2009.12.12. 09:33
A 27-es busz visszaállítását kérik a tócóskertiek
<p>Debrecen - Több mint ezer tócóskerti<br /> lakos írta már alá, hogy jobb volt<br /> neki a régi menetrend.</p>
Panasszal, majd több mint 30 oldalnyi
aláírással kereste meg
nemrégiben szerkesztőségünket
Orosz Imréné. Nagyon sok
tócóskerti lakos nevében
fogalmazta meg kérését, melyet a
már említett
aláírásgyűjtő
íveken nyomatékosíttatott.
Eszerint elégedetlenek a
szolgáltatóváltással
együttjáró
átszervezéssel azok, akik korábban
a 27-es busszal közlekedtek, és
csak a belvárosig utaztak. A helyére
beállított 25-ös és
25 Y-os buszok ugyanis ritkábban
közlekednek, emiatt zsúfoltabbak, és
csúcsidőben gyakran már a harmadik,
negyedik megállónál lemaradnak az
ott várakozó utasok.
Ennek következtében inkább a
26-os buszra szállnak fel, de a Hatvan
utcától még elég sokat kell
gyalogolniuk a belvárosi munkahelyre vagy
iskolába – állítja
Orosz Imréné.
Hozzáteszi, legtöbben csak odáig
közlekednek, ezért számukra
érdektelen, hogy a járat tovább
megy a Veres Péter utcáig,
ugyanakkor a Nyugati és a
Miklós utcára igyekvők
gyalogolhatnak, holott bérlettel rendelkeznek.
Összegzésként az
aláírók a számukra
kedvezőbb menetrenddel és útvonalon
közlekedett 27-es busz
visszaállítását
kérik a DKV Zrt.-től.
A 27-es busz megszűntetése miatti
aláírásgyűjtés okait
eljuttatuk a szolgáltatóhoz, ahol –
állításuk szerint – eddig
nem tudtak erről a
problémáról. A DKV Zrt.
válaszában úgy fogalmaz:
„Társaságunk a 25-ös
és 25Y-os autóbusz-vonalak
meghosszabbításával annak a jogos
és teljesíthető utazási
igénynek kívánt eleget tenni, mely
szerint az utazóközönség
minél kevesebb átszállással
érje el úticélját.
A módosításból
eredően a város két újabb
(keleti és nyugati) térsége
került közvetlenül
összeköttetésre amellett, hogy a
korábbi 27-es járatok legfőbb
funkciója, a belvárosi kapcsolat
természetesen megmaradt.”
Ez természetesen még nem ad
választ a
menetrendváltozásra, ami az
áláírók szerint
hátrányosan érintette őket.
A DKV Zrt. nem osztja
véleményüket: „A
szolgáltatóváltást
megelőzően munkatársaink
teljeskörű vizsgálatot végeztek
a megoldás
megvalósíthatóságát
illetően. A meghirdetett menetrend
csúcsidőben korábban 7-8 perces
követési időket tartalmazott,
ám a városi forgalom
sajátosságai miatt (főleg a
frekventált időszakokban) a DKV Zrt.
által jelenleg alkalmazott 10 perces
követések alakultak ki –
szintén szóló
karosszéria-kialakítású,
azonban nagyobb
befogadóképességű
autóbuszokkal. A reggeli
csúcsidőszakra a város minden
területén
általánosságban jellemző,
szűk háromnegyed órára
korlátozódó
zsúfoltság általunk is ismert, de
e két vonal tócóskerti
szakaszáról utaslemaradással
kapcsolatos észrevétel ezidáig nem
érkezett, s nem is tapasztaltunk.”