Fogyasztóvédők

2019.09.03. 15:03

Hogyan rendezhetjük pénzügyi jogvitánkat a bankkal vagy a biztosítóval szemben? Mutatunk egy alternatívát

A mai világban szinte elkerülhetetlen, hogy ne vegyünk igénybe legalább egy pénzügyi szolgáltatást: a jövedelem legtöbb esetben bankszámlára érkezik; a lakásvásárlást is nehéz hitel nélkül megoldani; biztosítást kötünk magunkra, családunkra, a lakásra, nem beszélve az autóról, amire egyenesen kötelező biztosítást kötni. Tudatos és körültekintő döntés ellenére is előfordulhat, hogy pénzügyi szolgáltatónkkal vitás ügybe bonyolódunk.

Ha a saját pénzünkről van szó, könnyen betelhet a pohár, akár már egy félreértés esetén is. Sokszor válik kilátástalanná a pénzügyi szolgáltatóval folytatott egyeztetés, vitázás. Azonban ahhoz, hogy minden a rendes kerékvágásba kerüljön, először a pénzügyi szolgáltatóhoz kell fordulni panaszunkkal, amit az előírt formában, személyesen, telefonon vagy írásban tehetünk meg. A szabályszerűen benyújtott panaszra 30 napos válaszküldési határideje van a szolgáltatóknak.

Panaszuk elutasítása esetén még mindig kevesebben élnek az alternatív vitarendezés lehetőségével. A Pénzügyi Békéltető Testület bírósági eljáráson kívül segít egyezségre jutni, mindezt gyorsan, hatékonyan és teljesen ingyenesen. Az egyezség elmaradása esetén kötelezést tartalmazó határozat születik, ha a pénzügyi szolgáltató alávetette magát a Pénzügyi Békéltető Testület döntésének és a kérelem megalapozott. Egy jogszabályváltozásnak köszönhetően, szolgáltatói alávetés nélkül is hozhat kötelezést tartalmazó határozatot a Testület, ha nincs egyezség, a kérelem megalapozott és annak összege nem haladja meg az 1 millió forintot.

A devizahitelek elszámolását és forintosítását követően, még mindig sokan küzdenek fizetési nehézségekkel. A Pénzügyi Békéltető Testület méltányossági eljárása során nem akadály, ha egy tartozás esetén már jogerős ítéletet hoztak, vagy bírósági végrehajtási eljárás van folyamatban. Számos esetben született már olyan egyezség a Testület előtt, ami megnyugtatóan rendezte a felek közötti jogvitát.

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodákban, hathatós segítséget kapnak azok, akiknek panaszuk van a pénzügyi szolgáltatójukkal szemben. A tanácsadók segítenek a beadványok elkészítésében és a Pénzügyi Békéltető Testület eljárásnak megindításában is. Mindezt teljesen díjmentesen.

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat miskolci irodájában a pénzügyi szolgáltatások teljes spektrumát érintő kérdés vagy panasz esetén ingyenes segítséget kérhet.

Elérhetőségek:

Cím: 3530 Miskolc Szemere Bertalan u. 2. I. em. 10. (a Szinva Terasz mellett, a “Szemere Palota” épületének emeletén)

Telefon: +36 30-487-3609 (ügyfélfogadási időben!)

E-mail: [email protected]

Web: www.penzugyifogyaszto.hu, facebook.com/penzugyifogyaszto

Ügyfélfogadás:

HÉTFŐ: 8:00-14:00

SZERDA: 10:00-16:00

CSÜTÖRTÖK: 8:00-14:00

Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.

(PR cikk)

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában