2013.04.18. 22:04
Az utasok átkozzák az MVK-t
Miskolc - Felső-Majláthon kiverte a biztosítékot a közlekedési vállalat új terve.
Miskolc - Felső-Majláthon kiverte a biztosítékot a közlekedési vállalat új terve.Még nyomdafestéket nem tűrő szavakat is használtak az utasok a felső-majláthi buszállomáson, amikor azt kérdeztük tőlük, hogy mit szólnak az MVK Zrt. legújabb ötletéhez, az igényvezérelt közlekedéshez. Ennek lényege, hogy egyes járatok(69, 5, 15, 20, 20G) este 8 után vagy hajnalban csak akkor indulnak, ha azt az indulás előtt egy órával az utasok kérik.
Háromszor kell átszállni
– Hát ez baromság! – foglalta össze tömör véleményét a Berekalján lakó, és a 69-es buszon rendszeres utazó B. Márton (kérte, teljes nevét ne írjuk meg.) – Ilyen nincs a világon! – tette hozzá felháborodva, majd sorolta, milyen intézkedéseket kellene hoznia a közlekedési vállalatnak. – Helyezzék vissza a 69-es végállomását a Diósgyőri Városközpontba! Minden busz leviszi az utasait a saját városrészének a központjába. Akkor a 69-es miért nem? Sőt az lenne a legjobb, ha a 9-es és 69-es busz útvonalát összekötnék. Így a Berekalján élők egy járattal eljuthatnának a kórházba, a rendelőintézetbe, nem csak háromszori átszállással. És mi lesz a turistákkal? – tette föl a kérdést. – Az 5-ös és 15-ös busznak nyáron hatalmas a forgalma. Miskolc egyáltalán nem foglalkozik ezzel. Ha este nem lehet majd közlekedni, hiába szerveznek akármilyen fesztiválokat vagy sporteseményeket.
Bottal közlekedő, fájós lábú hölgy, Ilona érkezik a megállóba. (Csak a keresztnevét árulta el). Amikor megtudja, miről van szó, magából kikelve hangos szitkozódásba kezd.
És akik dolgoznak?
– És aki három műszakban dolgozik? Az hogy megy dolgozni? Vagy hogy jön haza? – sorjáznak a kérdései. – És ha nem tudom, melyik járatot érem el, akkor a fájós lábammal hogy mászom meg a dombot? Így is tönkretették a 69-est. Nem elég, hogy felhozták ide a végállomást, soha nem várja meg az éppen beérkező villamost. A fiam megveszi a 7 ezer forintos bérletet, de legtöbbször gyalog jár, mert nem éri el a buszt.
Ilona panaszait még megtoldja azzal, hogy ide, a végállomásra még egy padot sem helyeztek el, pedig olykor hosszú perceket kell várni a buszra.
Finnországban nincs ilyen
Fiatal lányok érkeznek az 5-ös busz megállójába. Kiderül, egyikük Laura Pakkala, finn cserediák. Rögtön meg is kérdezzük tőle, van-e példa az ő hazájában az igényvezérelt közlekedésre. Csak nevet ezen. Aztán elmondja: a nagyvárosokban nagyon jó a közlekedés, éjszaka is, de a kisebb városokban is közlekednek a buszok, legalább óránként.
Laura barátnői, Jurkinya Eszter és Győrfi Tímea is nagyon csodálkoznak az MVK új tervén. Szerintük ez főleg azokat sújtja majd, akik az érintett busz vonalán laknak, és persze a turistákat, akik szórakozás után nem tudnak visszajutni a szállásukra, mondjuk Lillafüredre.
ÉM-HE
Így közlekedünk
Igényvezérelt közlekedési rendszert vezet be az MVK Zrt. április 22-től. Este 8 óra után csak hívásra jön az 5-ös, 15-ös, 69-es autóbusz, valamint hajnalban a 20G-s és a 20-as járat. Az utazási igényt legalább egy órával a járat indulása előtt szükséges jelezni az ingyenes (06) 80/296-890-es számon vagy az MVK Zrt. honlapján (www.mvkzrt.hu) az Igénybejelentés gombra kattintva. Igénybejelentés során az előre meghirdetett időpontok közül lehet kiválasztani az utazás idejét, valamint, hogy az adott járatot mely megállóhelyek között kívánják használni. Amennyiben senki nem jelentkezik a járatra, az nem indul el, valamint csak azokban a megállókban áll meg, melyekre érkezett bejelentés.