesztett információk félrevezetőek, mivel a szexuális neveléssel kapcsolatos programjaikon nincs olyan, hogy az egész osztály előtt szerepjátékokat kell játszania a gyerekeknek, ilyen esetekben a tanulókat kisebb csoportokba, vagy párokba rendezik, a feladat lényege pedig, hogy az önálló döntéshozatalra és érdekérvényesítésre tanítsa a diákokat.