2013.11.10. 15:44
47. Mecsek Rali - Bajnokként pezsgőzhettek a Mecsekben!
Megvédte tavalyi elsőségét Kazár Miklós, navigátora Szőke Tamás pedig először ért föl a csúcsra.
Megvédte tavalyi elsőségét Kazár Miklós, navigátora Szőke Tamás pedig először ért föl a csúcsra.Hatpontos előnnyel végzett az idei bajnokság élén Kazár Miklós és Szőke Tamás. Az éves elsőséget a 47. Mecsek Ralin biztosították be, de a Maximmun Racing Team kettőse csak az utolsó futam legvégén dőlhetett hátra. A miskolci pilótának és navigátorának Herczigékkel szemben kilenc pontos előnyt kellett beosztani a hét gyorsasági szakaszon. Kazárék sokáig a második helyen autóztak Turánék mögött, a végén viszont az égiek még izgalmasabbá tették a különcsatát.
- Csak fél órával a célba érés után eresztettem le, akkor tudtam elhinni, hogy megvan a bajnoki cím - fogalmazott Kazár Miklós. - Az utolsó körig minden rendben volt, tettük a dolgunkat, de nem kockáztattunk semmit. A hatodik szakaszon a többiektől kapunk egy keveset, de még ezzel sem volt gond. A záró gyorson viszont leszakadt az ég, az autókon pedig négy slikk gumi volt. Ráadásul az ablaktörlőnk sem működött rendesen, ezért a 28 kilométer nagyon hosszú volt. A tapadásunkat komolyan elvesztettük, és alig láttunk, de a lényeg, hogy megvan. Nagyon készültünk, a csapat és Tomi is tökéletesen dolgozott. Boldog vagyok, hogy kemény munkával, idén is sikerült elérni a célunkat.
Végig taktikusan
Kazáréknak a szezonzárón az volt a lényeg, hogy Herczigék környékén maradjanak. A verseny nagy részében sikerült maguk mögött tartani a legnagyobb riválist, a végén pedig az is belefért, hogy a Skodás páros megelőzte őket. A miskolci pilóta szerint az elsőség már korábban is eldőlhetett volna, de utólag nem bánja, hogy így alakult.
- Egerben és Miskolcon tökéletes hétvégét zártunk, Veszprémben viszont a computer probléma miatt csupán az utolsó szakaszért járó pontokat tudtuk begyűjteni - tekintett vissza a magyar bajnok. - Innentől kezdve nem az örömautózásról szólt az esztendő, sokkal inkább a taktika került előtérbe. Nagyon szerettük volna megnyerni a pontversenyt, ezért mindent ennek rendeltünk alá. Elképzelhető, hogy kicsivel nagyobb rizikóval több versenyt zárhattunk volna sikerrel, de nem vállaltunk fölösleges kockázatot. WRC-vel is a csúcsra élni, felemelő érzés. Boldog vagyok, nagyon sokat tettünk ezért a sikerért, és végre Tomi is megtapasztalhatta mindezt.
Örömszavak
A navigátor Szőke Tamás rendkívül feszült volt a mindent eldöntő futam előtt, a célban viszont hatalmas kő esett le a szívéről.
- Óriási érzés bajnoknak lenni - fogalmazott Kazár Miklós segítője. - Négy évvel ezelőtt ezen a vidéken kezdtük a közös pályafutásunkat, most pedig felértünk a csúcsra. Kiváló döntés volt, hogy az olasz csapattal vágtunk neki az idénynek, hiszen nekik köszönhetjük a versenyképes technikát. A Citroen is elégedett volt, Közép-Európában ugyanis még nem volt abszolút elsőségük. Most ez nekünk sikerült, leírhatatlan amit most érzek.
ÉM-ME
A 47. Mecsek Rali végeredménye
1. Turán Frigyes, Csökő Zoltán (Ford Focus WRC) 1:10:24,3
2. Krózser Menyhért, Papp György (Subaru Impreza WRC) +1:19,5
3. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) +1:29,6
4. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Citroen Xsara WRC) +1:37,0
5. Bútor Róbert, Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000) +2:43,1
6. Ollé Sándor, Czakó-Budai Annamária (Ford Fiesta S2000) +2:54,2
Az ORB (nem hivatalos) végeredménye
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Citroen Xsara WRC) 103 pont
2. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 97 pont
3. Turán Frigyes, Zsíros Gábor/Csökő Zoltán (Ford Focus WRC) 75 pont
4. Bútor Róbert, Tóth Imre/Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000) 49 pont
5. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) 44 pont
6. Krózser Menyhért, Fodor Géza/Papp György (Subaru Impreza WRC) 34 pont