2016.08.23. 17:06
Kicsinyes
<em>Persze, ilyen a törvény, nem tartoznak indokolni, még annyival sem, hogy „csak”</em>. <strong>Bujdos Attila jegyzete</strong>.
Persze, ilyen a törvény, nem tartoznak indokolni, még annyival sem, hogy „csak”. Bujdos Attila jegyzete.
Hiába pályáznak intézményvezetői posztra szakközépiskolai tanárok, akik részt vettek a hazai közoktatás állapota elleni tiltakozásokban. A Népszabadság ír olyanokról, akiket kollégáik, a szülők és a diákok többsége is támogatott, mégsem lett belőlük igazgató. Az esetek közös vonása, hogy nincs magyarázat.
Mondjuk, a törvény éppen nem tiltja, hogy legyen arca a döntéshozónak, és hogy vállalja a döntését.
Mondjuk, a törvény éppen nem tiltja, hogy legyen arca a döntéshozónak, és hogy vállalja a döntését – biztosan érdekelné a pályázót, a mögötte állókat és a közelebbről nem névszerűsíthető közvéleményt, miért nem jó vezetőnek az, akiben a döntéshozón kívül mindenki más bízik: jó vezető.
Én amúgy sok esetre emlékszem, sok évről, amikor elmeszeltek pályázókat, de egyetlen olyan eset sem jut az eszembe, amikor valaki megpróbálta volna megvédeni a döntését. Pedig, ha döntött, biztosan tudja, miért tette. Elég nagy a baj, ha nem képes elmondani. Ha lapít.
A lap tudni véli: az egyik jelölt azon bukhatott meg, hogy valaki küldött róla egy kockás inges fotót a pályázatot elbírálóknak. Ez a küldés, ez is milyen lélekre vall, persze.
Hogy aztán kell-e ugrani egy kockás inges fotóra, az már más kérdés. Feltételezem, létezhet olyan gondolati rendszer, amelyben nem fér össze a kockás ing az igazgatói székkel, de ez meg azért értelmetlen, mert aki kockás inget visel, az nem a patás ördög – akik kockás inget húztak, azt jelezték ezzel: a jövőre figyelő, eredményesebb oktatás elkötelezettjei.
Bosszúnak kicsinyes elgáncsolni őket.
És hát, a rendszer maga sem sok jót ígér, ha a bosszúra rendezkedik be, ha hiányzik belőle a belátás: nem a sértettség törlesztése a hatalom értelme, és nem az, hogy jónak fesse le, amiről valójában mindenki látja, hogy nem működik. És ami a hatalom szerint is javításra szorul. Nem az önigazolás a cél, hanem hogy tényleg jobb legyen az oktatás. Ez így nehezen megy majd.