2010.07.05. 11:51
Miskolcról a világ élvonalába
<p>Miskolc - Az IND Group világcég. Az IND Group miskolci cég. Mindkettő igaz.</p>
1997-ben Miskolcondiplomázott miskolci fiatalok alapították az IND-et, amely az elmúlt 13 év során az európai pénzügyi piac vezető banki front-office megoldásszállítójává nőtte ki magát. (A banki Front-Office fogalom rövid magyarázata: az INDBanking Front-Office (IND -BFO) integrált informatikai termékként, egy platformon biztosítja a pénzintézeti szolgáltatásokat, függetlenül attól, hogy az ügyfél interneten, mobiltelefonon, bankfi ókban, vagy telefonon keresztül szeretne egyszerűen, gyorsan és biztonságosan ügyet intézni. Azaz mindannyian használjuk, ha nem is tudunk róla.)
A tudatos nemzetközi piacépítés eredményeképpen mára több mint 15 országban alkalmazzák az IND megoldásait. Indulása óta, dinamikus fejődésének köszönhetően, saját irodáival, illetve folyamatosan bővülő partnerhálózata révén markánsan jelen van Európában és a Közel- Keleten. A legnagyobb hazai tulajdonú informatikai fejlesztőcéggé nőtték ki magukat, miközben megtartották miskolci kötődésüket, elkötelezettségüket és székhelyüket is. Szorosan együttműködnek a Miskolci Egyetemmel. Számos díjat kapott a cég és menedzsmentje az elmúlt évtizedben. Legutóbb a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal 2008. évi Technológiai Innovációs Díját vehették át, amit az iMobile Banking alkalmazás kifejlesztéséért ítéltek oda az IND-nek.
Egyedülálló logika
Vinnai Balázs, a cég ügyvezető igazgatója és egyik tulajdonosa így fogalmazott a díj átvételekor:
– Köszönhető ez a cég innováció melletti folyamatos elkötelezettségének és annak – az iparágban egyedülálló – üzleti logikának és technológiai megközelítésnek, ami az IND termékeinek és megoldásainak alapját képezi.
A válság az IND piacára és folyamataira kedvezően is hatott, hiszen – Vinnai Balázs szerint – minden bank költségtakarékosságra épít, azaz informatikai megoldásokat keres. Az internethez hozzáférők és az internetezők számának növekedésének egyenes következménye az internetbankolás növekvő népszerűsége... A hazai bankok is egyre ügyfélbarátabb és könnyebben kezelhető internetbanki rendszereket indítanak. Fontos, hogy a válság hatására, az emberek pénzügyi tudatossága nő, az internetbankolás pedig gyors és pontos áttekintést is nyújthat pénzügyeinkről. Az egyik legsikeresebb IND termék a PFM (Personal Finance Management) segít saját pénzügyeinket menedzselni, személyi pénzügyi tanácsadó- megoldásokkal: szemléletesen bemutatva például, hogy a havi jövedelem mire is ment el, hol vannak a „rendszerben” még megtakarítási lehetőségek. Innovációval lehet a válságból kilábalni – tette hozzá Vinnai Balázs.
- ÉM -
Miért szeret itt dolgozni? |
Gerliczky István: - Olyan csapatban dolgozhatok, ahol az „informatikus társadalom” él vo nalát képezik. Olyan barátokra lel tem, akik tapasztalatukkal és segítőkészségükkel nagyban hozzájárultak szakmai fejlődésemhez. Varga Balázs: - Mindig is érdekelt a banki informatika. Munkám nagy részében nagy terhelésű és magas rendelkezésre állású rendszerekkel foglalkozom, amikre máshol – úgy gondolom – nem lenne lehetőség. Szenász Zoltán: - Külföldi bankokkal tartom napi szinten a kapcsolatot írásban és szóban egyaránt, melyben pont ezt szeretem a legjobban: angolul kommunikálhatok teljesen más kultúrából származó emberekkel. |