2010.01.07. 12:58
Nézőpont: Nézetkülönbség
<p><EM>Nem nagy motiváció a takarékos<br /> gazdálkodásra, ha a vasútnál<br /> arra számítanak, hogy majd az új<br /> kormány megerősíti<br /> pozíciójukat.</EM> <B>Buzafalvi<br /> Győző jegyzete</B></p>
Erre kaptak ugyanis biztatást, mert már a
szárnyvonalak
megszüntetésének
lebegtetése kapcsán – de
azóta többször is –
Fónagy János
korábbi közlekedési miniszter
kijelentette: kormányra kerülve újra
indítják a személy-
és áruforgalmat a bezárt,
műszakilag erre alkalmas
vasútvonalakon. A deficites
ágazat
működőképességének
fenntartására tízmilliárd
forintokat áldoznának.
Népességmegtartó,
társadalmi, szociális,
környezetstabilizáló
és turisztikai érdekekkel
indokolják megfontolásukat. A
szociológiai szempontokat tekintik
alapvetőnek, és úgy tartják,
hogy az amúgy is kritikus állapotban
levő kistérségek, az ott
élő hátrányos helyzetű
csoportok kilábalási esélyei
minimálisra csökkennek, vagy elvesznek a
közösségi
közlekedés
megszüntetésével. A kormány
által hozott intézkedések a
reményvesztés okai.
Nem így látja az új
követelményeket érvényre
juttatni kívánó jelenlegi
hatalom... Szakembereik úgy érvelnek: a
magyar vidék gondja nem a
kihasználatlan vasút, ennek
meglététől egy
tájegység sem lesz vonzóbb. A
modernizációs
korszakváltáshoz szerintük
hibás a történeti, a
hagyományokhoz kötődő populista
érvelés, mint önkényes
megközelítés. A felfogások
eltérőek, mint azt 20 év alatt
már megszokhattuk, csakúgy, mint a
sérelmeket, az indulatokat,
bizonyítván: a kapitalizmusról
alkotott kép esetén is vannak
különbségek.