boon-sportoldal

2009.08.31. 09:52

Futamgyőzelem kizárással és fellebbezéssel

<p>Tur&#225;n Frigyes &#233;s Zsiros G&#225;bor boldog<br /> volt &#8211; hogyne lett volna az, amikor zsin&#243;rban<br /> m&#225;sodik orsz&#225;gos bajnoki<br /> futamgy&#337;zelm&#233;t aratta a<br /> Ny&#237;rs&#233;g-ralin. Legal&#225;bbis a<br /> c&#233;ldobog&#243;n, a pezsg&#337;z&#233;sn&#233;l<br /> m&#233;g &#237;gy &#225;llt a helyzet &#8211;<br /> azut&#225;n azonban j&#246;tt a fekete leves...</p>

De ne szaladjunk ennyire előre!

Rögzítsük legelőször a

tényeket, amelyek azt mutatják, hogy a

Synergon Turán Motorsport kettőse

abszolút fölényben volt a

versenynaptárban először szereplő

viadalon. A páros 13 gyorsasági

szakaszból 9-et megnyert és majd

félperces előnnyel végzett a

másodikként befutó Herczig

Norbert előtt.

 

Turán akkor még

úgy nyilatkozott: ez a hétvége a

sikerekről szólt – hála

Istennek. Megnyerték a prológot,

és a gyorsasági szakaszok nagy

részét, érthető volt

tehát a versenyző öröme. Annak

tudatában meg aztán pláne, hogy az

utolsó két gyorsaságin folyt az

olaj a váltóból, úgyhogy a

Peugeot-ban ülő versenyzők az

összes általuk ismert imát

elmondták, hogy eljussanak a célig. Az

utolsó szervizparkba már alig tudtak

bejutni, meg kellett tolni az autót, hogy

elinduljon, de végül sikerült.

Na, gondolták, minden jó, ha jó a

vége... De sajnos ezzel még nem volt

vége.

 

Hátra volt az utolsó technikai

ellenőrzés, amelyen az autó

minimális súlya nem felelt meg a 

szabályoknak. Ez azt jelenti, hogy könnyebb

volt, mint 1230 kilogramm, így a

felügyelő testület nem tehetett

mást, kizárta a versenyből a

párost.

 

A csapat értetlenül áll a

döntés előtt és

természetesen fellebbezett, ezt

valószínűleg hamarosan

elbírálja, az ügyet pedig napirendre

tűzi a Magyar Nemzeti Autósport

szövetség fellebbviteli bizottsága.

 

„Felháborító dolog

történt, ötször mérték

meg egymás után az autónkat, s

ebből négyszer teljesen

különböző eredmény

született – mondta Turán

Frigyes. – Természetesen

fellebbeztünk a felügyelő testület

döntése ellen, a mérést ugyanis

nem tartottuk szabályosnak. A szabályok

szerint fél kiló a

tűréshatár, ennyi lehet a

különbség az egyes mérések

között, itt pedig

mérésenként

két-háromkilós eltérések

voltak. A csapat sem érti a dolgot – ne

felejtsük el, hogy a világbajnokságon

szereplő Bozian Teamről van szó –,

szerintük biztosan megvolt az autó

súlya, ráadásul négy-öt

kilón, amennyi a különbség volt a

minimumsúlyhoz képest, semmi sem

múlik. Nem lesz tőle gyorsabb az ember, s

nekünk nem is volt szükségünk

rá, hiszen így is fölényesen

vezettünk az első nap után” -

zárta a gondolatait Frici, aki

természetesen mérhetetlenül

csalódott volt, hogy lekerült a neve az

eredménylistáról

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!