2013.04.23. 11:32
Nézőpont: Miskolci reform
<em>Mint valami nagyon trendi dolgot, úgy próbálta meg eladni az MVK Zrt. az igényvezérelt közlekedés ötletét. Vajon miért gondolták, hogy le lehet dugni a miskolciak torkán? </em><strong>Hajdu Mariann jegyzete</strong>.
Mint valami nagyon trendi dolgot, úgy próbálta meg eladni az MVK Zrt. az igényvezérelt közlekedés ötletét. Vajon miért gondolták, hogy le lehet dugni a miskolciak torkán? Hajdu Mariann jegyzete.
Főleg olyan időszakban, amikor egyébként is járatokat kényszerül ritkítani a cég, s amikor firtatják, hogy ugyan miből tudják majd pótolni a működéshez szükséges 600 milliót: ennyivel kevesebből kell gazdálkodniuk a normatív támogatás megszüntetésével.
Az ügy pikantériája, hogy valóban trendi dologról lenne szó. Legalábbis az alapelvek szerint. Utánanéztem: több mint egy éve már írtunk erről a projektről: akkor csatlakozott Miskolc a nemzetközi programhoz, amely arra a kérdésre kereste a választ, hogy vajon mit tehetnek a városok, hogy polgáraik kiszálljanak autóikból és a közlekedés közösségi formáit válasszák. Ekkor jött megoldási javaslatként ez a bizonyos nemzetközi ATTAC projekt a maga rugalmas közlekedési megoldásaival. Ami most nálunk nagyjából egy napig élt, mert a miskolciak nyomására visszavonta bevezetését a cég. Mert míg külföldön valamiféle plusz szolgáltatást jelent például ott, ahol korábban sosem jártak buszok, nálunk ott vezették volna be, ahol jártak: de ezentúl csak akkor jártak volna, ha valaki jó előre megrendeli azokat.
Íme, a reform miskolci módra. Mi meg nem örültünk neki.
„A 69-es busz menjen el Diósgyőr központjáig!”
Csak magyarul nem jelent vonzó közlekedést az ATTAC?
MVK: Egyelőre megy a busz hívás nélkül is
Nem indítja el az igényvezérelt közlekedést az MVK Zrt.