Helyi közélet

2010.01.19. 18:01

Kezdődik a villamospálya-építés?

<p>Miskolc - Inform&#225;ci&#243;ink szerint van nyertese<br /> a Z&#246;ld Ny&#237;l<br /> p&#225;lya&#233;p&#237;t&#233;si tender&#233;nek.<br /> Az eredm&#233;nyt azonban titokban tartj&#225;k,<br /> &#250;gy tudjuk, egy francia c&#233;gcsoport a<br /> befut&#243;.</p>

Még nem tudni hivatalosan, hogy hirdetnek-e

nyertest a villamospálya

építési tenderen, de az

már biztos, hogy január 21-én,

azaz most csütörtökön

rendkívüli közgyűlési

ülést tartanak a miskolci

önkormányzati képviselők.

Fleskó Gábor, a

Zöld Nyíl projekt vezetője az

Észak-Magyarországnak kedden elmondta,

kedden délután ült össze a

bizottság, hogy döntsön. Az

eredményt azonban titokban tartják, s

csak a közgyűlési

ülés napján hozzák

nyilvánosságra. Nem hivatalos

információink szerint azonban van

nyertes: két pályázat is

eredményes volt, ezek közül egy

francia cégcsoport kaphatja meg a

munkát. (Ha mégsem lenne eredmény,

akkor újra, esetleg más

feltételekkel kellene kiírni a

pályázatot, mondta az

Észak-Magyarországnak nemrégiben

dr. Simon Gábor, a projekt

miniszteri mentora. Szerinte ez további

csúszást jelentene, de ez sem

veszélyeztetné az elnyert összeg

felhasználását.)

Három

ajánlat

A 38 milliárd forint

összköltségű Zöld

Nyíl projektnek ezzel – ha nyertest

hirdetnek – mindenképp újabb

fejezete kezdődik. Ebben az esetben ugyanis

tavasszal megindulhatnak Miskolcon a

pályaépítési

munkálatok, és elkezdődhet a

villamospálya teljes

rekonstrukciója, valamint a vonal

továbbépítése

Felső-Majláth felé.

A villamospálya

építési és

vonalhosszabbítási tender

ajánlattételi szakasza

egyébként novemberben zárult le.

Három ajánlat érkezett be akkor,

mindhárom belefért a keretösszegbe,

erről is dr. Simon Gábor

nyilatkozott lapunknak. Megtudhattuk még, hogy

mindháromban voltak

különböző hibák,

hiányok, ami miatt

hiánypótlást rendelt el az

értékelő bizottság. Ezeket

múlt péntekig kellett benyújtania

a pályázóknak, ezeket

értékelte a bizottság kedden.

9,6

kilométer

Ha elindul a projekt? Akkor a teljes (a

Tiszai pályaudvar –

Diósgyőr

végállomások

közötti) jelenleg használt – 9,6

kilométer hosszúságú

pálya komplett rekonstrukciója

megtörténne. Ehhez

kapcsolódóan

megvalósulnának az utasperonok, a

meglévő végállomási

épületek ki- és

átalakítása, a jelző-,

biztonsági- és

utastájékoztató

eszközök rekonstrukciója is.

Megtörténne 31 alacsonypadlós, a

világ legkorszerűbb járművei

közt számon tartott

villamosszerelvény beszerzése,

(erre is kiírták már a

villamosbeszerzési tendert

bizonyára sok olvasónk emlékszik,

az első sikertelenül zárult, –

ebben február 17-én hirdetnek

eredményt), és megtörténne a

villamosvonal meghosszabbítása.

Az új végállomás a

LÁÉV telephelyén lesz.



Ezt

írtuk a

villamosprojektről

1. Simon Gábor

miniszteri biztos: a projekt

neve – Zöld

Nyíl – a program

filozófiájára

utal. A

környezetkímélő

technikára, a zöld

gondolatra, a gyorsaságra, a

„suhanásra”.

2. Szerdán döntött a

kormány: elfogadja a

Zöld Nyíl Miskolci

Villamos Projekt 2008–2011

óriásberuházásra

érkezett

pályázatot. A

történelmi

jelentőségű

kormányzati döntés

új lökést ad

Miskolc

fejlődésének,

és jelentős

mérföldkő a magyar

nagyvárosi

tömegközlekedés

fejlesztésében. (2008.

9.4.)

3. Megszületett a brüsszeli

igen a Zöld Nyíl

névre hallgató

miskolci villamos projektre.

Ez hazánk második kiemelt

projektje, amelyet az unió

jóváhagyott (az első

a debreceni villamospálya

rekonstrukciója volt). A

villamos projekthez 4

milliárdot tesz a

város (2009.3.20)

4. Amikor

egyértelművé

vált, hogy az uniós

támogatás forintban

érkezik és ezért

sokat veszíthetünk az

árfolyam miatt, azonnal a

kormányhoz fordultunk

segítségért. Az

árfolyamveszteséget egy

40 milliárd forintos

projektnél egyetlen város

sem tudja elviselni –

magyarázta Káli

Sándor

polgármester. Hozzátette:

a Gyurcsány és a

Bajnai-kormány is

konstruktívan állt a

megkeresésünkhöz,

és a napokban várjuk a

megoldási javaslatot.

(2009.4.29.)

5. Eredménytelenül

zárult a miskolci Zöld

Nyíl Villamosprojekt

villamosbeszerzési

pályázata.

(Tehát: nem a

beruházásé, az

még nincs is kiírva,

hanem a villamosok

beszerzésére meghirdetett

tender.) (2009.09.04.)

6. A fellángoló vita

tárgya a miskolci Zöld

Nyíl uniós

támogatású

nagyprojektje. E

témakörben kezdetektől

fogva zajlottak kisebb nagyobb

ütközetek a város

közéletében,

részint a miskolci

Fidesz és MSZP

képviselők

között, de a Bokik

(megyénk kereskedelemi és

iparkamarája) is

bírálta a projekt

bonyolítását, mert

nem látta biztosítottnak

a helyi vállalkozók

részvételét. A

másik allergikus pont a

diósgyőri

vonalhosszabítás volt,

ahol az ott élőkkel

kerültek

összetűzésbe a

tervezők a túl szűk

hely miatt. (2009.10.14.)


Forrás:

Észak-Magyarország


</SCRIPT>

<HR></BODY></HTML>

]]>

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában