Helyi közélet

2012.11.29. 12:59

Digitális lehet az iskolatáska

Miskolc, Eger - A 8. D osztály tanulói nem iskolatáskákkal érkeztek az egri Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskolájának tantermébe. Kezükben egy-egy tabletet, vagyis digitális tankönyvet lóbáltak csupán. Olyan pillanat volt ez, mely ugyan a jelenben játszódott, de a jövőbe mutatott.

Miskolc, Eger - A 8. D osztály tanulói nem iskolatáskákkal érkeztek az egri Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskolájának tantermébe. Kezükben egy-egy tabletet, vagyis digitális tankönyvet lóbáltak csupán. Olyan pillanat volt ez, mely ugyan a jelenben játszódott, de a jövőbe mutatott.

Tizenegy tantárgyból készített ugyanis immár táblagépeken használható interaktív tananyagokat a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Eszterházy Károly Főiskola és a miskolci Szinva Net Informatikai Kft.

Táblagép a füzet és a könyv

A fejlesztéssel lehetővé válik, hogy Magyarországon először egy új, digitális tananyagra alapozott oktatási módszertan keretében tanuljanak a diákok. Az új módszert az idei tanévtől kezdve elsőként az egri 8 D-sek és pedagógusaik próbálhatják ki, és alkalmazhatják ezt az új, interaktív tananyagokra és táblagépekre alapozott oktatási módszertant.

A projekt keretein belül minden diák egy saját táblagépet használva vesz részt az órákon, ezen kívül pedig egy LCD kijelzővel rendelkező interaktív tábla segíti a pedagógusok munkáját.

A bemutató órákat követően Dr. Kis-Tóth Lajos, az Eszterházy Károly Főiskola (EKF) rektorhelyettese kérdésünkre elmondta, hogy a kísérletek azt vizsgálják, miként alkalmazhatók a táblagépek a mindennapi oktatásban, a digitális tananyagok milyen módon integrálhatóak a jelenlegi tanmenetbe, interaktív lehetőségeik hogyan segítik a jelenleg megszokott tanulási módszertanokat – tette hozzá a rektorhelyettes.

A legnagyobb kihívás

Azt is megtudtuk, hogy ezeket a tábla-számítógépeket a diákok személyes használatra kapják, s ezeken rajta van minden olyan tartalom, melyre a tanulónak szüksége lehet a tanórákon vagy a tanulásban. Tehát afféle „digitális iskolatáskaként”, működik. S ez utóbbi elnevezésben rejlik a lényeg, hisz utal arra, hogy a tanításban váltás, igazi paradigmaváltás küszöbén állunk, melyhez azonban nagy műveltségű tanárokra van szükség. Olyanokra, akik képesek ebben az új környezetben tanítani. Ez a tanárképzés legnagyobb kihívása – figyelmeztetett Kis-Tóth Lajos.

Miskolci cég a háttérben

Jelenleg összesen 11 tantárgyból – köztük matematika, magyar nyelv és irodalom, történelem, fizika, kémia, biológia, földrajz – készültek el az interaktív tananyagok. Tímár Miklós, a Nemzeti Tankönyvkiadó projektmenedzsere elmondta, hogy az iBook Author program lehetőségeit kihasználva a hagyományos tankönyveket új formában jelenítették meg, interaktív feladatokkal, animációkkal, önellenőrző tesztekkel kiegészítve, melyeknek köszönhetően könnyedebbé, élvezhetőbbé válik a tanulás.

A Magyarországon egyedülálló kezdeményezés szoros partneri együttműködéssel jött létre, amelyhez a tankönyveket a Nemzeti Tankönyvkiadó, a digitalis-interaktív tartalomfejlesztést az Eszterházy Károly Főiskola szakemberei, míg a fejlesztésekhez szükséges kereteket és gyártói támogatást a miskolci Szinva Net Informatikai Kft. biztosítja.

- Ebner Béla -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában