boon-sportoldal

2010.10.24. 17:23

Turi Tamás S2000-sel tervez

<p>Ha nem is a teljes szezon alatt, a Veszprém Rally végéig mindenképpen az idei szezon egyik leggyorsabb versenyzőjének bizonyult Turi Tamás. A pilóta az összetett pontversenyben végül a harmadik helyet szerezte meg, és úgy érzi, jobb odafigyeléssel és több szerencsével akár még a bajnoki cím is elérhető lett volna számára.</p>

Tamástól azonban távol áll a történteken rágódni, már most a 2011-es szezonra készül, és titokban arról álmodik, hogy a jövő évi rajtnál már egy Super 2000-es volánja mögött ülhet. Elképesztően kemény, ugyanakkor pechtől, technikai problémáktól és vezetői hibáktól sem mentes szezont tudhat maga mögött Turi Tamás. A HELL Racing Team versenyzője úgy szerezte meg a harmadik helyezést az Országos Rali Bajnokságon, hogy több futamon is az élen állt, amikor bukott, ráadásul az utolsó versenyeken már nem is tudott rajthoz állni. Az ország egyik leggyorsabb ralisa elmondta, mindent megtettek a jó szereplés érdekében, és ugyan büszke a dobogós helyére, az elvesztegetett pontok miatt nem lehet teljes mértékben elégedett.

- Sokan azt gondolhatják, nehezen indult az idei szezon a számodra, hiszen új kocsit kellett megszoknod, és az év elején még az sem volt biztos, hogy végig tudod csinálni ezt az évet, az anyagi tényezők miatt…Hogy élted meg a szezonkezdést?

Turi Tamás: - Egyáltalán nem indult nehezen a szezon, hiszen az új Mitsubishi Lancer Evo 9 ugyan „csak” N-es autó, de már az első teszteken annyira összejöttünk egymással, hogy mire elkezdődött a bajnokság, szinte együtt éltem a kocsival. Ráadásul igen hamar megoldódtak az anyagi kérdések is, hála többek között a HELL Energy-nek. Így nagy reményekkel vártuk a rajtot, noha azzal pontosan tisztában voltam, hogy nagyon nehéz lesz például az S2000-es gépeket megverni.

- Azért majdnem sikerült, és csak saját magatoknak tehettek szemrehányást, hogy az első futamok nem a Ti sikereitektől voltak hangosak. Itt úszott el a bajnoki cím megszerzésének esélye?

Turi Tamás: - Sajnos, azt kell, hogy mondjam, van ebben valami igazság. Az első futamon az elsők voltunk egészen addig, amíg a 13. szakaszon fel nem borultunk, ám még így is sikerült a második helyet megszereznünk. Életem egyik legjobb formájában mentem, sosem gondoltam volna, hogy ezzel az autóval megverhetőek lesznek az S2000-sek. Mivel több szakaszt is tudtam nyerni, úgy éreztem, akár a bajnoki cím is meglehet. Sőt, a harmadik versenyt követően is ott lihegtem Aschi nyomában, ám éppen a Salgó-Gemer Rallyn fogtunk mellé kétszer is, igaz, nem csak a mi hibánkból. Az első szakaszon például, a legnagyobb döbbenetemre elfogyott a benzin az autóból, miután az üzemanyagszintet mutató műszer meghibásodott. A második nap a rajtnál olyan jégeső kapta el a mezőnyt, hogy amerre a szem ellátott, mogyorónyi-diónyi jég borította az aszfaltot. Nosza, gyorsan vizes gumira váltottunk, elrajtoltunk, majd 500 méter múlva jött a meglepetés: csontszáraz volt az aszfalt. Ezzel el is szállt a győzelmi esélyünk, ám az összetettben így is a harmadikok lettünk. Ekkor még nem volt minden veszve, ám a következő versenyen nulláztunk műszaki okok miatt, így hiába futottuk meg talán életem legjobbját Veszprémben, az első helyen állva a 7. szakaszon defektet kaptunk, majd az utolsón megint borultam egyet. Ám így is harmadik lettem. Viszont ennek a borulásnak már nagyon megfizettük az árát…

- A hátralévő versenyeken már nem indultál, hiszen a borulások miatt anyagi gondjaid támadtak. Egyáltalán bíztál abban ekkor, hogy meg tudod majd őrizni az összetettbeli harmadik helyedet?

Turi Tamás: - Közvetlenül a Veszprém után úgy éreztem, hogy a harmadik helyünket képesek leszünk megőrizni az év végéig. Aztán kiderült, hogy a sorozatos technikai gondok, illetve a két borulás miatt anyagilag nagy bajba kerültünk, így nem is tudtam több futamon rajthoz állni. Miután csak minimális előnyöm volt a mögöttem lévővel szemben, egy pillanatig sem hittem a harmadik pozíció megtartásában. Ám végül mégis sikerült.

- Az ismert okok figyelembe vételével elégedett vagy ezzel a harmadik hellyel?

Turi Tamás: - Az egyik szemem sír, a másik meg nevet. Ugyanis nagyon jó érzés dobogón végezni az összetettben, de azért keserű a szám íze. Ha szerencsésebbek vagyunk, sokkal előrébb is végezhettünk volna.

- Mi tartasz az idei szezon legnagyobb tanulságának?

Turi Tamás: - Nagyon jókat versenyezhettem az idén, mindig kellőképpen fel tudtam készülni a futamokra, és amíg nem hátráltatott semmi, a leggyorsabbak egyike voltam. Egy biztos, jobban oda kell figyelnem a futamok alatt, muszáj kiküszöbölnöm a legkisebb hibákat is a vezetésemből. Ha ez sikerül, akkor jövőre…

- Már a jövővel foglalkozol?

Turi Tamás: - Igen, már tervezzük a 2011-es szezont. Titokban arról álmodozom, hogy jövőre én is S2000-sel mehetek. Az biztos, még egy ilyen évet, mint az idei, nem szeretnék, és arra törekszem már most, hogy megszervezzem azt a stabil anyagi hátteret, aminek köszönhetően végig harcban lehetek majd a bajnoki címért.


Az Országos Rali Bajnokság végeredménye

1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa (Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 119 pont
2. ifj. Tóth, Tagai R. (Peugeot-Total-Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 86.6 pont
3. Turi, Tóth I. (HELL Racing Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 47 pont

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!