2020.09.13. 10:00
Történelmi összefogás a rendezvényekért
Az üzleti turizmus tavaly jó évet zárt, az idén azonban nem ez várható.
Forrás: Shutterstock/illusztráció
A látványos növekedést hozó 2019-es év után a koronavírus gyakorlatilag lenullázta a Magyarországra, azon belül is Budapestre mint legnépszerűbb desztinációra összpontosuló üzleti célú utazásokat és rendezvényeket. A legfontosabb szakmai szervezetek ezért a Budapest Convention Bureau és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ támogatásával programsorozatot tartanak csütörtökön, hogy széles körű összefogás keretében alakítsák ki a magyar gazdaság újraindításában is hangsúlyos szerepet játszó üzleti rendezvények biztonságos protokollját, egyben eloszlassák az 500 fő feletti rendezvényeket övező esetleges tévhiteket – hívja fel a figyelmet a Lounge Communication.
Erős visszaesés
Az üzleti turizmus tavaly rendkívül jó évet zárt. Összesen 1867 nemzetközi konferenciát rendeztek Magyarországon, a nemzetközi résztvevők száma pedig több mint 320 ezerre nőtt. Házigazdaként Budapest vezető szerepe megkérdőjelezhetetlen (a konferenciák mintegy háromnegyedének adott otthont), így az üzleti rendezvények résztvevőinek túlnyomó része ismerkedhetett meg közelebbről fővárosunk előnyeivel és páratlan szépségével. A koronavírus azonban rendkívül nehéz helyzetbe hozta a rendezvényipart,
az érintett szakmai szervezeteket és a vendéglátóiparban, turizmusban dolgozó munkavállalókat egyaránt: az üzleti rendezvényeket elhalasztották vagy teljes egészében lemondták. A „Power of Live Events” programsorozat ezért a rendezvényipar feltételeinek újradefiniálását tűzte ki céljául. A Budapest Convention Bureau (Bud CB) az üzleti turizmus első számú hazai ösztönzőjeként, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) pedig a főváros részéről támogatja a kezdeményezést és az ágazatban dolgozókat. A kampány megvalósításában az ötletgazdák, a Special Effects International, a Visual Europe Group és a Bo – Live Branding Agency mellett több iparági szereplő, a Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége (Maresz), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (Mabeusz), a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) is részt vesz és együttműködik.
Közös szándék az üzleti céllal Magyarországra érkező vendégek számának növelése, valamint megmutatni, hogy a jelenlegi körülmények között is lehet rendezvényt szervezni Magyarországon.
A csütörtöki konferencián szó lesz többek között az üzleti rendezvények és üzleti turizmus kilátásairól, az ágazat megsegítésére irányuló tervekről, a járványhelyzet kapcsán kialakított biztonsági protokollokról és az ügyfélélmény jövőjéről is.