2010.01.19. 18:01
Kezdődik a villamospálya-építés?
<p>Miskolc - Információink szerint van nyertese<br /> a Zöld Nyíl<br /> pályaépítési tenderének.<br /> Az eredményt azonban titokban tartják,<br /> úgy tudjuk, egy francia cégcsoport a<br /> befutó.</p>
Még nem tudni hivatalosan, hogy hirdetnek-e
nyertest a villamospálya
építési tenderen, de az
már biztos, hogy január 21-én,
azaz most csütörtökön
rendkívüli közgyűlési
ülést tartanak a miskolci
önkormányzati képviselők.
Fleskó Gábor, a
Zöld Nyíl projekt vezetője az
Észak-Magyarországnak kedden elmondta,
kedden délután ült össze a
bizottság, hogy döntsön. Az
eredményt azonban titokban tartják, s
csak a közgyűlési
ülés napján hozzák
nyilvánosságra. Nem hivatalos
információink szerint azonban van
nyertes: két pályázat is
eredményes volt, ezek közül egy
francia cégcsoport kaphatja meg a
munkát. (Ha mégsem lenne eredmény,
akkor újra, esetleg más
feltételekkel kellene kiírni a
pályázatot, mondta az
Észak-Magyarországnak nemrégiben
dr. Simon Gábor, a projekt
miniszteri mentora. Szerinte ez további
csúszást jelentene, de ez sem
veszélyeztetné az elnyert összeg
felhasználását.)
Három
ajánlat
A 38 milliárd forint
összköltségű Zöld
Nyíl projektnek ezzel – ha nyertest
hirdetnek – mindenképp újabb
fejezete kezdődik. Ebben az esetben ugyanis
tavasszal megindulhatnak Miskolcon a
pályaépítési
munkálatok, és elkezdődhet a
villamospálya teljes
rekonstrukciója, valamint a vonal
továbbépítése
Felső-Majláth felé.
A villamospálya
építési és
vonalhosszabbítási tender
ajánlattételi szakasza
egyébként novemberben zárult le.
Három ajánlat érkezett be akkor,
mindhárom belefért a keretösszegbe,
erről is dr. Simon Gábor
nyilatkozott lapunknak. Megtudhattuk még, hogy
mindháromban voltak
különböző hibák,
hiányok, ami miatt
hiánypótlást rendelt el az
értékelő bizottság. Ezeket
múlt péntekig kellett benyújtania
a pályázóknak, ezeket
értékelte a bizottság kedden.
9,6
kilométer
Ha elindul a projekt? Akkor a teljes (a
Tiszai pályaudvar –
Diósgyőr
végállomások
közötti) jelenleg használt – 9,6
kilométer hosszúságú
pálya komplett rekonstrukciója
megtörténne. Ehhez
kapcsolódóan
megvalósulnának az utasperonok, a
meglévő végállomási
épületek ki- és
átalakítása, a jelző-,
biztonsági- és
utastájékoztató
eszközök rekonstrukciója is.
Megtörténne 31 alacsonypadlós, a
világ legkorszerűbb járművei
közt számon tartott
villamosszerelvény beszerzése,
(erre is kiírták már a
villamosbeszerzési tendert –
bizonyára sok olvasónk emlékszik,
az első sikertelenül zárult, –
ebben február 17-én hirdetnek
eredményt), és megtörténne a
villamosvonal meghosszabbítása.
Az új végállomás a
LÁÉV telephelyén lesz.
Ezt |
írtuk a
villamosprojektről
1. Simon Gábor
miniszteri biztos: a projekt
neve – Zöld
Nyíl – a program
filozófiájára
utal. A
környezetkímélő
technikára, a zöld
gondolatra, a gyorsaságra, a
„suhanásra”.
2. Szerdán döntött a
kormány: elfogadja a
Zöld Nyíl Miskolci
Villamos Projekt 2008–2011
óriásberuházásra
érkezett
pályázatot. A
történelmi
jelentőségű
kormányzati döntés
új lökést ad
Miskolc
fejlődésének,
és jelentős
mérföldkő a magyar
nagyvárosi
tömegközlekedés
fejlesztésében. (2008.
9.4.)
3. Megszületett a brüsszeli
igen a Zöld Nyíl
névre hallgató
miskolci villamos projektre.
Ez hazánk második kiemelt
projektje, amelyet az unió
jóváhagyott (az első
a debreceni villamospálya
rekonstrukciója volt). A
villamos projekthez 4
milliárdot tesz a
város (2009.3.20)
4. Amikor
egyértelművé
vált, hogy az uniós
támogatás forintban
érkezik és ezért
sokat veszíthetünk az
árfolyam miatt, azonnal a
kormányhoz fordultunk
segítségért. Az
árfolyamveszteséget egy
40 milliárd forintos
projektnél egyetlen város
sem tudja elviselni –
magyarázta Káli
Sándor
polgármester. Hozzátette:
a Gyurcsány és a
Bajnai-kormány is
konstruktívan állt a
megkeresésünkhöz,
és a napokban várjuk a
megoldási javaslatot.
(2009.4.29.)
5. Eredménytelenül
zárult a miskolci Zöld
Nyíl Villamosprojekt
villamosbeszerzési
pályázata.
(Tehát: nem a
beruházásé, az
még nincs is kiírva,
hanem a villamosok
beszerzésére meghirdetett
tender.) (2009.09.04.)
6. A fellángoló vita
tárgya a miskolci Zöld
Nyíl uniós
támogatású
nagyprojektje. E
témakörben kezdetektől
fogva zajlottak kisebb nagyobb
ütközetek a város
közéletében,
részint a miskolci
Fidesz és MSZP
képviselők
között, de a Bokik
(megyénk kereskedelemi és
iparkamarája) is
bírálta a projekt
bonyolítását, mert
nem látta biztosítottnak
a helyi vállalkozók
részvételét. A
másik allergikus pont a
diósgyőri
vonalhosszabítás volt,
ahol az ott élőkkel
kerültek
összetűzésbe a
tervezők a túl szűk
hely miatt. (2009.10.14.)
Forrás:
Észak-Magyarország
</SCRIPT>
<HR></BODY></HTML>
]]>