Helyi közélet

2009.04.10. 17:13

DAM sajtóközlemény: időben fizettek

<p>A DAM k&#246;zlem&#233;ny&#233;ben t&#246;bbek<br /> k&#246;z&#246;tt ez &#225;ll: "A t&#225;rsas&#225;g<br /> hat&#225;rid&#337;re kifizette a m&#225;rciusi<br /> b&#233;reket, &#233;s rendelkezik a<br /> sz&#252;ks&#233;ges fedezettel a b&#233;rek &#233;s a<br /> hitelez&#337;i k&#246;vetel&#233;sek j&#246;v&#337;beni<br /> teljes&#237;t&#233;s&#233;re is"</p>

"Diósgyőr, 2009. április 10. –

Almási Alex április

1-től a Diósgyőri

Acélművek ügyvezetője. A

szakember Mladen Pejkovics urat

váltja a pozícióban, feladata a

társaság

működésének átmeneti

leállítása. Az új

vezető egyik első intézkedése a

munkavállalók bérének

határidőre történő

kifizetése volt.

A vállalat vezetése jelenleg

áttekinti a vállalat

gazdálkodási mutatóit, és

több forgatókönyvet dolgoz ki a

DAM jövőbeni sorsát

illetően. A lehetséges

elképzelések között szerepel a

vállalat működésének

átmeneti felfüggesztése, illetve az

értékesítés. Erről

és a társaság

helyzetéről az új vezető

tájékoztatta Miskolc

polgármesterét is. A szakszervezeti

vezetőkkel a cég vezetője az

elkövetkezendő héten tárgyalja

meg a cég előtt álló

alternatívákat. Az új

ügyvezető minden érintett –

kiemelten a miskolci városvezetés –

bevonását szükségesnek tartja

a vállalat helyzetének

megismeréséhez és a cég

előtt álló feladatok

megoldásához.

„A társaság határidőre

kifizette a márciusi béreket, és

rendelkezik a szükséges fedezettel a

bérek és a hitelezői

követelések jövőbeni

teljesítésére is” -

jelentette ki Almási Alex.

Jelenleg folyik a vállalat

árukészletének

értékesítése a DAM

külföldi és hazai vevői

számára. Az alapanyagok és

forgóeszközök mielőbbi

értékesítése

létkérdés, hiszen ezeket

már nem tudja hasznosítani a

társaság, avulásuk azonban

károsan befolyásolja

értéküket, piaci árukat. Ez

utóbbi erőfeszítések

eredményeképp a DAM sikeresen

megőrizte likviditását, így

kerülhetett sor az elmúlt hónapokhoz

hasonlóan a bérek

kifizetésére is.

A termelés leállítása

elkerülhetetlen volt, mivel a DAM a

válságnak talán leginkább

kitett autóipar jelentős

beszállítója volt, ahol a

megrendelések mintegy 50%-al estek vissza, az

árak pedig 40-50%-al csökkentek. A

vállalat veszteségei hirtelen, egyik

napról a másikra drámai

léptéket öltöttek, amelyet

semmilyen módon nem lehetett

ellensúlyozni.

A Diósgyőri Acélmű

folyamatosan veszteségesen

működött, már többször

felszámolták, de jelenlegi tulajdonosai

mindeddig bíztak abban, hogy egy kedvezőbb

iparági környezet és a

racionalizálási programok kiutat

jelenthetnek a cég számára. A

várt pozitív fejlemények helyett

bekövetkező válság azonban

nehéz helyzetbe hozta a céget, s

így az egyedüli ésszerű

döntés a termelés

leállítása maradt.

diósgyőri

kohászatból

  • Vagyonkimentés

  • után felszámolás?

  • DAM: leállás

  • forgatókönyv

    szerint?    

  • Ázsiai befektető

  • érdeklődik a DAM

    iránt

  • A DAM közleménye a

  • létszámleépítésről

  • Vélemények a

  • gyárbezárásról: 

  • "Acélváros,

  • nehéz, szürke nappalok..." 

  • Fotók a diósgyőri

  • kohászatról: 

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában