2012.02.24. 10:14
Óvodából iskolába. De melyikbe?
Miskolc - A szülők számára egyre fontosabb, hogy milyen egy-egy iskola tanulói összetétele.
Miskolc - A szülők számára egyre fontosabb, hogy milyen egy-egy iskola tanulói összetétele.
Ezekben a hetekben tartják nyílt napjukat az általános iskolák, ami kiváló alkalmat nyújt arra, hogy a szülők és a nagycsoportos óvodások megismerkedjenek a pedagógusokkal, az iskola képzésével. De mi a legfontosabb a szülők számára? A közelség, a sport, a nyelvoktatás vagy a művészeti képzés? Vagy egészen más szempontok alapján döntenek?
Tanító nénit
Tóth Józsefné, a Százszorszép Óvoda vezetőjének tapasztalata szerint iskolaválasztás előtt a szülők meglátogatnak 2-3 intézményt.
– Én azt szoktam nekik javasolni, hogy tanító nénit válasszanak, ne iskolát, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy a gyereknek hogyan telik az első négy éve. Az a szerencsés, ha a gyerekek érzelmileg kötődnek a pedagógusokhoz, és akiknél megértést találnak – mondta az óvodavezető.
A mostani szülők döntési szempontjai azonban őt is meglepik. Egyre többen akarják ugyanis egyházi iskolába íratni gyermeküket. És hogy miért? Az óvodavezető tapasztalatai szerint azért, mert úgy gondolják, ott nagyobb a rend és a fegyelem, és hogy ott a gyerekük nem találkozik tömegesen hátrányos helyzetű gyerekekkel.
– Pedig ez nem helyes gondolkodás – teszi hozzá Tóth Józsefné –, hiszen az lenne a szerencsés, ha a különböző szociális környezetből érkező gyerekek az iskolában is találkoznának egymással.
Együtt nevelődjenek
Hasonló tapasztalatai vannak Pásztorné Bakó Mártának, a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola igazgatójának. Ő úgy látja, a szülőknek fontos az is, hogy egy-egy intézményben milyen a képzései kínálat, milyen a pedagógiai program, milyen versenyeredményekkel rendelkezik, de nagyon odafigyelnek a tanulói összetételre is. Egyre gyakrabban azt lehet látni, hogy a szülők inkább egyházi iskolát választanak az önkormányzati helyett, ha az egyháziban nincsenek halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek. Az igazgatónő szerint is fontos lenne, hogy a különböző családokból érkező gyerekek együtt nevelődjenek, mert így alakulna ki bennük az együttélés és az elfogadás képessége mindkét részről – fogalmazott Pásztorné Bakó Márta.
Miskolci iskolák számokban
Önkormányzati: 16 székhelyiskola
Egyházi: 8
Alapítványi: 2
Nagycsoportosok száma: közel 1200 gyerek