Szponzorált tartalom

2020.11.30. 11:48

Hogyan kezeld a veszélyhelyzetet 3 pontban?

Rengeteg cégvezetőtől halljuk, hogy most kialakult egy helyzet, ezért nem lehet növekedni; sajnos most nem kell fejleszteni a céget; most nincsen időm arra, hogy még többet tudjon termelni a cégem. Bár kicsit furán hangzik, de mindenki, aki visszavett a marketingből, visszavett a cégből, azok mind ezt gondolják. De mégis mi a megfelelő kezelés egy ilyen helyzetben a cégekben, amivel a lehető legtöbb jót tudja kihozni belőle? Megmutatjuk cégfejlesztési szempontból.

Először is bemutatnánk, mivel is foglalkozunk, hogy egy még összetettebb kép alapján tudd eldönteni, hogy vajon igazat mondunk-e, vagy csak úgy a levegőbe beszélünk. Mi cégfejlesztéssel foglalkozunk, ami annyit jelent, hogy vannak egy cégvezetőnek olyan vezetői eszközei, amit sajnos az iskolában direkt nem tanítanak meg, – mintha azt szeretnék, hogy a vezetőnek halálra kelljen dolgoznia magát, a stresszmentes és sikeres cégvezetés helyett – amit nem csak bemutatunk a vállalkozásnak, hanem ezeket az eszközöket be is vezetjük a cégbe. Fogjuk a cégvezetők kezét, ott vagyunk és a nap 24 órájában ott tudunk lenni, hogy egy külső nézőpontból tudjuk segíteni a vállalkozást.

--

A téma, amiről pedig ebben a cikkben szeretnénk írni nektek az az, hogy most van egy helyzet, ami rengeteg cégnek nehézséget okozott. Persze rengeteg vállalkozásnak nem változtak a dolgai, ugyanúgy megy minden tovább, mint eddig, de a cégek jó részének talán még jobban is megy a szekere. Minden IS megfigyelhető. Amiről most fogunk írni, az mindegyik körülményre igaz. És ez fontos, hogy olyan technikákat fogunk írni, ami arra szolgál, hogy ahol most vagy, attól a szinttől még egy kicsit jobban tudd vezetni a céged.

Kezdjük is!

3: Marketing – Leállítsak minden hirdetést vagy költsek többet?

Ez mindig nagy dilemma szokott lenni, hogy akkor most mi legyen a marketinggel? Kevesebb a vásárló, szóval akkor inkább állítsuk le, hogy ne legyen felesleges költség?

Nem akarunk olyan dologba bele menni, hogy mi megmondunk valamit, mint valami megmondó ember. Mi mutatunk tapasztalatokat, hogy mi mit láttunk, mert ez így elég konkrét. Nézd meg a legnagyobb cégeket a világon. Minden nagy cég, szinte kivétel nélkül, megnövelte a marketing költségeit. Nem akarják, hogy tönkre tegye őket bármilyen külső környezet. Ezért még több és még többet költenek. Voltunk már olyan kommunikációnak fültanúi, hogy két cégvezető beszélgetett. Az egyik mondott egy rossz hírt, – lényegtelen, hogy mit – majd a másik csak annyit válaszolt, hogy: Rendben, akkor legyen a marketing költség 3x annyi, mint ezelőtt. És ezzel le lett tudva.

Egy ilyen helyzet csak arra van, hogy minél több céget visszanyomjanak. Minél több stresszt okozzanak. De ha a Te céged ellen tud állni és növekedni tud, akkor tönkretehetetlen vagy!

2: Az innováció a piacon! – Maradjon-e minden a régi?

Az igazság az, hogy egy cég minél innovatívabb, annál sikeresebb tud lenni. Nézd meg akár a Google, Facebook, Amazon példáit. Ha nekik semmilyen innováció nem lett volna, nem találtak volna ki valamilyen új dolgot és nem lettek volna különlegesek, akkor még tönkre is mehettek volna, bármikor.

Járj nyitott szemmel. Amikor látsz egy ötletet, akkor gondold tovább, vidd bele a szakmádba és vidd ki a piacra! Legyél vele piacvezető. Fontos, hogy folyton legyen olyan újítás, amit tudnak keresni az emberek, hiszen így tudod folyamatosan fenntartani az érdeklődők figyelmét.

3 dolgot vegyél figyelembe egy ilyen innovációnál. Három fontos tényező van:

1: ne legyen másnak, tényleg különleges legyen. Ez nyilván azért fontos, hogy ne csak egy gagyi utánzata legyen másnak, hanem a tiéd lehessen az egész.

2: ne kelljen sokat foglalkozni vele. Ha kitalálsz egy terméket, szolgáltatást és azzal is pluszba foglalkoznod kell, bele kell nyúlnod, akkor feleslegesen kitaláltál egy munkát magadnak, amit vezetőként nem lenne szabad.

3: keress rajta sokat! A legfontosabb, aminek nem szabad hiányoznia az összetevőkből. Legyen rajta hasznod, ne csak éppen kijöjjön jól. Ne azért legyen olcsó, mert új termék. Pont azért legyen drága, mert ez egy új dolog. Ráadásul te tudod megszabni az árát, hiszen másnak nincsen.

2 példa is van erre: Amazon. Szinte mindenki ismeri. Március óta megduplázta a vagyonát. Az nem rossz nem? Pedig akkor is a világ leggazdagabb embere volt. Egyszerűen folyamatosan, szinte naponta jönnek ki új innovációi. Nehéz követni, hogy egyik napról a másikra mit talál ki.

A másik példa sajátunk. Ezelőtt személyesen kellett eljönni a képzéseinkre. Mivel most ez nem lehetséges, így ki kellett találni egy megoldást. Több megoldás is született, de most az egyiket mutatnám be. Online Cégvezetői Akadémia. 30 napig teljesen díjmentesen kipróbálható, – amiben 4 db képzés van benne – majd utána 90-180-365 napra elő lehet fizetni. A lényege, hogy minden egyes online képzésünkre be lehet csatlakozni. Tapasztalatot lehet cseréni hasonszőrű cégvezetőkkel, kérdezni lehet. Most ez lett a legjobban keresett szolgáltatásunk, mivel ilyen senki másnak nincsen. Nagyon szeretik a cégvezetők, hiszen fel tudnak töltődni, bárhonnan nézhetik és mindig valamilyen érdekes témáról többet tudnak megtudni. ( https://akademia.dma.hu/)

1: Közös célok és az elismerés

Az első és legfontosabb dolog egy olyan időszakban, ahol próbálják lenyomni a cégeket, ahol próbálják tönkre tenni, esetleg kicsinyíteni a cégeket az az, hogy kitűzünk olyan célokat, amiket el akarunk érni. Leülünk, elvonulunk és a vállalkozásban levő vezetőkkel közösen leírjuk azt, hogy 3-6-12 hónap múlva pontosan hova akarunk eljutni, úgymond ilyen ideális kép jellegűen, mintha az a dolog már meg lenne.

Példa: 2021.12.31. A cégünk elérte a 2 milliárdos árbevételt, az érdeklődők folyamatosan jönnek, könnyen lehet nekik eladni. (Nyilván ezt akár több oldalban kibontva).

Miért fontos ez? Mivel korlátozva vagy, akármit is gondolsz erről a mostani helyzetről, igenis korlátozva vagy. A korlátok teljesen benyomhatják ezeket a célokat, teljesen eltűnhetnek ezek a célok és a végén azt veszed észre, hogy bejárnak az emberek, de mindenki mintha valami zombi lenne. Ha pedig ezt a benyomást és stresszt, kedvtelenséget magadnál érzed, akkor már tudhatod, hogy kell kezdened valamit a helyzettel! A célok leírásával meg tudod ezt a kedvtelenséget akadályozni.

Illetve a másik fontos téma az az elismerés. Ha már olvastad a: Munkatársak motiválás c. cikkünket, ( https://www.dma.hu/ ) akkor tudhatod, hogy mi motiválja jobban az embereket a pénznél. Az elismerés, ami mindössze annyit jelent, hogy ha valaki megcsinál valamit jól, akkor azt meglátjuk és elmondjuk, hogy igenis ezt jól csinálta meg.

Példa: Sanyika megcsinál egy vezetéket, ami tényleg teljesen szép lesz. Oda mész hozzá és annyit mondasz: „Ez szuper lett Sanyi! Ügyes vagy!” Csak ilyen egyszerűen.

Ez ténylegesen motiválni tudja az embereket és az esetleges cégen belüli ”szúrkálódásokat” ki tudod venni a cégből, sokkal hatékonyabban tudnak dolgozni az emberek és sokkal jobb kedvük lehet. Gondolj bele, lehet, hogy már több éve ott dolgozik és végre azt hallja a vezetőktől, hogy ő mennyire jól dolgozik. Sokkal stresszmentesebb lehet az ezutáni együttműködés, de nyilván ez egy folyamat, ami először fura lehet az embereknek, de legyél türelmes velük!

--

Ennyi lett volna, amit le szerettünk volna írni a veszélyhelyzetekkel kapcsolatosan. Reméljük, hogy akár csak egy százalékban is segíteni tudtunk neked. Amennyiben szeretnél feltöltődni, akkor mindenféleképpen regisztrálj az Online Cégvezetői Akadémiára és próbáld ki 30 napig díjmentesen! Szánj a saját fejlődésedre időt és töltődj fel, hiszen nem azért élsz, hogy dolgozz, hanem azért dolgozol, hogy élhess!

DMA.hu

Dienes Martin

(PR cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában