2011.06.08. 17:25
Kazár Miki: "Gabinak köszönve, Dávidnak ajánlva"
<p><span style="font-size: small"><span style="font-size: small">Miskolc - Pilótaként pályafutása első győzelmét szerezte meg az elmúlt hétvégén Kazár Miklós, aki Percze Nándorral az oldalán diadalmaskodott a Bükfürdő ralin, az országos bajnokság harmadik futamán. </span><br /> </span></p>
"Azt hiszem, hogy a legnagyobb győzelmek egyike, ha nem a legnagyobb a hétvégi bükfürdői sikerünk!" - nyilatkozta Kazár Miki. "Anno, a WRC-s időben 2-3 vetélytárssal kellett meccselnünk, most pedig sokkal több jó pilóta és technika ellen. Nem tudom, lehet, hogy korábban kellett volna eggyel arrébb ülnöm a bal oldali székbe a moziban... Ebben az esztendőben egyébként olyan navigátor ül mellettem, aki sokat tanít, akitől sokat tanulok. Nem gáz bevallanom, hogy Nándi jobb navigátor, mint amilyen én voltam. Nagyon pozitív irányba segíti elő a pályafutásomat, nélküle nem jött volna össze ez a győzelem. A másik ember, aki hihetetlenül és önzetlenül segít nekem, az nem más, mint Asi. Asi, és Zsuzsi. Tanít, okít, bátorít. Rengeteg titkot elárul, és ha a tanítvány - , mint én - be is tartja azokat, akkor ez az eredménye. Etapon kérek tanácsokat? Önzetlenül segít! Az igazság az, hogy az elmúlt hétvégén úgy érzem, hogy jobb volt a gumitaktikánk. Sokan talán nem hiszik, de tény, hogy szombaton este és vasárnap reggel is versenyről, a hogyan és mikéntről beszéltünk Asival. Összességében hiszem, hogy rengeteget segített nekem a hóautózás, a sok álmatlan éjszaka a Bükkben."
Hitte, hogy meg lesz
"A Káldi körgyorson amúgy rendkívül pontosan mentünk, ahol talán Asi egy picit bealudt." - tette hozzá az összetettben a második helyre felugró versenyző. "A szombati első kör után hetedikek voltunk, kérdezték is tőlem, hogy mi van velem? Nem volt semmi gond, hiszen karnyújtásnyi távolságra volt a második hely. Az ötös gyorson Norbi eldobta, és ugyan OK tábla volt az autóján, de kiestem a koncentrációból, és bennmaradt ott 3 másodperc. A nap zárószakaszán úgynevezett zárt gumikat raktunk fel, amivel hihetetlenül jó féktávokat lehet venni, de csúszkál az autó hátulja. Végül felugrottunk az első helyre, aminek persze a csapatban mindenki hihetetlenül örült! Másnap, vasárnap Acsáddal kezdődött a műsor, amit nagyon szeretek. Meg is adtuk Nándival a nap alaphangját, hiszen aztán a kör végére lett is egy kis előnyünk. Majd a következő körben az első nagyon erős kanyarban túlfordultam és kétszer kellett tolatnom, ami 11 másodpercünkbe került. Majd örülten, elmebeteg módon lejöttünk, és még Janika sem hitte el az időnket. Pedig Nándi is mondta a végén, hogy ésszel csináljuk, mert jobb egy tuti második hely, mint egy buta nullázás. Ott ültünk az utolsó gyors startjában, tíz percünk volt, amit nem kívánok senkinek. Állt mindenki, az egész csapat a beíróban... Nehéz és komoly teher volt. Az egyértelmű részeket átnyomtuk, de egy lassítónál egy picit túlcsúsztunk, ám összességében azt hiszem nem volt gond. Hittem, éreztem, hogy meg lesz, de tudtam, hogy Asi is iszonyatosan gyors lesz."
Fényévekkel
"Boldogok vagyunk, de nehéz ezt szavakba önteni." - folytatta meghatottan Miki. "Olyan versenyt nyertünk meg, ahol műszaki hiba miatt alig estek ki, és senki sem kapott defektet. Nem tudom elmondani, hogy mennyi gratulációt kaptam szóban, telefonon, sms-ben... Köszönöm! Köszönjük! Olyan emberek hívtak fel, akikkel ezer éve nem beszéltem. De az esett a legjobban, hogy a kollégák, a versenyzőtársak gratuláltak. Ha az Eger rali csapatépítő tréning volt, akkor ez? A csapat a maximumon teljesített! Nálunk az autóban Nándival nincs csúnya beszéd, nincs káromkodás, ezt a versenyt egy kicsit talán ott fent döntötték el. Hogy mi a sikerünk titka? Klasszisokkal jobb a navigátor, és fényévekkel profibb a csapatunk technikai háttere. Ezúton szeretnék gratulálni a nemrégiben GP3-as futamot nyert Kiss Pál Tamásnak, Michelisz Norbinak az első futam 2. helyéért, a második futamért nem :), és a versenytőtársaknak, akik az első murvás meccsen a célba értek. Köszönöm Gabinak, hogy türelmes és megértő a hétvégi őrületeimmel, míg az első ralipilótaként szerzett győzelmemet a csapat legfiatalabb tagjának, Dávidnak ajánlom!"
Semmi mágia
Percze Nándor navigátor kiemelte: versenyben nyertek, nem más hibája miatt egy nagyon komoly mezőnyben.
"Azt hiszem megérdemeltük. Emlékszel mit mondtam a verseny előtt? Ha beletalálunk, bármi lehet! Így is lett. Nagyon fontos például, hogy a zárt abroncsokkal pontosan, óriási önmérséklettel közlekedj. Miki megtette; 99 százalékosan vezetett, nagyon tökösen. Százötven féktávból egyet rontott: nem is olyan rossz, igaz? Az első nap végén, amikor átvettük a vezetést, és mentünk volna pihenni én bevallom, órákig nem tudtam aludni. Aztán másnap, amikor Miki ismét parádésan átnyomta a söptei szakaszt hittem, és tudtam, hogy meg lesz. A különbség viszont olyan minimális volt, hogy ez már nem emberi tényezőkön múlott, hanem ha mondhatom, ott fent döntötték el. Az pedig világcsúcs, hogy egy N4-es autó úgy nyer rali bajnoki futamot, hogy R4-es, és S2000-es autókkal versenyez együtt, egy mezőnyben. Mindenkinek köszönjük, ha csak egy kicsit is hozzájárult a győzelmünkhöz!"
- Nagyon, nagyon örültem, és meghatódtam a célban... -árulta el Szabady Levente csapatvezető. - Nincs semmi mágia, tudatosan építettünk fel mindent. Most már azt is látjuk, hogy a hazai versenyünkre, a Miskolc ralira is máshogyan kell készülünk a jövőben; lehet, hogy valami környékbeli táborba vonulunk majd. Bükfürdő előtt is bíztam a jó eredményben, hittem Mikiben - mikor nem? - és reméltem, hogy a dobogón leszünk. Egyébként mivel elmúltam 40 éves, ezért jobb szememnek, ha Mikiék eredményeit a lap tetején látom, és nem homályosan a lap alján...
Watt Energy Országos Rallye Bajnokság - Prince Groupama Bükfürdő Rallye 2011 - Hivatalos végeredmény
1. Kazár Miklós, Percze Nándor (Mitsubishi Lancer EVO IX) 01:08:28.3
2. Asi, Pikó Zsuzsa (Mitsubishi Lancer EVO IX) 01:08:29.0
3. ifj. Tóth János, Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000) 01:08:40.5
4. Elek István, Ferencz Ramón (Mitsubishi Lancer EVO IX) 01:08:48.9
5. Bútor Róbert, Igor Bacigal (Peugeot 207 S2000) 01:09:16.9
6. Pethő István, Rubóczky Attila (Mitsubishi Lancer EVo IX) 01:09:41.0