2011.09.08. 13:02
Kenguruk között mennek a ralisok
A rali világbajnokság mezőnye a mostani hét végén Ausztráliában repeszt.
A rali világbajnokság mezőnye a mostani hét végén Ausztráliában repeszt.Idén ismét felkerült Ausztrália a rali világbajnokság térképére, ugyanis a hétvégén 2009 után újfent megrendezik az Ausztrál Ralit. Ez az a verseny, amelyet szinte minden résztvevő kedvel és várva vár. Igen ám, de idén ismét teljesen új helyszín fogadja a mezőny tagjait, így senki nem tudja, hogy mi vár rá az ismeretlen tájakon.
Az Ausztrál Rali a világbajnokság egyik leggyorsabb versenye, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy gyakori ezen a ralin az akár 107 km/órás is lehet az átlagsebesség. A versenyt először 1988-ban rendezték meg, és egy évvel később már világbajnoki ralifutam lett.
Kemény küzdelemre
A világbajnokságban vezető Sebastien Loeb kemény küzdelemre készül a hétvégén. A hétszeres világbajnoknak nem lesz könnyű dolga a murvás versenyen, hiszen a nyitó napon elsőként menve neki kell tisztogatnia az utat a portól és a kövektől az utána jövők számára. „Már hozzászoktam ehhez a murvás versenyeken. Ezt a tényezőt figyelembe kell venni. Nem ismerjük ezeket a gyorsasági szakaszokat, de úgy néz ki, hogy száraz időnk lesz, így várhatóan sok időt vesztek az első nap során. Ugyanakkor már bizonyítottuk, hogy nyerni tudunk ilyen hátrány ellenére is, és elhatároztuk, hogy a maximális pontot hozzuk el a raliról. Köszönhetően annak, hogy vezetünk a világbajnokságban, nem kell sokat kockáztatnunk” – szögezte le magabiztosan Sebastien Loeb.
A Ford sem ült karba tett kézzel. Nagy előnyre tehet szert a kék ovális csapata azáltal, hogy a csapat egyik mérnöke kilátogatott a nyáron Ausztráliába és látta az új útvonalat. A versenyt az elmúlt két évben a csapat veterán finn pilótája, Mikko Hirvonen nyerte meg, s idén zsinórban harmadik elsőségére készül. Az új gyorsasági szakaszok azonban a 31 éves pilótán is kifoghatnak, ezért tisztában van azzal, hogy az előkészületek alapvető fontosságúak lesznek a verseny végkimenetele szempontjából. „Egy új ralin nagyon fontos a gyors tanulás. Az itiner írásakor a pontosságra kell figyelni, mivel először le kell jegyzetelni és másodjára már csak ellenőrizni lehet a jegyzeteket. Az út jellegzetességeire való ráérzés ugyanilyen fontos” – nyilatkozta Mikko Hirvonen.
A jelenlegi mezőnyből egyébként Loebön és Hirvonenen kívül egyedül a Citroen félgyári pilótája, Petter Solberg tudott nyerni 2003-ban egy Subaru volánjánál.
A hétvégén nem áll rajthoz a Németországban kitűnően szereplő Mini gyári csapata, de a Brazil WRT által indított Mini próbálja elvarázsolni a márka helyi rajongóit Ausztráliában.
- Amber-PR -
A verseny
A 2011-es Ausztrál rali három napon át tart, s a 26 gyorsasági szakasz 369 km-t tesz majd ki. A rali mindenki számára ismeretlen terepen, Sydney-től 535 km-re északra, a Coffs Coast régióban lesz. A szervizparkot a Coffs Harbour Helyi Repülőtérnél rendezik be, amely 10 km-re található a verseny főhadiszállásától az Opal Cove Resorttól. Bár jelenleg tél van Ausztráliában, mégis meleg és száraz időjárás várható a hétvégén.
A világbajnokság állása
Pilóták: 1. Loeb 192 pont, 2. Ogier 167, 3. Hirvonen 156, 4. Latvala 96, 5. P. Solberg 94, 6. Östberg 56, 7. Wilson 40, 8. Räikkönen 34, 9. H. Solberg 32, 10. Sordo 23.Konstruktőrök: 1. Citroën 333 pont, 2. Ford 242, 3. M-Sport Stobart 105, 4. Petter Solberg WRT 83, 5. Ice 1 Racing 48, 6. Munchis Ford WRT 32, 7. FERM WRT 22, 8. Team Abu Dhabi 20, 9. Monster WRT 9, 10. Van Merksteijn Motorsport 8.