2011.12.01. 10:25
Jegyzet: Juss
<em>A Munka Törvénykönyvét érintő éles vita közepette sajátos akusztikája van a bejelentésnek, hogy az idén 1, a következő két esztendőben pedig további 4 milliárdot szán a kormány a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Gépészet Zrt. és a MÁV-Trakció Zrt. minden vasúti dolgozójának „pénzügyi ösztönzésére”</em>. <strong>Pap Gyula jegyzete.</strong>
A Munka Törvénykönyvét érintő éles vita közepette sajátos akusztikája van a bejelentésnek, hogy az idén 1, a következő két esztendőben pedig további 4 milliárdot szán a kormány a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Gépészet Zrt. és a MÁV-Trakció Zrt. minden vasúti dolgozójának „pénzügyi ösztönzésére”. Pap Gyula jegyzete.A negyedmilliós összeg nem kevés még – a takarékosság miatt – három részletben adagolva sem. Annak idején kevesen tettek volna nagyobb téteket a vasúti dolgozók követelésének teljesülésére. Ha mással nem azzal az egyszerű indoklással, hogy megelőzőleg jónéhány céget privatizáltak, értékesítettek jó áron és korábban sem volt „divat” a dolgozók – akár jogosnak is ítélhető – kárigényének elismerése.
Változnak az idők és a sandaságot feltételezők bizonyára csalódnak majd, ha a dolgozók és munkáltatók jogait és kötelezettségeit alapjaiban meghatározó számos módosítással megspékelt törvénytervezettel kapcsolatban többen véleményt nyilvánítanak.
S, kiderül a szakszervezetek nem kevés kifogásuk érvényesítése érdekében fellépnek és talán ismét a vasúti dolgozók lesznek a legharcosabbak.