2012.06.05. 14:15
Wirtmann a legjobb magyar
Pécs - Az abszolút 11., a C3-as kategóriában pedig a második helyet szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali, Historic Európa-bajnoki futamon. Egyben a Textura Sport Club párosa lett a legjobb magyar egység a rendkívül rangos versenyen. Az Eb-futam mellett az Országos Historic Ralibajnokság nyitóversenye is volt a Mecsek Rali, amelyet a Wirtmann–Barna kettős nyert.
Pécs - Az abszolút 11., a C3-as kategóriában pedig a második helyet szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali, Historic Európa-bajnoki futamon. Egyben a Textura Sport Club párosa lett a legjobb magyar egység a rendkívül rangos versenyen. Az Eb-futam mellett az Országos Historic Ralibajnokság nyitóversenye is volt a Mecsek Rali, amelyet a Wirtmann–Barna kettős nyert.
„Nagyon jó kis verseny volt” – mesélte Wirtmann. „Folyamatosan mentünk, egy perc csúszás sem volt, és nagyon jól éreztük magunkat. Az első nap izgalmasan alakult. Leesett az eső, besötétedett… Nem vagyok egy esőmenő, de úgy látom, hogy a többiek sem azok. Nagyon meglepődtünk, amikor egy ilyen erős mezőnyben, a hetedik helyen találtuk magunkat. Másnap kisütött a nap, felszáradt a pálya és olyanokat kaptunk a Porschéktól, hogy szépen lassan visszacsúsztunk a 11. helyre. De így is nagyon nyomtuk. Egy magyar bajnoki futamot általában egy garnitúra gumival végig tudunk versenyezni, most két garnitúrát koptattunk el teljesen. Több apró műszaki hibánk is volt, először a váltóval, aztán az önindítóval, az utolsó két gyorsasági szakaszon pedig a lengéscsillapítónk ment tönkre. Léhi Sanyi csapata azonban minden bajt azonnal orvosolt. Ha ezek a hibák nincsenek, akkor is legfeljebb egy helyezéssel lehettünk volna előrébb. De így is nagyon boldogok vagyunk az eredménnyel.”
Sok ilyen futam kellene
„Másnap etapon előfordult, hogy előttem is egy Lancia 037-es ment és mögöttem is." - emlékezett a pilóta. "Elég régóta versenyzek, de ez még nekem is hátborzongató érzés volt. Hát még, amikor belegondoltam, hogy aki előttünk megy, az az első napon megvert minket, aki viszont mögöttünk jön, azt mi vertük meg. Állandó navigátorom, Schneer Laci még mindig lábadozik, ezért Barna Gyurival indultunk, akivel ez volt ez első komoly, tétre menő versenyünk. Évtizedek óta versenyzem együtt Schneer Lacival, és megvallom őszintén, már annyira megszoktam őt, hogy nem is akarok más stílushoz alkalmazkodni. Barna Gyuri azonban nagyon jól felvette a ritmust és mindent úgy adott vissza, ahogy szerettem volna, úgyhogy tényleg semmi rosszat nem tudok mondani a versenyre. Még sok ilyen historic futam kellene Magyarországon.”