2012.09.17. 20:45
Kiss Pál Tamás: Kalandból tartós kapcsolat?
A miskolci Kiss Pál Tamás jól sikerült kirándulást tett a World Series by Renault autóverseny sorozatban.
A miskolci Kiss Pál Tamás jól sikerült kirándulást tett a World Series by Renault autóverseny sorozatban.Az idei szezonban a GP3-ban szerepelt miskolci autóversenyző, Kiss Pál Tamás csütörtöktől vasárnapig kirándult. Nem kellett messzire utaznia, csak ide, a Hungaroringre. A kirándulás szó jelen esetben nem a távolság megtételére vonatkozik, hanem arra, hogy egy új sorozatban próbálhatta ki magát. A BVM Target Racing csapat tagjaként a World Series by Renault 3,5 literes osztályában először tapasztalhatta meg, hogy mit jelent, amikor 520 lóerős technikát lovagolhat meg. Ezt meg is tette, meglovagolta nem csak az autót, hanem a lehetőséget is, és abszolút újoncként, élete első ilyen versenyén figyelemfelkeltő eredményt ért el, ugyanis a hétvégi két futamból vasárnap az előkelő 11. helyen fejezte be a versenyt. Majd nem sokkal ezután olyan nyilatkozatot tett, hogy ebben a kategóriában szeretné folytatni a pályafutását.
– Ezt most is meg tudtom erősíteni, ugyanígy gondolom még mindig – válaszolta érdeklődésünkre Kiss Pál Tamás, aki hétfőn már a Miskolci Egyetem padjait koptatta. – Sokkal nagyobb, sokkal többet ígérő kategória a WSR, és mivel hamar összebarátkoztunk az autóval, és rövid időn belül nagyon közel kerültünk egymáshoz, tényleg óriási élmény volt az elmúlt hét vége. A verseny után amikor néhány belső felvételt megnéztem, én is rácsodálkoztam, hogy mennyire éreztem ezt az egészet. De hagy tegyem hozzá gyorsan: nagyon kemény verseny volt, ám ez egy szurkolóbarát, szponzorbarát esemény, az autók jóval gyorsabbak a GP3-asoknál, sokkal több az edzéslehetőség, és több a verseny időtartama is.
Fantasztikus volt
Arra a kérdésre, hogy miként jutott ehhez e lehetőséghez, Kiss Pál Tamás a következőket mondta:
– 2010-ben a kisebb, kétliteres autóval már mentem itt a renaultosoknál, de ekkor a WSR-t, a 3,5 literes királykategóriát még erősnek tartottuk, és a GP3 mellett döntöttünk. Így ez utóbbiban mentem tavaly és az idén. Azonban az idény közben már kacsingattam a WSR felé, és szerencsém is volt, hogy így az évad vége felé, egy-két pilóta kiesett, és felszabadult helyek egyikére beugorhattam. Életem egyik legnagyobb élményét szerezve ezzel. Szavakkal kifejezni nem tudom, hogy milyen volt ez a hétvége, amíg ki nem próbáltam el sem tudtam képzelni, hogy milyen lehet ez az autó, így utólag is annyit tudok mondani, hogy fantasztikus volt.
A miskolci pilótát arról is megkérdeztük: mennyi esélye van annak, hogy ebből a hétvégi kalandból tartós kapcsolat lesz?
– Szeretném, hogy így legyen – válaszolta Kiss Pál Tamás. – A bemutatkozás megvolt, nem számítottam ilyen sikerre. A csapat is elégedett volt, úgy érzem nem egyoldalú a boldogság, vagyis nem csak én akarok menni, hanem ők is akarják, hogy menjek. Ez azt jelenti, hogy kedvezőbb feltételekkel fogadnának, mint alapesetben. De, ahhoz hogy konkrétumokról lehessen beszélni, kellene a részükről egy jó ajánlat, illetve az én részemről egy jó szponzori háttér, hogy a jól induló együttműködésünket a következő évben kölcsönösen kamatoztatni tudjuk.?