2011.10.19. 13:36
Borsodi márkák a legkiválóbbak listáján
A SuperBrands Magyarország idén másodjára hirdette meg a legkiválóbb magyar márkákat elismerő MagyarBrands pályázatot. A kitüntető címet 150 magyar fogyasztói és 80 magyar üzleti márkának ítélték oda. A vezető hazai márkák listáját a közelmúltban tették közzé, és a legjobbak között több megyénkbeli céget is találunk.
A SuperBrands Magyarország idén másodjára hirdette meg a legkiválóbb magyar márkákat elismerő MagyarBrands pályázatot. A kitüntető címet 150 magyar fogyasztói és 80 magyar üzleti márkának ítélték oda. A vezető hazai márkák listáját a közelmúltban tették közzé, és a legjobbak között több megyénkbeli céget is találunk.
A vezető üzleti márkák ragsorát a Rába, a Magyar Távirati Iroda (MTI) és a Richter vezeti, a legjobb 80 között Borsod-Abaúj-Zemplénből a TVK, a BorsodChem, az ÉMÁSZ, valamint a miskolci székhelyű, főként szabad- és szigetelt vezetékek gyártásával foglalkozó FUX Zrt. található meg.
Ami a fogyasztói márkákat illeti, ebben a kategóriában dobogós a Pick, a Zwack és a Gyulai. A legjobb 150-ben pedig ott találjuk megyénkből a Holloházi márkát, a világhírű Tokajit, a Borsodit, valamint a radiátorairól ismert Betathermet is.
Mit is jelent a MagyarBrands?
A MagyarBrands olyan hazai márkákat díjaz, amelyek a magyar termékek méltó képviselői lehetnek határainkon belül és kívül, a vásárlók számára pedig a megbízhatóságot és a minőséget jelentik. A kezdeményezés célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a hazai termékekre, hiszen a magyar fogyasztók számára is egyre fontosabb, hogy a megvásárolt termékekkel hozzájáruljanak az itthoni vállalatok fejlődéséhez.
A díj odaítélése alapvetően számszerűsíthető kritériumok – tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon – alapján történt, amelyet egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság bírálata egészített ki.
A Superbrands Magyarország tavaly úttörő kezdeményezést indított útjára, amikor MagyarBrands program néven a magyar márkák összegyűjtésére, értékelésére és díjazására vállalkozott.