2012.04.27. 16:50
Kit miként érint a mobiladó?
Borsod-Abaúj-Zemplén - A törvény még nem született meg róla, azonban a mobiladó már a küszöbön áll. Milyen fogadtatásra számíthat?
Borsod-Abaúj-Zemplén - A törvény még nem született meg róla, azonban a mobiladó már a küszöbön áll. Milyen fogadtatásra számíthat?
Olyan szolgáltató céget kérdeztünk, ahová vélhetően sok mobilhívás fut be, hiszen az ügyintézésnek és a mérőóraállás bediktálásának is sokan ezt a formáját, illetve utóbbira még az sms-küldést választják. Vajon a cég átvállalja-e az ügyfelektől a megkezdett percenkénti 2 forintot, amennyiben az ügyfél rajta kívül álló okokból hosszas várakozásra kényszerül?
- Miből tudnánk megfizetni? - kérdezett vissza Boross Norbert, az ELMÜ-ÉMÁSZ csoport kommunikációs vezetője. Az adó sehol sincs benne a villamosenergia árában. Egyébként bennünket a fogyasztóink évente egyszer keresnek telefonon, a várakozási idő 80 százaléka nem hosszabb 10 másodpercnél. Az óraállást e-mailben is el lehet küldeni, vagy vezetékes telefonról is be lehet diktálni. Az ügyintézésre ezen felül adott a személyes és a levélben történő megkeresés is adott. Az is meglehet, hogy a jogalkotók kivételt tesznek, például eltekintenek a mobiladótól ha az ember az orvosát, vagy a közszolgáltatókat hívja.
Nekik fájna...
A Lelkisegély Telefonszolgálat éppen egy olyan szervezet, amelyet nagyon is érintenek a percenkénti 2 forintok, hiszen a hívónak ingyenes hívások után az alapítvány fizet, tudtuk meg a szolgálat vezetőjétől, Várkonyi Lászlótól.
- Eddig havonta 1 millió forintot fizettünk a két számunk után, most, éppen költségcsökkentés céljából a 80-as mobilszámunkat meg kívánjuk szüntetni, így csak a 116-123-as kék számot hagyjuk meg. Tárgyalásban vagyunk a szolgáltatóval, szeretnénk elérni, hogy a 20 forintos percdíjat a felére szállítsa le, amit most még ráadásul a mobiladó is tetézne. Mi nemigen tudunk az idővel és a hívásokkal spórolni, bár szakmailag 50 perc a maximuma egy beszélgetésnek, de a krízishívásoknál továbbra sem fogjuk az órát nézni. Arra kértem a kollégáimat, hogy a heccelődő hívásokat viszont, amennyire csak lehet, zárják rövidre - mondta.
A riporteri szakma tipikusan a telefonálgatósok közé tartozik Révai Hajdu Viktória, az RTL Klub riportere két mobilt tart, az egyik a céges, a másik a személyes.
- A munkáltató meghatároz egy havi keretet, az azon felüli részt azonban nekünk kell fizetni, de eddig még sosem léptem túl. Majd kiderül a mobiladóval együtt is belül maradok-e. Az is meglehet, hogy a szolgáltató kínál majd más feltételeket. A család három tagjának telefonköltsége a legjobb hónapokban 9 ezer forint, a rosszabbakban 12 ezer. Nyilván az emelkedni fog valamennyivel. Hogy mennyivel, majd kiderül.
„Ebben élnek”
Szűcs Dániel gépkocsivezető viszont már kalkulált.
- Nemigen ez vág a földhöz. Havonta én sem beszélek többet, mint amennyi a hazai átlagos beszélgetés ideje, ami 140 perc havonta. Az percenként 2 forinttal számolva 280 forint. Miről beszélünk? - tette fel a költői kérdést.
A mobiladó miatt biztosan nem fognak változtatni telefonálási, sms-ezési szokásaikon - reagált felvetésünkre Nagy Benő, Miskolc diákpolgármestere is. Mint mondta, ez náluk több mint szokás: a fiatalok igazából ebben élnek. Viszont megjegyezte, hogy nagyrészt az interneten, skype-on keresztül tartják a kapcsolatot.
ÉM-SzK