2010.09.22. 09:10
Nézőpont: Együtt vagy külön?
<p><em>Az elmúlt évek legnagyobb vitái, perei arról szóltak, hogy együtt vagy külön kell-e oktatni-nevelni a különböző társadalmi rétegekből érkező, ezáltal nagyon is különböző szociális háttérrel rendelkező gyerekeket</em>. <strong>Hegyi Erika jegyzete.</strong></p>
Ahány ember, egyesület, hivatal, város, annyiféle megoldásra esküszik. Van olyan megyeszékhely, ahol a telep iskoláját felszámolták, és arányosan osztották el a város oktatási intézményeiben a roma gyerekeket. Máshol alapítványi iskolát hoztak létre, melybe a hátrányos helyzetű diákok nemigen kerülhettek be. Megint más városban arra az álláspontra jutottak, hogy előbb történjem meg külön a hátrányok felszámolása, majd jöhet az együttnevelés.
Mintha ez utóbbi megoldás híve lennne a mostani kormány. Elképzelésük szerint a nullladik évfolyam felzárkózása után lehetne eredményesen együtt nevelni a különböző gyerekeket. Sok pedagógus véleménye szerint pedig igazából nem is az hozza meg az eredményt, hogy együtt vagy külön. Hanem az, hogy jó módszerekkel neveljük-e a gyerekeket. És ami szintén ugyanilyen fontos, hogy a nehézségekkel küzdő családok (némi segítséggel) képesek lesznek-e megoldani saját problémáikat.