2012.05.17. 18:06
Kétmilliárd jut az útfelújításokra
Miskolc - Arra voltunk kíváncsiak, milyen állapotban vannak jelenleg a megye fő- és mellékútjai.
Miskolc - Arra voltunk kíváncsiak, milyen állapotban vannak jelenleg a megye fő- és mellékútjai.Évek óta visszatérő panasza a magyar utakon autózóknak, hogy az útburkolatok nincsenek ideális állapotban. Kíváncsiak voltunk arra, megyénkben milyen állapotban vannak az utak és mekkora összeg jut arra, hogy a rosszabb szakaszokat kijavítsák.
Folyamatos javítás
– A burkolatok életkorához képest jelenleg jó állapotban vannak, a jelenleg csekélyebb számban keletkező kátyúkat folyamatosan javítjuk, jelentősebb erőfeszítéseket a 37-es út burkolatszél letöréseinek és padkahibáinak javítása követel – mondta az Észak-Magyarországnak Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. B.-A.- Z. megyei Igazgatósága vezetője. – A 37-es úton garanciális javítások is folyamatban vannak Bodrogkeresztúr és Sárospatak között. A főutakon idén a kátyúk kijavítása, valamint a burkolati jelek felújítása van tervben, valamint tovább folytatjuk a padkahibák javítását is. A mellékutakon jelentős beavatkozások várhatók régiónkban a Regionális Operatív Program keretein belül, mely során több mint 100 kilométer mellékút újulhat meg megyénkben 2014-ig, ebből több projekt már az éven elkezdődik. Üzemeltetésre, karbantartásra mintegy 2 milliárd forint áll rendelkezésünkre, a felújítási projektek közbeszerzése jelenleg folyamatban van, így pontos összeget még nem tudok mondani.
Elöregedett
Arra a kérdésünkre, várható-e, hogy az olyan balesetveszélyes utakon, mint például a Sárospatakról Cigánd felé vezető út, megkezdődnek a felújítások, Szilvai József Attila azt válaszolta, az említett útszakasz valóban elöregedett burkolatú, és hamarosan felújításra szorul, de azt, hogy balesetveszélyes útszakasz statisztikáink nem igazolják, az elmúlt három évben kettő súlyos sérüléssel és három könnyű sérüléssel járó baleset volt Sárospatak és Cigánd között, ami átlag alattinak mondható.
– Mindent megteszünk, hogy karbantartási és forgalomtechnikai beavatkozásokkal az esetlegesen keletkező balesetveszélyes helyzeteket elhárítsuk. Természetesen az útszakaszt felújítási javaslatainkban szerepeltetni fogjuk, sajnos az előzőekben említett Regionális Operatív Programban ez a szakasz nem szerepel, de a Bodrogközben más utak – például Cigánd-Pácin – 16,7 km hosszban igen – tettehozzá a Magyar Közút Nonprofit Zrt. B.-A.- Z. megyei Igazgatósága vezetője.
ÉM-BG