Életstílus

2015.03.19. 16:36

Torokgyógyszertől a klasszikus ízig - 10 féle kólát kóstoltunk

Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Mindenki tudja, milyen ízről beszélünk, amikor azt mondjuk, klasszikus kóla. De tényleg az a legjobb? Szerkesztőségi tesztünkben tízféle üdítőt próbáltunk ki.

Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Mindenki tudja, milyen ízről beszélünk, amikor azt mondjuk, klasszikus kóla. De tényleg az a legjobb? Szerkesztőségi tesztünkben tízféle üdítőt próbáltunk ki. A termékteszten öt kollégánk véleményét kértük ki az üdítőkkel kapcsolatban. A termékeket 1-10 pontig értékelhették és természetesen nem tudták, melyik márkát kóstolják.

A lista legalján a Márka és a Dennis kóla végeztek, árukat tekintve ezek nem a legdrágább termékek. Előbbiből 145, utóbbiból pedig 85 forintért vettünk fél litert. – Erőt kell vegyek, hogy ezt megigyam, olyan, mint a besűrűsödött gyógyvíz és émelyítően édes - mondta a Márka kóláról kollégánk, akinek a többiek is osztották véleményét. Egyikük így fogalmazott: nem fogyasztásra ösztönző szaga van, az íze pedig olyan, mintha egy fém csőrendszeren ment volna keresztül. (13 pont)

A Dennis kóla szintén nem aratott nagy sikert a szerkesztőség tagjai között. - Aki nosztalgikusan fel akarja idézni a gyermekkori torokgyulladására kapott gyógyszer ízét, az mindenképp ezt a kólát igya, ugyanis ennek olyan az íze - vélekedett az üdítőről munkatársunk, de más is az orvosság ízét vélte felfedezni. - Jól néz ki, az illata is megfelelő, de pocsék az íze. Abszolút csalódás a kinézete után, fura az utóíze, mint valami torokfájás elleni gyógyszer. (13 pont)

Tesztünk utolsó előtti helyén a Spar Budget kóla végzett. Ebből a termékből két litert kaptunk mindössze 84 forintért, de a kóstolók szerint nem is ér többet ez az üdítő. - Semleges, jellegtelen az illata, az íze pedig borzasztó. Olyan, mintha földet szórtak volna bele. Lehet, hogy attól ilyen fekete? - tette fel a kérdést munkatársunk, miközben botrányosnak minősítette a kólát. Egyik kolléganőnk szerint se íze, se bűze nincs ennek az üdítőnek. - Nem túl szénsavas, és vízízű, egyszerűen rossz - szögezte le. (16 pont)

A Tesco sajátmárkás kólája és az Apenta azonos pontszámot kapott a tesztelőktől. A hipermarket kólájából két litert kaptunk 200 forintért, a másfél literes Apentáért pedig 99 forintot hagytunk a boltban. - Nincs benne buborék, olyan, mintha vízbe szörpöt öntöttem volna, de abból sem sokat - mondta el Tesco kólájáról egyik alanyunk. - Ennek nem illata, hanem szaga van, mint az olvasztott műanyag, és kevés benne a buborék. Nem szívesen kínálnám meg ezzel az ismerőseimet - fogalmazott egy másik tesztelőnk. (19 pont)

- Ezt mintha patikában kutyulták volna össze. A papírra nyugodtan rá lehetne írni, hogy használata előtt kérdezze kezelőorvosát, gyógyszerészét - mondta tesztelőnk az Apentáról, de egy másik kollégánk is markáns véleményt fogalmazott meg róla: olyan az illata, mint a kacsás WC-illatosítónak. De mitől savanyú? Több benne a citrom, mint a kóla? (19 pont)

A Fresh Colából fél litert vásároltunk 100 forintért, de ez még mindig gyanús volt a tesztelőknek. - A színe tetszetős, a whiskyre emlékeztet, viszont illata nem sok van, és az íze is felejthető - hangzott el a teszten, amit a többiek is megerősítettek. - Nem  lehet rajta átlátni, van benne anyag, de olyan, mintha szódabikarbónát ennék. Nem értem, mitől ilyen az íze - jegyezte meg kollégánk. (23 pont)

Szerkesztőségi tesztünkön holtversenyben két termék ért el harmadik helyezést: a nem a kólafélék családjába tartozó, de azzal néhány tekintetben rokonítható Dr. Pepper és az Ice Gold. Előbbiből 209 forintét sikerült fél litert vásárolnunk, míg az Ice Goldból két litert kaptunk 99 forintért. - Határozottan édes illat, a karácsonyi szaloncukorra emlékeztet, de túlságosan édes - mondta kóstolás után tesztelőnk a Dr. Pepper üdítőről. Kolléganőnk viszont kifejezetten finomnak találta ezt a márkát. Megjegyezte, kicsit olyan, mint amit meggylével dúsítottak. (30 pont)

- Ez biztos valamelyik jó minőségű lehet, mert nincs erős illata és az íze is kellemes - fogalmaztak többen az Ice Gold termékről. Egy másik kollégánk viszont a rovarirtó ízét vélte felfedezni benne, amelyet egyszer még gyerekként kóstolt. (30 pont)

A dobogó második helyén a Coca-Cola foglal helyet, amelyből 219 forintért vásároltunk fél litert. - Sárgásbarna a színe és nincs kifejezetten erős illata, de legalább szénsavas. Aki böfögőversenyt akar otthon tartani, ezt válassza - ajánlotta kolléganőnk. Egy másik munkatársunk szerint a kóla kellemesen citromos és karamellillatú egyszerre, illetve buborékok is kellő számban vannak benne. Egy harmadik kollégánk szerint viszont a kólának szúrós a szaga, ami könnyezésre készteti az embert, de mint mondta, az íze kellemes. (32 pont)

Az első helyezést a Pepsi érte el. Ebből a márkából ugyancsak fél litert vásároltunk, 209 forintért. - Karamellás az illata, kellőképpen bubis, kellemes az íze. Ilyennek kell lennie egy kólának - jelentette ki kollégánk. Egy másik tesztelőnk ugyancsak azt emelte ki, hogy a kóla megfelelően szénsavas, és az íze is finom. Viszont akadt olyan is, aki úgy vélte, ez az üdítő túlságosan savas és csípi a nyelvet. (34 pont)


A végeredmény:

  • Pepsi (34 pont)
  • Coca-Cola (32 pont)
  • Ice Gold (30 pont)
  • Dr. Pepper (30 pont)
  • Fresh Cola (23 pont)
  • Apenta Cola (19 pont)
  • Tesco Cola (19 pont)
  • Spar Budget (16 pont)
  • Dennis (13 pont)
  • Márka (13 pont)

  • Üdítők cukortartalma (100 ml-ben)

    Fresh Cola: 10,5 grammDr. Pepper: 6,8 grammCoca-Cola: 11,2 gramm

    Pepsi: 11 gramm

    Apenta Cola: 4,1 gramm

    Spar Budget: 0,1 gramm

    Ice-Gold: 0 gramm

    Tesco sajátmárkás: 4,3 gramm

    A Márka és a Dennis üdítők címkéjén a cukortartalom nincs feltüntetve


    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!