2021.09.29. 13:00
Programok és foglalkozások a pedagógusoknak
A tanárok javíthatják a mentális és fizikai állapotukat, segítséget kapnak a koronavírus-járvány okozta krízishelyzet megoldásában.
Fotó: Marosréti Ervin
Sikeresen szerepelt az Ózdi Nyitott Kapu Alapítvány az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett pályázaton. Az anyagi támogatást nyert projekt a fizikai és mentális egyensúly fenntartására irányul. A kezdeményezés egész tanévben tart majd, az intézmény pedagógusainak bevonásával.
Nehézséget okozott
A pandémiás időszak nagymértékben megnehezítette a pedagógusok munkáját, hiszen mindenkinek egy új, ismeretlen, az eddig megszokottól eltérő helyzethez kellett alkalmazkodnia. Nem volt ez másként a gyermekvédelemben dolgozó szakemberekkel, a szülőkkel, sőt a gyermekekkel sem. A sérült tanulók és családjuk amúgy is kiszolgáltatottabb helyzete még inkább romlott, hiszen jelentősen lecsökkent az egyébként is szűkös életterük. Éppen ezért keresték azt a lehetőséget, amelynek segítségével hozzá tudnak járulni kollégák, a tanulók és azok szüleinek, valamint a velük együttműködő gyermekvédelmi szakemberek testi-lelki egészségének javításához.
Az elnyert pályázati forrásnak köszönhetően a szakemberek olyan képzéseken, tanfolyamokon, programokon vehetnek részt ebben a tanévben, amelyek javítják mentális és fizikai állapotukat, segítenek a Covid okozta krízisállapotok felismerésében, azok csökkentésében.
– Nagy örömünkre szolgál, hogy valamennyi képzés, tanfolyam és program iránt nagy érdeklődés mutatkozott, így mindet a pályázat által biztosított maximális létszámmal tudjuk megvalósítani – fogalmazott a projektnyitón Munkácsiné Papp Rea projektmenedzser. – Bízunk benne, hogy ezek a programok valóban a kollégáink segítségére lesznek, és a méltán elismert ózdi gyógypedagógiai képzést a továbbiakban is magas szinten fogjuk tudni végezni intézményünk falai között. Valamint reméljük, hogy a gyermekvédelmi szakemberek és szülők is hasznosnak találják a pályázat adta lehetőségeket.
A Nyitott kapuval a fizikai és mentális egyensúly fenntartása felé elnevezésű projekt két nagy csoportra osztható. Az egyikbe a képzések, a tanfolyamok, a foglalkozások tartoznak, a másikat az élményszerző programok alkotják. Az ózdi iskola dolgozói az előttünk álló időszakban részt vehetnek többek között agykontroll-foglalkozásokon, kríziskezelő ismereteken és különféle élményszerző eseményeken, amelyek segítenek a pedagógusok testi és mentális feltöltődésében.
– A sérült gyerekkel foglalkozó tanárok akkor tudnak a rászorulóknak folyamatosan megfelelő segítséget nyújtani, ha ők kiegyensúlyozottak, vagyis nekik nincs szükségük hasonlóra – fogalmazott Kozup Sándor intézményvezető. – Éppen ezért egy olyan rendhagyó pályázatot bonyolítunk le, ami ritkaságszámba megy. Semmit nem akartunk a résztvevőkre ráerőltetni, épp ellenkezőleg. A tantestületnél felmértük, hogy ki, milyen kurzuson, programon venne részt szívesen, ezek után állítottuk össze az elképzelésünket. Bízom benne, hogy ebből a szempontból is sikeres lesz számunkra ez a tanév, hiszen nagyon fontos, hogy a sérült gyerekekkel foglalkozó pedagógusok maximálisan a munkájukra tudjanak koncentrálni.
(A borítóképen: A projektnyitón tájékoztatást adtak a jövőbeni foglalkozásokról)