Helyi közélet

2012.01.19. 10:35

Lesz új villamosa Miskolcnak!

Miskolc - Már biztos: a magyar-cseh Ganz Skodáé a jog, hogy legyártson Miskolc számára 31 villamost.

Miskolc - Már biztos: a magyar-cseh Ganz Skodáé a jog, hogy legyártson Miskolc számára 31 villamost.Elutasította az AnsaldoBreda jogorvoslati kérelmét is a Közbeszerzési Döntőbizottság a miskolci villamostender ügyében. Az erről hozott határozat szerda délelőtt került ki a KDB honlapjára. A döntéssel a Ganz Skoda közlekedési Zrt.-é a jog, hogy legyártsa Miskolc számára azt a 31 villamost a Zöld Nyíl villamosprojekt részeként, amelyek a frissen felújított síneken járnak majd.

A Ganz Skoda nyerte ugyanis a közbeszerzési eljárást, amelyet az új villamosok beszerzésére írt ki a város és közlekedési vállalata, az MVK Zrt., a döntést november 24-én hirdette ki az önkormányzat. A döntés ellen azonban jogorvoslati kérelmet nyújtott be két vesztes cég, a spanyol CAF és az olasz AnsaldoBreda. Az előbbi kérelmét (kérelmeit, hiszen kettőt is benyújtott) már korábban elutasította a döntőbizottság, szerdán kiderült, hogy az Ansaldoét is, így már nincs akadálya a szerződés megkötésének.

Megköthető a szerződés

Pintérné Gyuricza Ágnes, a Zöld Nyíl projekt közbeszerzési tanácsadója lapunknak elmondta, a KDB 138 oldalas dokumentumából az olvasható ki, hogy kilenc jogorvoslati kérelmi elemet nem tartott megalapozottnak a döntőbizottság, egyet pedig érdemi vizsgálat nélkül szüntetett meg. A szerdai határozat azt jelenti, hogy akár már a következő hetekben is megköthető a szerződés a Ganz Skodával. A szerződéskötés pontos időpontja annak függvénye, hogy a cég mikorra bocsátja a város rendelkezésére – a szerződéskötés feltételét képező – teljesítési biztosítékot. (ez a vételár, azaz a 62 millió forint 5 százaléka, tudtuk meg a tanácsadótól). A szerződést 30 napon belül meg kell kötni.

Nem tolható ki

Kérdeztük, mikor érkezhetnek az első villamosok Miskolcra. Pintérné Gyuricza Ágnes elmondta, az első két jármű két év múlva érkezik (a szerződéskötést követő 730. napon), az utolsó két villamost három év múlva kell leszállítani, a határidő 2014. december 3. Hogy miért kell két évet várnunk az első járművekre? A válasz szerint azért, mert előbb a tervek készülnek el, majd következik a típusengedélyeztetés. Csak ezt követően indulhat el a gyártás.

Megjegyeztük, az AnsaldoBreda fellebbezne, sőt, tervezi, hogy az európai bírósághoz fordul a döntés miatt. Kérdeztük, van-e ennek halasztó hatálya a szerződéskötést illetően. Pintérné Gyuricza Ágnes szerint nincs. A szerződéskötés határidejét ez nem tolhatja ki – természetesen az Ansaldonak megvan a jogi lehetősége a döntés bírósági felülvizsgálatára –, de szerinte korai lenne találgatásokba bocsátkozni.

ÉM-HM


Az AnsaldoBreda perelne

Nem fogadja el a KDB döntését az olasz AnsaldoBreda, tájékoztatta az Észak-Magyarországot Yosef Béla Dávid, a cég magyarországi képviselője. Mint mondta a határozatot Brüsszelben, az európai bíróságon támadják meg. Szerintük a döntés nincs összhangban a Magyarországon érvényes közbeszerzési törvénnyel, abban ugyanis szerepel a kirívóan alacsony ár fogalma, ez alapján a Ganz Skodát ki kellett volna zárni az eljárásból. Yosef Béla Dávid szerint ha Brüsszelben nyernek, akkor annak eredményeként elveszhet az uniós támogatás, amelyeket a villamosokra megvásárlására kap a város.


Az új villamos paraméterei

- egyterű, az utasok által teljes hosszában átjárható

- teljesen légkondicionált

- kétoldali ajtó elrendezésű

- maximum 32,5 méter hosszú

- utastérben 100 százalékban alacsonypadlós

- maximum 2,65 méter széles


Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában