2013.07.10. 13:26
Nézőpont: Kerekes
<em>Hol van az idő, amikor a férfiak a vasárnapi húsleves előtt – olykor kalákában – könyékig olajosan bütykölték a Trabikat a ház előtt! Egyáltalán: évtizedek alatt kiment a módiból a bütykölés, hovatovább a javíttatás is</em>. <strong>Szalóczi Katalin jegyzete</strong>.
Hol van az idő, amikor a férfiak a vasárnapi húsleves előtt – olykor kalákában – könyékig olajosan bütykölték a Trabikat a ház előtt! Egyáltalán: évtizedek alatt kiment a módiból a bütykölés, hovatovább a javíttatás is. Szalóczi Katalin jegyzete.
A rosszat lecseréltük vadi újra, az autót lízingelni lett szokás, s mire tulajdonunk lett volna, jöhetett a következő. S dehogy is matattunk benne, hogyne, hogy elússzon a garancia! Csakhogy változtak az idők, s aki nem kényszerült arra, hogy eladósodván visszaadja az autóját, az bizony igyekszik minél olcsóbban üzemkész állapotban tartani, méghozzá minél tovább. Erre utal a statisztika: egyre korosabb autók futnak az útjainkon.
Az állam is változtat: olyan vállalkozási és jogszabályi környezetet alakít ki, amely korlátot állít az illegális autójavítóknak. Ellenőrzéssel és bírságolással terelik a legális szféra felé az illegális autójavítókat, akik felkutatásában számítanak az önkormányzatokra, és bevonják a társhatóságokat, az adóhatóságot és a fogyasztóvédelmet is. Érhető a beavatkozás, elvégre nem engedhetik, hogy a márkaszervizek tönkremenjenek. Csakhogy talán azt is megvizsgálhatnák, mi kerül a márkaszervizekben kétszer annyiba, mint egy legális autójavítóban. S miért is ne szerelhetném meg magam vagy a barátom szívességből jól az én autómat?