2010.10.13. 08:56
Több lesz a baleset - prognosztizálják a taxisok
<p>Miskolc - A mentők műszaki vezetője szerint több az előnye, mint a hátránya a "fekvőrendőrnőknek".</p>
Megírtuk: Miskolcon az eddigi nyílt pályás villamosközlekedést zárt pályássá változtatják, vagyis a jövőben – a megkülönböztető jelzésüket használó mentő-, tűzoltó- és rendőrautó kivételével – nem haladhatnak gépjárművek a villamossíneken. A villamos zavartalan forgalma érdekében úgynevezett gömbsüvegsort építettek a villamospálya mentén, amin átkelhetnek a kéklámpás járművek – hétköznapi úrvezető azonban aligha vállalkozik rá.
Mi lesz itt, ha lehullott a hó?
Olvasóink nem örülnek a – korábbi budapesti főpolgármesterről – Demszky-pogácsáknak nevezett betonfélgömböknek.
Balázs Jenő évek óta Miskolcon taxizik. Mint elmondta, már sokszor beszélgettek erről a kollégáival, és úgy vélik, rendkívül balesetveszélyesek ezek a „szándékos úthibák”. Amíg nem adódik valamilyen rendkívüli helyzet, addig nincs vele túl nagy gond – bár megnehezíti a megfordulást és a jobbra kanyarodók kikerülését, ezzel lassítva a forgalmat –, de ha valami probléma adódik, mondjuk egy műszaki hiba miatt elakadt jármű, egy koccanás, ami miatt meg kell várni a helyszínelőket, vagy egyszerűen csak egy teherautó áll meg rakodni, már bedugul miatta az egész város. Osztja kollégája véleményét Devera István, személyszállítási vállalkozó is. Mint kifejtette, az utasok fognak rosszabbul járni, mert így sokkal nehezebben fognak megfordulni a kocsik, hosszabb utat kell megtenniük, míg találnak egy átjárót a betonkeblek között. Átjáróból amúgy sincs túl sok. Budapesten nem okoznak gondot a betonbuckák, de ott van mellettük két sáv, ahol haladni lehet, tette hozzá Devera István. A hivatásos sofőrök felvetették azt is, mi lesz itt, ha lehullott a hó? El fogja takarni a gömbsüvegsort, amitől életveszélyessé válik, ráadásul – mivel a padka közelében nem szokták eltakarítani a havat – még tovább szűkül az amúgy se túl tágas sáv.
Budapesten bevált
Torbágyi Pált, az Országos Mentő Szolgálat műszaki vezetőjét kérdeztük, milyen tapasztalatai vannak a Budapesten vezető kollégáinak a Demszky-cicikkel kapcsolatban? „Alacsony autókkal előfordul néha, hogy leér az aljuk”, mondta a műszaki vezető, eddig két autójuk szenvedett emiatt kárt, de a magasabb építésű mentőgépkocsikkal se egyszerű átkelni rajtuk, mert irgalmatlanul ráznak, a mentők is általában olyankor hajtanak át rajtuk, ha üresen közlekednek. A betonbuckák mellett szól azonban, hogy így mindig ott van egy sáv, ahol a dugókat a mentők kikerülhetik, bár jobb lenne, ha legalább a járdaszigetek közelében lennének megszakítások a gömbsüvegsoron, mert ha két villamos is a megállóban van, gyakorlatilag lehetetlen kikerülni őket. Torbágyi Pál magánemberként meg van róla győződve, hogy egy kamerarendszer is legalább olyan hatékony lenne a rendszeresen villamossíneken közlekedő autósok ellen – éppen úgy, mint a buszsávokban –, de a hivatalos véleménye az, hogy a Demszky-pogácsáknak „mégiscsak több az előnyük, mint a hátrányuk”
ÉM-SZP
"A terepjárók úgyis átmennek a pogácsán"
A síneken ezentúl csak a villamos jár