Helyi közélet

2010.10.14. 18:08

Zöld Nyíl: ahol elkezdődött ott ér véget

<p>Miskolc - Sor kerül az utolsó sínpár összehegesztésére is pénteken! A kivitelezőtől kapott információ szerint a reggeli órákban fogják elvégezni az utolsó sínhegesztés műveletét a Thököly utcánál, ott ahol az első sínátvágás is lezajlott öt hónappal ezelőtt.</p>

A villamospálya rekonstrukciója május 3-án vette kezdetét az első sínátvágással, melyet az MVK Zrt. vezérigazgatója Börzsei Tibor végzett el. Azóta megújult a Tüzér utca és a Thököly utca közötti pályaszakasz, és a tervek szerint november elején újra járhat a villamos. Addig nagyon fontos két hét áll az MVK Zrt. és a Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium munkatársai előtt: minden feltételnek teljesülnie kell ahhoz, hogy először próbajáratokkal majd utasforgalommal is visszaálljon a villamosközlekedés a szakaszon.

Az új pálya kialakítása sok változást és új elemet hoz a miskolci villamosközlekedésbe, és természetesen kihat a közúti forgalomra. Ennek egyik eleme a gömbsüvegsor kialakítása a villamospálya mentén. A miskolciak szeme láttán folyamatosan megjelenő gömbsüvegsor az elmúlt időszakban több kérdést és hozzászólást is eredményezett. Sajnos, mint azt már többször is megtapasztalhattuk a lakosok most is csak a negatívumokat látják és nehezményezik a változást. A gömbsüvegsor nem véletlenül lett a pálya mellé betervezve: a villamos projekt pályázati feltétele volt a menetidő csökkenés megvalósítása a teljes villamos pályán, a meghosszabbítással együtt. Az Európai Uniótól kapott támogatás alapfeltétele ez, a közösségi közlekedés előnybe részesítésével együtt, szemben a közúti autós forgalommal. Ahhoz, hogy ennek a feltételnek megfeleljünk, alapvető szükséglet a villamos előnyben részesítése, a pálya védelme. Ezt a célt szolgálja a gömbsüvegsor. A budapesti példát nem lehet Miskolc esetében felhozni, hiszen a fővárosban 9 cm-es a gömbsüveg, nálunk viszont csak 7cm. Kialakítása a tévhittel ellentétben nem a sávok számától függ, hanem a rendelkezésre álló sávszélességtől, ami jelen esetben megfelel az előírásnak. Hozzátartozik a témához, hogy az elmúlt években számos olyan baleset történt, amikor szabálytalanul ráhajtottak az autósok a pályára és az ott közlekedő villamos elé kanyarodtak. 

Összegezve tehát a gömbsüvegsor - mint ahogy számos európai nagyvárosban bevált és jól működik – a záróvonal fizikai megtestesülése, csak vészhelyzetben lehet ráhajtani - tájékoztatta a Borsod Online-t a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. Projekt Igazgatósága.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában