2009.12.11. 07:58
Lehet egy kicsivel több?
<p>Miskolc, Sajószentpéter - Az új<br /> év új jegy- és<br /> bérletárakat is hoz. Drágább<br /> lesz a közlekedés 2010-ben.</p>
Sajószentpéterről
jár be dolgozni Miskolcra mindennap
Iklovics Ildikó, aki
felháborítónak tartja, hogy
február 1-jétől a
Volán-társaságoknál
és a MÁV Startnál
tarifaemelést terveznek.
Ildikó havi buszbérlete
10 600 forintba kerül, igaz, ennek 80
százalékát a munkahelye fizeti.
Leginkább attól fél, hogy az
emelés után a cég már nem
vállalja tovább a
hozzájárulást.
A MÁV-nál és
Volán-társaságoknál
januártól a
menetjegyekért 15, a
bérletekért 10
százalékkal kell majd többet fizetni
, jelentette be a napokban Hónig
Péter közlekedési
miniszter. A tarifaemeléstől
tízmilliárd forint pluszbevételt
vár jövőre a
kormányzat, bár
szakértői számítások
szerint 16,7 százalékos emelésre
lenne szükség.
Január
közepén
A közlekedési
társaságoknál is csak annyit
tudnak, amennyit a szakminiszter bejelentett.
A Volán és MÁV
tarifáit miniszteri rendelet
szabályozza, az emelésről
várhatóan január
közepén döntenek, mondta lapunknak, az
Észak-Magyarországnak Ujj
Zsuzsa, a Borsod Volán
szóvivője. Ez a rendelet szól
majd a regisztrációs jegy
bevezetéséről is, aminek az lesz a
gyakorlati haszna, hogy felmérik, hány
utas utazik térítésmentes
jeggyel, azaz ingyen, ezzel segítve az
utazási finanszírozás jobb
tervezhetőségét. A
szóvivő hozzátette: mivel
2007-től a MÁV-nál
és Volánnál egységes
tarifarendszer működik, az emelés
egységes lesz mind a 24 Volán-
és a vasúti
társaságnál.
Utazni kell
Nem tart az utasszám jelentős
csökkentésétől az emelés
után Dikházi Tibor, a
MÁV területi
kommunikációs vezetője. Mint
fogalmazott, autót nem vehet mindenki, reggel
pedig el kell jutni valahogy a munkahelyre,
iskolába, délután pedig vissza. A
tarifaemelés
szolgáltatásbeli
színvonal-növekedést is hoz,
hívta föl a figyelmet a
kommunikációs vezető, az pedig arra
ösztönzi majd az utasokat, hogy a
vasúti közlekedést
válasszák. Dikházi
Tibor a színvonal
emelését célzó
intézkedési tervek között
említette a kiszámítható
menetrendet (tehát a késések
megszüntetését), a jó
csatlakozást, az egyre jobb műszaki
ellátottságot és az új
motorvonatokat, melyekből
térségünkbe is jut a
jövőben.
Tarifák az |
MVK-nál
Braun Csaba, a
Miskolci Városi
Közlekedési Zrt.
szóvivője
A miskolci közgyűlés
jogköre, hogy döntsön az
MVK jövő évi
tarifáiról. Ez a
döntés a
következő
közgyűlési
ülésen meg is
történik.
Várhatóan nálunk
is lesz emelés, de
valószínű, hogy
kisebb mértékű, mint
a MÁV-nál
és a
Volánnál. A
jegy- és
bérletárakra,
valamint az MVK
gazdálkodására
vonatkozó
elképzelések jelenleg
tervezés alatt állnak. Az
idén minden bizonnyal
sikerül a nullszaldós
gazdálkodást
elérnünk.
Mennyi? |
Ha Miskolcról Budapestre |
utazunk
2009-ben
Volánnal: 2680
Ft
MÁV-val II. osztályon:
2920 FT
MÁV-val I. osztályon:
3650 Ft
Helyjegy: 390 Ft vagy 540 Ft
2010-ben
várhatóan
Volánnal: 3082
Ft
MÁV-val II. osztályon:
3358 Ft
MÁV-val I. osztályon:
4197 Ft
Helyjegy: 448 Ft vagy 621 Ft
Forrás:
Észak-Magyarország