2012.10.10. 19:28
Közel 150 ezer forintos ki nem mondott igen
Miskolc - Olvasónk albérlője egy idei nyárvégi napon e-mail értesítéssel angolosan távozott az addig általa bérelt ingatlanból.
Miskolc - Olvasónk albérlője egy idei nyárvégi napon e-mail értesítéssel angolosan távozott az addig általa bérelt ingatlanból."Otthagyva szemetet és közüzemi számla adósságokat." - mesélte portálunknak Olvasónk (név és cím a szerkesztőségben.) Miközben Olvasónk ezeket próbálta "eltakarítani", döbbenetére egy hónap elteltével első körben egy 26 ezer forintos UPC számla érkezett. A nevére. Értetlenség, döbbenet, majd Olvasónk nevezett cég ügyfélszolgálata felé vette az irányt , ahol az ügyintéző azt közölte vele udvariasan, hogy nincs szó semmiféle tévedésről, hiszen Olvasónk egy márciusi napon "betelefonált" és "átvállalta" - az azóta kiköltözött albérlő - szerződést (TV, Internet, telefon). Hiába állt "hősünk" értetlenül az ügyintézővel szemben, a pult mögött váltig állították, hogy igen, telefonon is lehet szerződést módosítani.
Mint azt megtudtuk, másnap a miskolci úriember azonnal a rendőrség felé vette az irányt és feljelentést tett a hatóságnál csalás, és okirat hamisítás miatt, mert szerinte így bárki, akár milliós nagyságrendű adósságot csinálhat. Ezután Olvasónk abban reménykedett, hogy a hivatalok egymás között szépen elintézik az ügyet. Azonban szeptember végén az UPC behajtási osztálya levélben elutasította panaszát arra hivatkozva, hogy "átvállalta"a szerződést és ezzel az adósságot is.
Tanulságul szolgálhat
(Részlet az UPC leveléből: "(...) a névátírást végző kolléga XY-nal illetve Önnel is egyeztette a személyes adatokat és ismertette az átvállalás feltételeit és a szerződés jelenlegi állapotát, melyre Ön egy "Igen" kimondásával szerződést kötött.(...) A szerződést díjtartozást miatt felmondtuk (...), a 142 296 forintos tartozás Önt terheli.")
Olvasónk természetesen nem mondott semmiféle "igent" és nem egyeztetett elmondása szerint senkivel, és enyhén szólva is érdekesnek tartja, hogy egy előfizetői szerződést miként lehet másra egy "igennel" áthárítani, hiszen azt a bizonyos "igent" bárki kimondhatta...
Olvasónk nem tehet mást, mint hogy várja a rendőrségi vizsgálat végeredményét és bízik benne, hogy talán az Észak-Magyarország Olvasóinak is tanulságul szolgálhat a számára "megdöbbentő és félelmetes" UPC kaland...
Az üggyel kapcsolatban természetesen megkerestük az UPC sajtó osztályát és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőséget is. Amint választ kapunk kérdéseinkre, megosztjuk Olvasóinkkal!
ÉM