Hajdú-Bihar

2009.12.12. 09:33

A 27-es busz visszaállítását kérik a tócóskertiek

<p>Debrecen - T&#246;bb mint ezer t&#243;c&#243;skerti<br /> lakos &#237;rta m&#225;r al&#225;, hogy jobb volt<br /> neki a r&#233;gi menetrend.</p>

Panasszal, majd több mint 30 oldalnyi

aláírással kereste meg

nemrégiben szerkesztőségünket

Orosz Imréné. Nagyon sok

tócóskerti lakos nevében

fogalmazta meg kérését, melyet a

már említett

aláírásgyűjtő

íveken nyomatékosíttatott.

Eszerint elégedetlenek a

szolgáltatóváltással

együttjáró

átszervezéssel azok, akik korábban

a 27-es busszal közlekedtek, és

csak a belvárosig utaztak. A helyére

beállított 25-ös és

25 Y-os buszok ugyanis ritkábban

közlekednek, emiatt zsúfoltabbak, és

csúcsidőben gyakran már a harmadik,

negyedik megállónál lemaradnak az

ott várakozó utasok.

Ennek következtében inkább a

26-os buszra szállnak fel, de a Hatvan

utcától még elég sokat kell

gyalogolniuk a belvárosi munkahelyre vagy

iskolába – állítja

Orosz Imréné.

Hozzáteszi, legtöbben csak odáig

közlekednek, ezért számukra

érdektelen, hogy a járat tovább

megy a Veres Péter utcáig,

ugyanakkor a Nyugati és a

Miklós utcára igyekvők

gyalogolhatnak, holott bérlettel rendelkeznek.

Összegzésként az

aláírók a számukra

kedvezőbb menetrenddel és útvonalon

közlekedett 27-es busz

visszaállítását

kérik a DKV Zrt.-től.

A 27-es busz megszűntetése miatti

aláírásgyűjtés okait

eljuttatuk a szolgáltatóhoz, ahol –

állításuk szerint – eddig

nem tudtak erről a

problémáról. A DKV Zrt.

válaszában úgy fogalmaz:

Társaságunk a 25-ös

és 25Y-os autóbusz-vonalak

meghosszabbításával annak a jogos

és teljesíthető utazási

igénynek kívánt eleget tenni, mely

szerint az utazóközönség

minél kevesebb átszállással

érje el úticélját.

A módosításból

eredően a város két újabb

(keleti és nyugati) térsége

került közvetlenül

összeköttetésre amellett, hogy a

korábbi 27-es járatok legfőbb

funkciója, a belvárosi kapcsolat

természetesen megmaradt.”

Ez természetesen még nem ad

választ a

menetrendváltozásra, ami az

áláírók szerint

hátrányosan érintette őket.

A DKV Zrt. nem osztja

véleményüket: „A

szolgáltatóváltást

megelőzően munkatársaink

teljeskörű vizsgálatot végeztek

a megoldás

megvalósíthatóságát

illetően. A meghirdetett menetrend

csúcsidőben korábban 7-8 perces

követési időket tartalmazott,

ám a városi forgalom

sajátosságai miatt (főleg a

frekventált időszakokban) a DKV Zrt.

által jelenleg alkalmazott 10 perces

követések alakultak ki –

szintén szóló

karosszéria-kialakítású,

azonban nagyobb

befogadóképességű

autóbuszokkal. A reggeli

csúcsidőszakra a város minden

területén

általánosságban jellemző,

szűk háromnegyed órára

korlátozódó

zsúfoltság általunk is ismert, de

e két vonal tócóskerti

szakaszáról utaslemaradással

kapcsolatos észrevétel ezidáig nem

érkezett, s nem is tapasztaltunk.”

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!