Helyi közélet

2013.02.18. 13:43

Inkább gyorsan fizetett

Miskolc - A kormány megvédené a fogyasztókat a közüzemi szolgáltatóktól.

Miskolc - A kormány megvédené a fogyasztókat a közüzemi szolgáltatóktól.Czeglédi Józsefnének jó és rossz tapasztalat is volt már a közüzemi szolgáltatókkal kapcsolatban. A gázszolgáltatóval például mostanában nagyon elégedett. Mint mesélte, ha valamilyen problémája akad, a cég munkatársai kedvesek, készségesek. Korábban komoly gondot jelentett számára, hogy az ügyfélszolgálaton rengetegen voltak, de épp a napokban érte kellemes csalódás, mert telefonon is el tudta intézni ügyét, méghozzá gyorsan és egyszerűen.

Az áramszolgáltató azonban már okozott számára egy-két kellemetlen órát. Egyszer kapott tőlük egy csekket, amiről nem tudta, hogy miért kell azt neki befizetnie. Meg akarta kérdezni, de az ügyfélszolgálaton reggel is este is óriási tömeg fogadta, annyi ideje pedig nem volt, hogy kivárja a sort. A szolgáltató viszont dörgedelmes levelet küldött neki: ha nem fizeti be a csekket, kikapcsolja az áramot. Czeglédi Józsefné inkább gyorsan fizetett, mert félt, hogy valóban áram nélkül marad.

Tiszteletben tartani

– Meg kell kezdeni egy olyan törvény előkészítését, amely a közszolgáltatókról szól, annak érdekében, hogy a szolgáltatók valóban szolgáltatóként dolgozzanak, és ne pedig hatóságként - közölte a Fidesz-KDNP gyulai évadnyitó frakcióülése után, csütörtökön Harrach Péter, a KDNP parlamenti frakcióvezetője. – Vissza kell szorítani azokat a túlkapásokat is, amelyeket a szolgáltatók mellett a bankok és a végrehajtók követnek el - mondta.

A politikus az első lépésnek a rezsiszámlák egyszerűsítését nevezte, szerinte ugyanis „itt kezdődik a fogyasztó tiszteletben tartása” - tette hozzá.

A törvények szerint

A TIGÁZ egyik szakembere, aki kérte, nevét ne írjuk meg, azt mondta lapunknak, a gázszolgáltató vállalat eddig sem viselkedett hatóságként. Jelezte: velük a kormány eddig semmiben nem egyeztetett, tehát jelenleg nem tudják, hogy milyen törvénymódosításra készülnek. Mint hangsúlyozta, ők minden esetben a törvények szerint járnak el, mint az történik most a számlaegyszerűsítés ügyében is. Ezzel kapcsolatban vázolta: hiába tudták eddig, hogy a számlák túl bonyolultak és gondot okoznak a fogyasztóknak, de ha a jogszabályok és a Magyar Energia Hivatal a részletezést kívánta tőlük, akkor nekik ennek megfelelően kellett eljárniuk.

A hatóságként történő fellépéssel kapcsolatban a szakember kifejtette: a politikusok és fogyasztók valószínűleg azokra az esetekre gondolnak, amikor a cég ki nem fizetett számlák miatt kikapcsolja a szolgáltatás, vagy eljár a szabálytalan vételezés ügyében, illetve valamilyen munkálatok miatt egy időre kikapcsolja a gázt, és a fogyasztók arra panaszkodnak, hogy nem kaptak róla értesítést. De mindez nem hatósági intézkedés, hangsúlyozta, a cégnek ugyanis a MEH által előírt jogszabályokat kell betartaniuk és alkalmazniuk. Véleménye szerint az ez ügyben megszólaló politikusnak az az igazi célja, hogy a kormány a fogyasztókat védő, jóságos hatalomnak tűnjön.

ÉM-HE


Egyszerűbb számlák

Február 4-én hirdették ki azt a jogszabályt, amely a villamosenergia- és a földgáz szolgáltatók által alkalmazható számlaképre vonatkozóan tartalmaz új rendelkezéseket. Ennek köszönhetően a jövőben a fogyasztókat valóban érdeklő információk kerülnek az egyes számlákon feltüntetésre és érthetőbb tájékoztatást kapnak az általuk fizetendő díj pontos összegéről és magáról a szolgáltatásról - közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.


Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában