2012.09.13. 08:00
Őszi menetrendváltás Miskolcon – az első hét tapasztalatai
Miskolc - "Szeptember 1-jétől új menetrend szerint közlekednek az MVK Zrt. autóbusz és villamos járatai. Az új őszi menetrend a második lépcsője a nyáron elkezdett új hálózati és menetrendi struktúra kialakításának, melynek célja egy olyan közösségi közlekedés kialakítása, mely az utasok igényeihez igazodik. Ütemes, tervezhető, kiszámítható – ezek a hívószavai az új hálózati és menetrend struktúrának" - áll az MVK Zrt. közleményében.
Miskolc - "Szeptember 1-jétől új menetrend szerint közlekednek az MVK Zrt. autóbusz és villamos járatai. Az új őszi menetrend a második lépcsője a nyáron elkezdett új hálózati és menetrendi struktúra kialakításának, melynek célja egy olyan közösségi közlekedés kialakítása, mely az utasok igényeihez igazodik. Ütemes, tervezhető, kiszámítható – ezek a hívószavai az új hálózati és menetrend struktúrának" - áll az MVK Zrt. közleményében.
Az új, őszi menetrend az iskolakezdéssel párhuzamosan került bevezetésre. Ilyenkor hagyományosan megnövekszik a forgalom, ezért a legtöbb járat sűrűbben közlekedik az ősztől, éppen a megnövekedett utazási igényekhez igazodva.
Szeptember 3-án megkezdődött a tanítás az általános és középiskolákban, ezzel párhuzamosan jelentősen megnőtt a forgalom az iskolákat érintő járatokon. A reggeli csúcsidőszakokban, 7:15-től 7:45-ig a villamosok 90%-os kihasználtsággal, néhány esetben 100%-os kihasználtsággal közlekednek, utaslemaradásról nincs információnk.
Az 1-es, 1A-s járatok jellemzően ütemesen, maximum 60-80%-os kihasználtsággal közlekednek a reggeli csúcsban.
[poll id="210"]
Az első héten a többi autóbuszjárat az ilyenkor megszokott kihasználtsággal, egyenletesen, fennakadás nélkül közlekedett. A menetrend bevezetésének első napjához képest a hét többi napján az is megfigyelhető volt, hogy jobban eloszlottak az utazások.
Szeptember 10-én megkezdődött a Miskolci Egyetemen is a tanítás, ami az észak-déli tengely járatain jelentős forgalomnövekedést okozott. A tanulmányi időszakban ismét közlekednek a 22-es autóbuszok, valamint több 2-es járat érinti az Egyetemvárost. A 22-es, 12-es és az Egyetemet érintő 2-es járatok a csúcsidőszakban 80-90%-os kihasználtsággal közlekedtek, valamint előfordult 1-2 teljesen telített járat is.
Újdonság szeptembertől, hogy óránként egy 14-es az Egyetemig közlekedik, azonban az első napok tapasztalatai alapján ezt még nem ismerik az egyetemisták, hiszen viszonylag alacsony kihasználtsággal közlekedett a Farkas A. u. és az egyetem között.
A Tiszai pályaudvarról az Egyetemvárosba közlekedő 7:40-es ME gyorsjáratot szeptember 10-én 18 fő vette igénybe, kedden már csak 8 fő utazott vele reggel az egyetemre. (Az ME járat korábban az egyetemmel, a HÖK-kel történt egyeztetés után lett kialakítva, célzottan az Egyetem-Tiszai pu. összekötésére.)
(A villamosközlekedést szeptember 10-én három baleset is akadályozta, ezért több alkalommal villamospótlók közlekedtek. Szeptember 11-én reggel áramkimaradás volt a villamosvonal egy szakaszán, ezért egy rövid időre nem volt tartható a villamosok ütemes közlekedése.)
- Miskolc Városi Közlekedési Zrt. -