2011.09.13. 13:28
Sikerült a bravúr: Asiék dupláztak
Pécs - Első lett a 45. alkalommal megrendezett Mecsek Rallye-n, ezzel megnyerte az Országos Rally Bajnokságot (ORB) a Hell Racing Team párosa, Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa. A zirci pilóta és navigátora ugyan harmadik helyről vágott neki az utolsó fordulónak, a bajnoki cím sorsa azonban a szezon legvégéig nyitott maradt, így hibátlan versenyzésük elegendőnek bizonyult a szükséges hajrához: a zirci pilóta és partnere 2010 után 2011-ben is elhódította a trófeát.
Pécs - Első lett a 45. alkalommal megrendezett Mecsek Rallye-n, ezzel megnyerte az Országos Rally Bajnokságot (ORB) a Hell Racing Team párosa, Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa. A zirci pilóta és navigátora ugyan harmadik helyről vágott neki az utolsó fordulónak, a bajnoki cím sorsa azonban a szezon legvégéig nyitott maradt, így hibátlan versenyzésük elegendőnek bizonyult a szükséges hajrához: a zirci pilóta és partnere 2010 után 2011-ben is elhódította a trófeát.Négy pontos lemaradással, a harmadik helyről várta az idény utolsó fordulóját a tavalyi bajnok rallys duó, Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa. Hogy kihez kerül a bajnoki trófea, egészen a fordulatokban bővelkedő 2011-es versenysorozat utolsó állomásáig kérdés maradt, hiszen matematikailag hét páros is esélyes volt a végső győzelemre a Mecsek Rallye előtt. Asiékra ráadásul még nagyobb teher nehezedett: egyrészt a tavalyi bajnokot övező elvárások, másrészt az előző két futam kudarca is növelte a drukkot bennük.
A 37 éves pilóta és navigátora azonban nem tört meg a nyomás alatt, szinte hibátlan versenyzéssel, hideg fejjel vitték be első helyen a Mitsubishit.
„Azt kell, hogy mondjam a Mecsek Rallye az idei versenysorozat csúcspontja volt. Önmagában magyar bajnoki futamként is nagyon-nagyon jó verseny volt, kiváló pályákkal és profi rendezéssel, azonban a hajrára kialakult szoros állás miatt egy mindent eldöntő, szenvedélyes viadal vált belőle.” – jellemezte a hétvégét Asi.
A Hell Racing Team kiválóságai az első versenynapon kétperces előnyre tettek szert, az akkor még a bajnokság élén álló ifj. Tóth Jánosékkal szemben, ami másnap behozhatatlannak bizonyult. Két kisebb malőrt leszámítva autójuk hibátlanul teljesített, így – a csapat elengedhetetlen munkájának segítségével – valóra válthatták dédelgetett álmukat, és megduplázták tavalyi sikerüket. A felmerülő technikai problémákról Asi így nyilatkozott:
Egyik probléma sem volt jelentős
„Meglehetősen szerencsétlen a történet. A generátorunkról leszakadt egy kábel, és gyakorlatilag ez okozta a másik hibát is. Ahogy lebegett a kábel a motortérben, hozzáért a szervó csőhöz és valószínűleg szikrát fogott, így a szervó cső kilyukadt. Ez a probléma az első gyorson történt, szerencsére hamar megszereltük. A második gyorson, pontosan a 28 km-es gyors vége előtt pár kilométerrel pedig azt vettük észre, hogy kezd egyre gyengülni a kormány-szervó, és az utolsó pár kilométeren már nem is volt nyomás, így szervó nélkül kellett végignyomnunk. Szerencsére egyik probléma sem volt jelentős, így maximum 10-15 másodpercet veszítettünk miattuk.” – mondta el Asi, majd hozzátette: „Habár az IRC élmezőnnyel nem tudtunk versenyezni, a problémák ellenére egyre jobban álltunk a magyar bajnokságot tekintve. Átvettük a vezetést és olyan előnyre tettünk szert, ami lehetővé tette a mértéktartó, kockázatmentes autózást. Mivel a csapatunk is hibátlanul működött, szinte csak annyi volt a feladatunk, hogy állva hozzuk be a célba az autót. Nagyon jó érzés volt ismét ott állni a dobogón és a leggyorsabb magyarként befejezni a versenyt!”
Nem volt szabad hibázni
A kérdésre, miszerint melyik volt nagyobb öröm, a tavalyi vagy az idei bajnoki cím megszerzése, Asi így nyilatkozott: „Tavaly egy kicsit egyszerűbb volt szerintem, hiszen végig domináltunk, könnyen jöttek a győzelmek. A Kazincbarcika Rallye-n aratott győzelem után már borítékolható volt a végső győzelmünk, pedig még hátra volt egy futam. Most, két nullás verseny után azért jobban bennünk volt a drukk… Itt nem volt szabad hibázni, tökéletest kellett végrehajtani mind a kettőnknek, de szerencsére sikerült!”
Természetesen a győztes taktikáról is kérdeztük az újdonsült bajnokot, aki így fogalmazott:
„Hogy mi lehetett a döntő a győzelmünkben, nagyon nehéz megmondani… Igazából mindig annyi, hogy az ellenfeleknél gyorsabbnak kell lenni, ez az alap motiváció. Úgy odaállni egy versenyre, hogy abban bízunk, majd a másik ront – ez sosem volt a mi irányunk. Hiszen minden ember a saját szerencséjének a kovácsa – én legalábbis ebben hiszek. Azt gondolom, a szerencse önmagában nem elég, tenni is kell érte! De emellett persze mindenképp kell szerencse is. Hiszen lehetünk a leggyorsabbak, a legjobbak, ha nincs szerencsénk, és elromlik az autónk, vagy valamit elhibázunk, akkor hiába minden, nem fogunk nyerni. De el kell ismernem, a szerencsével most nem álltunk hadilábon!”
A Hell Racing Team kettősének győzelme már a második diadal a szezonban a magyar piacvezető energiaital-gyártó számára: egy héttel ezelőtt az MX-es Németh Kornél állhatott a dobogó legfelső fokára Kőszárhegyen, ahol pályafutása tizenhatodik bajnoki címét szerezte meg.