2011.08.19. 11:38
Német Rali: Loeb a kilencedikre "gyúr"
A rali világbajnokság mezőnye ezen a hét végén a Német Ralin versenyez.
A rali világbajnokság mezőnye ezen a hét végén a Német Ralin versenyez.
A hosszú nyári szünetet követően ismét hosszabban pihenhettek a ralisok. Ugyanis a Finn Ralit követően három héttel a mostani hét végén állnak munkába ismét a rali világbajnokság szereplői, mégpedig nagyon kedvelt aszfaltos raliversenyen, a Német Ralin. A szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr a betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőközönségnek. Egy dolog változtathat csak ezen, és ez az időjárás, ami gyakran kiszámíthatatlan. Nagy kilengések lehetnek a hőmérőn - és mily meglepő -, az eső sem kizárt.
Ettől függetlenül Sebastien Loeb, a Német Rali koronázatlan királya ezúttal zsinórban kilencedik győzelmére hajt az aszfaltos futamon.
„Tudom, hogy ennek a sorozatnak egyszer majd vége szakad. A verseny egyre erősebb és erősebb. Idén ismeretlen tényezőként jön be az új World Rally Carok aszfaltos szereplése. Ennek ellenére elég magabiztos vagyok. Szeretem ezt a ralit. Ez egy különleges verseny számomra. A rajongóim mindig nagy támogatást nyújtottak és itt szereztem első világbajnoki győzelmemet is. A Citroen DS3 WRC nagyon gyors volt a tesztek alatt és az aszfalt az a felület, amelyen sok sikert értem el eddig.” – nyilatkozta a szerdán további két évre szerződést hosszabbító Loeb.
Három az egyben
Gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak, hiszen szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. A rali során a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára. Itt található a híres-hírhedt Panzerplatte gyorsasági szakasz, amelyen kétszer is végigmegy a mezőny a szombati nap során. Ez a gyorsasági szakasz 34,18 km hosszú lesz, amely a szezon leghosszabb szakaszainak egyike, bár elmarad a tavalyi 48 km-es hosszúságától. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom.
A félgyáriak
A Citroen félgyári csapatai nagy erőkkel készültek a hétvégi megmérettetésre. Mivel 6-8 hónapja nem álltak a csapatok rajthoz aszfaltos futamon, így nagy szükség volt egy ilyen tesztelésre még augusztusban. A Kimi Raikkönen, Petter Solberg és Peter van Merkseijn Jr. által alkotott tesztcsapat a gyári csapat által megadott beállításokat tesztelte a német borvidéken és a katonai terep különleges útjain. Mivel a tesztelés száraz és nedves időjárási körülmények között zajlott, így a félgyári csapatok készen állnak minden körülményre. A jelenlegi mezőnyben Petter Solberg az egyetlen, aki Loeb mellett győzedelmeskedni tudott aszfalton: „Végül készen állunk az aszfaltos futamra és remélem, az összes információval rendelkezünk, ami ahhoz kell, hogy finombeállítsuk az autót. Az is fontos volt, hogy annyi kilométert menjünk aszfalton, amennyit csak lehet a DS3-al, mivel ez volt erre az első alkalmam.”
Amber-PR
A raliról
A 2011-es Német Rali három napon át tart, és a 19 gyorsasági szakasz 359,59 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1245,96 km lesz. Az elmúlt évek Német Ralijain az egyik fő attrakció a Circus Maximus szuperspeciális szakasz volt, amely Trier központján halad végig. Idén ez a szakasz lesz a Power Stage is, amelyen bónuszpontokért harcolnak majd a ralimenők.
A vb állása
Pilóták: 1. Loeb 171 pont, 2. Hirvonen 144 pont, 3. Ogier 140, 4. Latvala 96, 5. P. Solberg 83, 6. Östberg 56, 7. Wilson 40, 8. Räikkönen 26, 9. H. Solberg 26, 10. Villagra 20.Konstruktőrök: 1. Citroën 290 pont, 2. Ford 225, 3. M-Sport Stobart 101, 4. Petter Solberg WRT 71, 5. Ice 1 Racing 38, 6. Munchis Ford WRT 32, 7. Team Abu Dhabi 20, 8. FERM WRT 16, 9. Monster WRT 8, 10. Brazil WRT 1.