2010.04.21. 19:12
Sikló megy majd az Avasra?
<p>Miskolc - "<em>Minek az avasra sikló? Nem lesz utas, aki igénybe akarná venni...</em>"- így reagáltak az Agorán, az Észak internetes levelező fórumán a hírre, sikló mehet az Avasra.</p>
A miskolciak száz éves álma teljesülhet azzal, ha megépül a ferde villamos az Avastető és a Papszer között – mondta Káli Sándor, Miskolc polgármestere azon a sajtótájékoztatón, amit szerdán tartott Simon Gábor belvárosi biztossal együtt. A téma ezúttal a ferde villamos (vagy ahogy ők fogalmaztak Avasi Sikló) volt, az elképzelésről egyébként a múlt héten már beszámolt portálunk. Szerdán megtudhattuk, négy fajta műszaki tanulmányi terv készült, ebből választották ki a siklót, mint megoldási javaslatot. Alsó végállomása a Papszer 2. alatt lenne, a felső a kilátó keleti oldalán, a színtkülönbség a kettő közt 53 méter. A pálya – amely 272 méter hosszú lenne – felezőpontjában, a Latabár soron egy közbenső megállót létesítenének.
Uniós pénzekből
Simon Gábor hangsúlyozta: a Közlekedési Operatív Program keretében most lehetősége van a városnak európai uniós támogatás igénylésére mind az előkészítési, mind a kivitelezési tevékenységekre. Az unió költséghaszonelemzést végez, és ha úgy látják jónak, akkor száz százalékos támogatásban is részesülhetne a beruházás.
Káli Sándor elmondta, mivel az Integrált Városfejlesztési Stratégia (IVS) második ütemében fejlesztik az Avastetőt – élménypark jönne létre, és a buszvégállomást is áthelyezik a kilátóhoz, így a siklóval két perc alatt elérhetővé válna a belváros. A sikló nemcsak az idegenforgalom szempontjából lenne hasznos, hanem tömegközlekedési eszközként is funkcionálhatna.
A képviselőktől függ
Megkérdeztük (hivatkozván az Agorán, az Észak-Magyarország internetes levelező fórumán folyó levelezésre), hogy miért tartják fontosnak ezt a beruházást. Az Avastető nem vonz tömegeket, a kilátó környékén pedig nem laknak annyian, hogy indokolná az új tömegközlekedési eszközt. A másik végállomás, a Városház tér környéke sem kedvelt úticél ma már, miután a városközpont egyre inkább a plazák környékére tevődött át. A 35-ös busz tíz perc alatt leér a városba, a siklóval pedig (ha beleszámoljuk, hogy az utazni vágyónak előbb el kell jutni az Avas más pontjairól az Avastetőre), hosszabb időbe telne a belvárosba leérni.
Simon Gábor a kérdésre annyit válaszolt, száz éves álom valósulna meg, és teljesen ingyen juthatna hozzá a város. Mivel pályázni lehet rá, ki kell aknázni a lehetőséget. Káli Sándor hozzáfűzte: 1998-ig nem történt Miskolcon semmi, most végre igen. Miért ne történhetne ez is meg? Ha megépül, majd odaszokik a törzsközönség.
Simon Gábor elmondta: közgyűlés elé kerül a sikló ügye – talán még májusban – a képviselők bölcsességétől függ, megszavazzák-e a beruházást.
ÉM-HM
Parképítő |
A megvalósítási tanulmány elkészítésére a Patak Kft-t kérte meg az önkormányzat, hívták fel figyelmünket az Agorán. A kft. a referenciái szerint parképítéssel foglalkozik. Miért bízták meg a ferde villamos terveinek elkészítésével? A kérdést továbbítottuk Simon Gábornak és Dukai Zoltánnak, a Városfejlesztési Kft. igazgatójának is. Elmondták: a megvalósítási tanulmányt a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. készítette tíz alvállalkozóval, ezek egyike a Patak Kft. Szerettük volna bemutatni portálapunkon az elkészült terveket, ám azt mondták, ezek még nem publikusak. (A kozlekedes.hu honlapon megtaláltuk a terveket.) |
Tények |
– A tervezett jármű 50 utast szállíthat egyszerre. |
Ferde villamos megy az Avasra?
boon | 2010.04.13 18:55
Miskolc - A ferde villamos nem elsősorban turisztikai atrakció lenne, hanem a városi tömegközlekedés része. Hiszen az Integrált Városfejlesztési Stratégia (IVS) második ütemének tervei között szerepel, hogy az Avasi buszvégállomás a kilátóhoz kerül. Így ott át lehetne szállni a ferde villamosra, és gyorsabb lenne az eljutás a belvárosba.