Sport

2014.07.21. 13:13

Kiss Pál Tamás - Új klub: jó eredmények

Egy nap alatt két 2. helyet gyűjtött be az Auto GP-ben Kiss Pál Tamás, miskolci autóversenyző.

Egy nap alatt két 2. helyet gyűjtött be az Auto GP-ben Kiss Pál Tamás, miskolci autóversenyző.A szezon közbeni váltásával új klubban, a Virtuosi UK gépével szállt harcba az Auto GP széria versenysorozatban Kiss Pál Tamás. A miskolci pilóta Ausztriában töltötte a hét végét, ahol szokatlan módon egy nap alatt, vasárnap bonyolították le mindkét futamot: az egyiket kora reggel, a másikat dél körül, a két verseny között csak két óra szünet volt. A zeltwegi pályán az időmérőn elért második helyének köszönhetően a második helyről rajtolhatott Kiss Pál Tamás, akinél csak az összetett versenyben vezető japán Kimiya Sato volt előnyösebb pozícióban. A 23 körös futam startját jól kapta el a miskolci versenyző, az élre ugrott, és a verseny távjának egynegyedéig vezetett, de aztán Satónak sikerült elmennie mellette, és kettejük harca innentől kezdve hamar véget ért, a Viruosi versenyzőjének leginkább arra kellett ügyelnie, hogy a mögötte lévőknek ne engedjen teret. Ezt viszont sikerrel tette, eredményesen védte meg a második helyét csapattársával, az olasz Andrea Rodával, a szintén olasz Kevin Giovesivel és a német Markus Pommerrel szemben. Így a második helyet gyűjtötte be Kiss Pál Tamás a 11 fős mezőnyben, amelyből csak az olasz Michela Cerutti nem ért célba, mert az első körben koccant és nem tudta befejezni a versenyt.

A másodikban

A zeltwegi második futamban a 20 kört az előző versengés első nyolc helyezettje fordított rajtsorrendben kezdte, vagyis Kiss Pál Tamás a hetedik pozícióból indult. Az olasz Salvatore De Planónak, és a japán Shinya Michiminek már a felvezető körben meggyűlt a baja a technikával, el sem tudtak elindulni, így csak a boxutcából eredhettek a mezőny után. Az olasz Giuseppe Cipriani a második kanyart nézte el, és mivel szétrombolta autója jobb elejét, számára véget ért a nap. Éppen őt kellett kerülnie Kiss Pál Tamásnak, így a jó rajt csak álom maradt számára, de a 6. helyet megfogva legalább sikerült maga mögött tartania Satót. A 2. körben a Zele Racing versenyzője, a svájci Christof von Grünigen az első helyen haladva megcsúszott, és elszállt, majd nem sokkal később Pommer is kiállni kényszerült. Ennek következtében Kiss Pál Tamás a 3. körben már a harmadik volt, Giovesi haladt az élen, akit Roda követett, a magyar fiú mögött pedig Sato próbálkozott. Nem is akárhogyan, nagyon keményen támadta a miskolci fiút, aki viszont ugyanilyen szilárdsággal ellenállt. Az élen haladók közül először Roda ment ki kerékcserére a 7. körben, a következőben Sato, az ezt követőben pedig Kiss Pál Tamás, de a sorrend nem változott hármuk között, a magyar fiú maradt a harmadik. Kiss Pál Tamás és Sato között körökön át óriási csata dúlt, aztán nagy meglepetésre az élről a boxutcába hajtó Giovesi kerékcserjét elrontotta csapata, csak az ötödik helyre tudott visszajönni (nem sokkal később ki is kellett állnia), így lett második a magyar fiú. Aki mögött Sato a 17. körben kezdett el lassulni, mert a felfüggesztésével akadtak gondjai. Mivel a japán kiállt, Kiss Pál Tamásnak már csak a biztos második helyet kellett könnyedén tartania, csapattársa Roda mögött. A futam egyik érdekessége volt, hogy a 11 pilóta közül csak hatnak sikerült befejeznie a versenyt.

Az elégedettség hangja

– Persze, elégedett vagyok, de igazán akkor lennék teljesen elégedett, ha megnyertem volna legalább az egyik futamot – nyilatkozta az Észak-Magyarországnak az ausztriai hétvége után Kiss Pál Tamás. – De voltak jó csaták, főleg a másodikban, amikor fej-fej mellett haladtunk Satóval, és sikerült őt magam mögött tartanom. Az első futamban nagy volt a tempója, meg tudott ugrani, ennek tükrében pozitívum, hogy a másodikban ugyanez nem jött neki össze. Sajnálom, egy picit az első futamot, ott jó volt a rajtom, hat körön át vezettem, de miután a kerékcseréről visszajöttem, egy picit elfogyott az autó, a gumikat jobban kellett volna használnom. Emiatt a másodikban változtatni kellett, és ennek a szükségessége be is igazolódott, hiszen nagy volt a különbség a reggeli és déli körözések között, hőmérsékletben és sok minden másban is. És persze volt különbség a korábbi versenyekhez képest is: az új csapatomnál a szervizt, a kerékcserét jobban csinálják, ezzel fontos pontokat nyertünk, és nem buktunk helyezéseket. A Virtuosi kiemelkedő hétvégét zárt, nagyon sok pontot szereztünk klubtársammal, Andrea Rodával, ennek eredményeként a csapat feljött a második helyre, és talán mondanom sem kell, hogy ennek mindenki nagyon örül. Azt hiszem már most nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy jó döntés volt csapatot váltani, ez a mostani hétvége választ ad arra, hogy miért volt erre szükség, és talán az is kiderül ezekből ez eredményekből, hogy nem Kiss Pál Tamással volt a gond a Zele Racingnél.


Tények

Zeltweg, 1. futam: 1. Kimiya Sato (japán, Euronova Racing) 32:06.607, 2. Kiss Pál Tamás (magyar, Virtuosi UK), 32:10.531, 3. Andrea Roda (olasz, Virtuosi UK) 32:10.825.


Zeltweg, 2. futam: 1. Andrea Roda (olasz, Virtuosi UK) 28:04.417, 2. Kiss Pál Tamás (magyar, Virtuosi UK) 28:10.802, 3. Michela Cerutti (olasz, Supernova International) 28:17.274.


Az összetett verseny állása: 1. Kimiya Sato (japán, Euronova Racing) 182 pont, 2. Kiss Pál Tamás (magyar, Virtuosi UK) 138, 3. Andrea Roda (olasz, Virtuosi UK) 133, 4. Kevin Giovesi (olasz, FMS Racing) 131, 5. Markus Pommer (német, Supernova International) 125, 6. Michela Cerruti (olasz, Supernova International) 97.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!