2009.08.31. 09:52
Futamgyőzelem kizárással és fellebbezéssel
<p>Turán Frigyes és Zsiros Gábor boldog<br /> volt – hogyne lett volna az, amikor zsinórban<br /> második országos bajnoki<br /> futamgyőzelmét aratta a<br /> Nyírség-ralin. Legalábbis a<br /> céldobogón, a pezsgőzésnél<br /> még így állt a helyzet –<br /> azután azonban jött a fekete leves...</p>
De ne szaladjunk ennyire előre!
Rögzítsük legelőször a
tényeket, amelyek azt mutatják, hogy a
Synergon Turán Motorsport kettőse
abszolút fölényben volt a
versenynaptárban először szereplő
viadalon. A páros 13 gyorsasági
szakaszból 9-et megnyert és majd
félperces előnnyel végzett a
másodikként befutó Herczig
Norbert előtt.
Turán akkor még
úgy nyilatkozott: ez a hétvége a
sikerekről szólt – hála
Istennek. Megnyerték a prológot,
és a gyorsasági szakaszok nagy
részét, érthető volt
tehát a versenyző öröme. Annak
tudatában meg aztán pláne, hogy az
utolsó két gyorsaságin folyt az
olaj a váltóból, úgyhogy a
Peugeot-ban ülő versenyzők az
összes általuk ismert imát
elmondták, hogy eljussanak a célig. Az
utolsó szervizparkba már alig tudtak
bejutni, meg kellett tolni az autót, hogy
elinduljon, de végül sikerült.
Na, gondolták, minden jó, ha jó a
vége... De sajnos ezzel még nem volt
vége.
Hátra volt az utolsó technikai
ellenőrzés, amelyen az autó
minimális súlya nem felelt meg a
szabályoknak. Ez azt jelenti, hogy könnyebb
volt, mint 1230 kilogramm, így a
felügyelő testület nem tehetett
mást, kizárta a versenyből a
párost.
A csapat értetlenül áll a
döntés előtt és
természetesen fellebbezett, ezt
valószínűleg hamarosan
elbírálja, az ügyet pedig napirendre
tűzi a Magyar Nemzeti Autósport
szövetség fellebbviteli bizottsága.
„Felháborító dolog
történt, ötször mérték
meg egymás után az autónkat, s
ebből négyszer teljesen
különböző eredmény
született – mondta Turán
Frigyes. – Természetesen
fellebbeztünk a felügyelő testület
döntése ellen, a mérést ugyanis
nem tartottuk szabályosnak. A szabályok
szerint fél kiló a
tűréshatár, ennyi lehet a
különbség az egyes mérések
között, itt pedig
mérésenként
két-háromkilós eltérések
voltak. A csapat sem érti a dolgot – ne
felejtsük el, hogy a világbajnokságon
szereplő Bozian Teamről van szó –,
szerintük biztosan megvolt az autó
súlya, ráadásul négy-öt
kilón, amennyi a különbség volt a
minimumsúlyhoz képest, semmi sem
múlik. Nem lesz tőle gyorsabb az ember, s
nekünk nem is volt szükségünk
rá, hiszen így is fölényesen
vezettünk az első nap után” -
zárta a gondolatait Frici, aki
természetesen mérhetetlenül
csalódott volt, hogy lekerült a neve az
eredménylistáról