2009.04.01. 22:45
Grönholm is indul a rali vb-n
<p>A rali világbajnoki sorozatban ezen a hét<br /> végén a Portugál Ralit rendezik meg.</p>
A Portugál Rali a rali
világbajnokság
versenynaptárának egyik legkedveltebb
és egyben egyik legkalandosabb
történelmű ralija. Korábban
stabil részese volt a vb naptárnak,
aztán egy hosszabb, öt éves
kihagyás után 2007-ben ismét
helyet kapott a versenynaptárban. 2008-ban egy
IRC (Intercontinental Rally Challenge)
versenynek adott helyet, hogy aztán idén
újra visszatérjen megérdemelt
helyére a raliversenyek elitjébe.
A Portugál Rali sorsát 2001-ben
az időjárás pecsételte meg,
mivel az eső áztatta utak
járhatatlanokká váltak s a
csapatok panaszkodtak, hogy lehetetlen versenyezni
ilyen rossz körülmények
között. 2000-ben Richard
Burns nyert itt, majd 2001-ben Tommi
Mäkinen győzelmével
véget ért egy korszak és a
Portugál Rali elvesztette
világbajnoki rali-státuszát. A
2006-2007-es tél azonban
többségében száraz volt,
így a portugál gyorsasági
szakaszok kitűnő állapotban voltak, s
nem is okoztak csalódást a versenyen.
Két éve Loeb nyerte meg
a Portugál Ralit, s miután az
idei első három ralin is ő
állhatott fel a dobogó legfelső
fokára, ezen a hétvégén sem
lehet a győzelemnél kisebb célja.
Ráadásul Loebnek ez a
kedvenc ralija. „Mindig különleges
fogadtatásban van itt részünk
és nagyon jó érzés tudni,
hogy Portugáliában
ázsiója van ennek a sportnak. A rali
világbajnoki futam az itteni legnagyobb
eseménynek számít. Szeretem a
gyorsasági szakaszokat, nagyon
különböző típusúak.
Az időjárás általában
kitűnő, így minden
hozzátevő adott egy nagyszerű
hétvégéhez!” –
nyilatkozta Loeb.
Az i-re
Miután a hétvégi lesz az idei
év első teljes murvás versenye, az
itteni eredmény
jelzésértékű lesz arra
nézve, hogy mi várható a
későbbi murvás futamokon.
Loeb szerint autója már
bizonyította sokoldalúságát
a különböző típusú
ralikon. Igaz, az idei első három
különböző ralin
győzedelmeskedett, így a
hétvégi negyedik típusú
ralin felrakhatná az i-re a pontot. A Ford
azonban mindent bevet, hogy végre labdába
rúghasson a világbajnokságban. A
Focus egy erősebb verziójával
versenyeznek, amelyet már ki is
próbáltak egy négynapos
spanyolországi teszt keretében.
Mikko Hirvonen jelenleg a
második helyen áll az egyéni
ponttáblán, s 2007-ben az
ötödik helyen ért célba ezen a
versenyen.
Privát
autóval
Lehet, hogy az idén privát csapattal
induló és a Ciprus Ralin
harmadik helyezést elérő
Petter Solberg adta az ötletet a
kétszeres ralivilágbajnok Marcus
Grönholmnak, aki úgy
döntött, hogy visszatér a rali
világbajnokságba egy verseny
erejére. A finn pilóta ugyanis egy
privát Subaruval indul a Portugál Ralin.
„Mindenki furán néz rám, s
lehet, hogy idióta vagyok, de ha
boldogságot okoz, hogy ismét vezethetek,
akkor miért ne?” – mondta
Grönholm, aki 2000-ben és
2002-ben lett világbajnok és 2007
végén vonult vissza az aktív
versenyzéstől.
Lehetőség |
A válság által
sújtott rali
világbajnokságban
üdítő
újdonságot jelent a
Portugáliában
induló Pirelli Star Drivers program,
ahol öt csapat kap
lehetőséget a világ
minden pontjáról, hogy
bizonyítson az élmenők
között. Hat versenyen
állhatnak a csapatok rajthoz
ugyanolyan Mitsubishi Lancerrel.
A |
világbajnokság
állása
Pilóták:
1. Loeb 30 pont,
2. Hirvonen 22,
3. Sordo 17,
4. H. Solberg 10,
5. P Solberg 9,
6. Wilson 8,
7. Latvala 6,
8. Atkinson 4.
Konstruktőrök:
1. Citroën 48 pont,
2. Ford 32,
3. Stobart 22,
4. Citroën Junior Rally Team
11,
5. Munchi s Ford 3.
Jó |
tudni
2007 után idén
ismét nem Portóban lesz a
rali főhadiszállása,
hanem délebben, Faróban,
Algarve régióban. A rali
18 gyorsasági szakaszból
áll majd, s ezek összesen
361,36 kilométert tesznek ki.