2012.09.07. 07:55
Divatba jött a „betegtaxi”?
Szerencs, Miskolc - Elvileg kártérítést követelhetnének a kiesett órák miatt.
Szerencs, Miskolc - Elvileg kártérítést követelhetnének a kiesett órák miatt.Több olvasónk is jelezte úgy tapasztalja sokat kell várni a betegszállítókra, sőt olykor kiszámíthatatlan mikor érnek oda, több órát kell rostokolni indulásra készen. Legutóbb pedig egy szerencsi előfizető keresett meg panaszával. Azt írja: „A szerencsi rendelőintézetnél egy idős néni kérte a segítségünket, mert már 11-órától várta a Borsod Mentők betegszállító céget, és már este fél hét volt, a busz menetrend után érdeklődött, étlen, szomjan várta a „megváltót” és csak fél nyolckor jöttek érte”.
Ugyanakkor többféle szóbeszéd is terjed arról, hogy nem egy esetben kvázi „taxiként” veszik igénybe a betegszállító eszközt: rosszullétre hivatkozva vitetik be magukat a városba, majd a célállomáson hirtelen feljavul állapotuk. Tóth Istvánt a Borsod Mentő vezetőjét kérdeztük az esetekről.
Szállítási kötelezettség
Tájékoztatott: a kórházi kezelést követően hat órás szállítási kötelezettségük van a betegszállítóknak, tehát úgy kell szervezni a fuvarokat, hogy ezen időintervallumon belül el kell szállítaniuk a beteget. Ha valaki több napos ápolás után a kórteremben várja a fuvart ez a kötelezettség 24 órára változik. Ők orvosi beutalóra szállítanak, tehát a diagnózist és a szállítás szükségességét az adott szakember állapítja meg. A rosszulléteseket az Országos Mentőszolgálat gépjárművei szállítják, nekik a sürgősségi hívást követően negyedórán belül a helyszínre kell érniük. A szerencsi körzet egyébként nem hozzájuk tartozik. Dr. Breitenbach Géza az Országos Mentőszolgálat orvosigazgatója kérdésünkre megerősítette, hogy hallott a mentőket kihasználó álbetegekről, de bizonyítható esettel még nem találkozott.
A szerencsi Demko-Med Kft. mintegy százezer ellátásra jogosultat szolgál ki, három város és jónéhány község tartozik területéhez - tudtuk meg Demkó Tibor ügyvezetőtől. Megerősíti információinkat, területükön sok esetben hátráltatja a munkát, hogy a betegek egy része például egy laborvizsgálatra indulva csak oda-fuvarra veszi igénybe a céget, majd eltűnik és a betegszállító - és a többi beteg - órákig hiába várja. Úgy is hívnak már minket, hogy „betegtaxi” - mondja az ügyvezető. Legutóbb az onkológiára vittünk beteget és át kellett kutatni utána az egész kórházat - később derült ki már régen hazatért - ismerteti az egyik esetet.
A szolgáltatást nem tagadhatják meg a visszatérő ügyeknél sem, elvileg kártérítést követelhetnének a kiesett órák miatt, de a procedúra bonyolultsága miatt ezzel nem élnek - mondta el az ügyvezető.
ÉM-PGY