2012.02.28. 17:33
MVK-menetrend: „Ez nem lehet igaz”
Miskolc - Nem jár, miiiiicsoda? – kérdezte döbbenten Lengyel Ádám, amikor szembesült az új menetrenddel.
Miskolc - Nem jár, miiiiicsoda? – kérdezte döbbenten Lengyel Ádám, amikor szembesült az új menetrenddel.
Őt az egyetemi buszmegállóban érte a felismerés, hogy a 22-es busz – március 1-től – ritkábban jár, illetve délután 4 után már nem is. Azzal még csak kibékült, hogy a 31-es busz ezentúl nem megy ki az egyetemre. „Majd a 29-essel jövök, leszállok az Avason, és gyalog jövök tovább, vagy átszállok, nem lesz akkora gond” – mondta. A 22-es járatritkítása azonban váratlanul érte, mint mondta, mi lesz azokkal, akiknek este nyolcig is van órájuk.
Nagano Robin is csak annyit tudott mondani a 22-es buszjárat változásaira, hogy „ez nem lehet igaz”. Ő az egyetemen tanít, és ritkán, de busszal is jár. „Eddig 10 percenként jött, de most azt látom, lesz, hogy 30 percet is várhatunk a következő buszra” – panaszkodott.
Tiltakozni nem lehet ellene? – kérdezte Pásztor Lilla, akinek napi plusz kétórás utazást jelent az, hogy elsejétől nem jár az egyetemre a 31-es. „Encsről járok be Miskolcra. Reggel a korábbi vonattal kell jönnöm, amikor megyek haza, akkor meg várakozhatok a Tiszai pályaudvaron két órát, plusz egy óra az utazás...” – sorolta.
Akikkel az egyetemen beszélgettünk úgy gondolták, a változásra azért volt szükség, mert az MVK Zrt.-nek több pénzre van szüksége. Legalábbis ezzel magyarázták azt, hogy a 31-es járatról át kell szállniuk ezután, hogy beérjenek az egyetemre. Egyikük szerint: „Akik ugyanis nem bérletesek, azoknak újra kell jegyet vásárolniuk.”
Már készülnek
„A Komlóstetőn élők az átalakítás legnagyobb vesztesei” – vélekedett Szabó Gézáné, aki ott lakik. Hozzátette: drasztikusan visszavágták a közlekedést. „A 19-es és 67-es járatok járnak erre, és ha jól tudom, akkor 30-60 percenként jönnek majd. Csúcsidőben is 3-4 perccel többet kell várni a buszokra. Rossz időben nem kellemes itt várakozni, nem beszélve arról, hogy ezen a területen a közbiztonság sem túl jó.”
A március 1-től életbe lépő változások kapcsán jelenleg is folyik a menetrendek cseréje az érintett viszonylatokon – ezt már Csontos Ágnes, az MVK Zrt. PR-főmunkatársa mondta el lapunknak. A járművezetők, a jegy- és bérletpénztárakban ülő munkatársak tájékoztatása is megtörtént – tette hozzá. Az érintett viszonylatok forgalmasabb megállóiban a kollégák figyelik majd a járművek kihasználtságát, azt, hogy be kell-e avatkozni rásegítő járatokkal – hangsúlyozta. Azt is elmondta: az utasok a jegyellenőröknél is érdeklődhetnek.
Kérdésünkre, hogyan tájékoztatják a változásról az utasokat, Csontos Ágnes elmondta: kiegészítő menetrendkönyv is készült, melyet a jegy-és bérletpénztárakban díjmentesen vehetnek át az utasok. A cég honlapján is kaphatnak információt az érdeklődők. Új vonalhálózati térképek kerülnek ki a jegy-és bérletpénztárakba, illetve a végállomásokra. Az információs monitorokkal felszerelt autóbuszokon is olvashatók az információk.
ÉM-NSZR
Amire oda kell figyelni az utasoknak
Jelentős változások a miskolci tömegközlekedésben márciustól
Miskolc – Miskolc Megyei Jogú Város Közgyűlése 2012. február 23-án döntött a 2012. március 1-től életbe lépő új, közösségiközlekedési vonalhálózat bevezetéséről, mellyel az MVK Zrt. a gazdálkodási egyensúly megvalósításának céljából aszállítási teljesítmények ütemezését pontosabban kívánja az utazási igényekhez igazítani 2012. évben.