Helyi közélet

2010.01.07. 12:58

Nézőpont: Nézetkülönbség

<p><EM>Nem nagy motiv&#225;ci&#243; a takar&#233;kos<br /> gazd&#225;lkod&#225;sra, ha a vas&#250;tn&#225;l<br /> arra sz&#225;m&#237;tanak, hogy majd az &#250;j<br /> korm&#225;ny meger&#337;s&#237;ti<br /> poz&#237;ci&#243;jukat.</EM>&#160;<B>Buzafalvi<br /> Gy&#337;z&#337; jegyzete</B></p>

Erre kaptak ugyanis biztatást, mert már a

szárnyvonalak

megszüntetésének

lebegtetése kapcsán – de

azóta többször is –

Fónagy János

korábbi közlekedési miniszter

kijelentette: kormányra kerülve újra

indítják a személy-

és áruforgalmat a bezárt,

műszakilag erre alkalmas

vasútvonalakon. A deficites

ágazat

működőképességének

fenntartására tízmilliárd

forintokat áldoznának.

Népességmegtartó,

társadalmi, szociális,

környezetstabilizáló

és turisztikai érdekekkel

indokolják megfontolásukat. A

szociológiai szempontokat tekintik

alapvetőnek, és úgy tartják,

hogy az amúgy is kritikus állapotban

levő kistérségek, az ott

élő hátrányos helyzetű

csoportok kilábalási esélyei

minimálisra csökkennek, vagy elvesznek a

közösségi

közlekedés

megszüntetésével. A kormány

által hozott intézkedések a

reményvesztés okai.

Nem így látja az új

követelményeket érvényre

juttatni kívánó jelenlegi

hatalom... Szakembereik úgy érvelnek: a

magyar vidék gondja nem a

kihasználatlan vasút, ennek

meglététől egy

tájegység sem lesz vonzóbb. A

modernizációs

korszakváltáshoz szerintük

hibás a történeti, a

hagyományokhoz kötődő populista

érvelés, mint önkényes

megközelítés. A felfogások

eltérőek, mint azt 20 év alatt

már megszokhattuk, csakúgy, mint a

sérelmeket, az indulatokat,

bizonyítván: a kapitalizmusról

alkotott kép esetén is vannak

különbségek.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában